Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En liten fråga, drar XT’n lite olja normalt sätt? Kan det vara så att den drar mer med helsyntetisk olja om den tidigare gått på halvsyntetisk el mineralolja?....
Okej, det låter väl iof rätt normalt när den får gå på lite högre varv. Men jag ska fortsätta köra med helsyntet och testa Biltemas vid nästa byte.Min drog en del när man körde mycket landsväg i högre hastigheter. Från full till under noll på mätstickan på ca 500 mil under lång semesterresa.
Kedjan, för slak, dåligt smörjad, skuren länk, det skulle jag kolla upp först.
Roade mig med att byta sadelöverdrag då det gamla började bli blekt och slitet. Riktigt stolt över resultatet då jag aldrig gjort något liknande tidigare.
Överdraget från Blackbird Racing beställde jag från dekalkit.se för 499kr
En före och två efter-bilder.
View attachment 454499
View attachment 454500
View attachment 454501
Har skaffat OTR hasplåt för 2-1 system, skall monteras snart. Kom att tänka på främre fästet, det monteras ju i ramen där oljereservoaren är, behöver jag tappa den på olja innan jag lossar skruvarna? Eller är reservoaren på något sätt avskiljt på insidan?
Har förstått (och märkt) att ett vanligt problem med XT hojarna är att de går ojämnt på lägre varvtal.
Har någon några tips för att åtgärda detta? Här bla sett att man kan ändra CO via displayen, vad för effekt får det på hojen att jag höjer/sänker denna (i nuläget inställd på 15 vilket verkar vara standard)?
Undrar även om det finns några andra enkla och billiga sätt för att höja effekten i hojen? Har läst om allt ifrån att byta luftfilter, sätta på annat avgassystem än originalet, sätta in powercommander, kevs fuel mod osv. Vad funkar bäst?
Finns hos off the road.de för136€ styck också.
Har handlat en del från off the road och grejorna jag köpt har varit av riktigt bra kvalitet.
Det blir ju rätt dyrt ändå för du bör ju byta glidlager,packboxar o olja när du ändå håller på.
O2 optimizer plus en Kev. fuel mod löser dina frågor plus rycka snorkel, montera steg 2 DNA luftfilter. Shimsa även ryckutjämnarna med cykelslang när du byter bakdäck eller av annan anledning plockar dän däcket.
Jag har gjort allt detta plus ett 2-1 system från Dominator, hojen går i princip ryckfritt, köpte även nytt drivpaket kanske ska tilläggas också![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |