Modifieringar XT660 X/R

ÅF fixade nya helt gratis men det känns ju som att den där slangfixen kanske ändå är hållbarare sjukt nog..

Hur farligt är det att åka med för mycket olja i framgaffeln? Tyckte min var otroligt mjuk så jag fyllde på lite lagom i båda sidorna och de blev hemskt mycket bättre, men kommer ju på att detta kan vara orsaken till att packboxen gick?

Beror kanske på hur mycket extra du har i. Jag har läst att ca 10% extra rekommenderas i x-gaffeln.
Jag ska byta till 15w olja till våren och se om det blir bättre.

Slog i säkert 20-30% extra. Men visste ju såklart inte hur mycket som var i innan.. Använde 15w

Standardproblem med läckande packboxar,på med dammasker när ni ändå byter packbox så ska ni se att de håller bra mycket längre.Krävs ett specialverktyg för att låsa hylsan i röret när man släpper på skruven i botten.

Någon som är intresserad av tillbehör eller delar? Fick min förra XT stulen och fick över bland annat dubbdäck, originalrör, bromsskivor, packbox, dämpare m.m.

Byter mot eller köper gärna fotpinne höger bak :)

Har satt i nya orginal gummin nu,i drevhubben,blev inte mycket bättre.
Bakdrevet går att jucka ca 1cm fram o tillbaka ändå.
Går inte att se eller känna något slitage i varken nav eller hub,vad gör man?

Har du något glapp i drevlagret?

Nya gummibussningar brukar inte vara så tighta, prova lägg i bitar av cykelslang så det blir riktigt tight.

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Lämnat in mitt däck komplett med drev och allt till min Yamaha ÅF. Han ska kontakta Yamaha och begära nya + kevlarförstärka på något sätt så att det ska hålla superlänge! Återkommer med resultat

Kevlar?? Polyuretan känns mer som en lösning.

Kevlar känns för hårt. Krångla inte till det om du inte får det på garanti. Cykelslang är nästan gratis och FUNKAR. Jag har kört hela säsongen 800 mil på slang(en)

Enligt ÅF så ska cykelslang fungera dåligt och han hade en bättre lösning att tillgå, jag låter honom göra vad han vill så får vi se hur det funkar! Men har också hört att cykelslangsknepet fungerar bra..

Eeh vad volka belägg ang slang skulle vara dålig, bättre lösning än deras jäkla dåliga gummiklossar.

Enligt ÅF så ska cykelslang fungera dåligt och han hade en bättre lösning att tillgå, jag låter honom göra vad han vill så får vi se hur det funkar! Men har också hört att cykelslangsknepet fungerar bra..

ÅF vill tjäna pengar självklart säger hen att hemmeck fungerar dåligt,annars är det slutsålt med gummibussningar.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025