Modifieringar XT660 X/R

Vad är det som har inhandlats och ska skapas denna gång?

Nopp blir inget speciellt förutom Wp gaffeln jag köpte av FUCHS så det blir ungefär som min förra XT dock med ett creptus 2-1 system istället för OTR är för dyrt och MM litar jag inte på.
 
Vet inte var jag ska lägga denna frågan så jag ställer den här.
Nån som provat Biltemas kapell? Vilken storlek ska man ha. Finns ju S till xxl.
 
Vet inte var jag ska lägga denna frågan så jag ställer den här.
Nån som provat Biltemas kapell? Vilken storlek ska man ha. Finns ju S till xxl.
Den för 750cc passar bra. Vet ej vilken storlek det är, cc-antalet står på förpackningen. Hellre för stort än för litet.
 
Gött att höra, bara ut och njuta........ Jag fick ju nästan en ny hoj :banana:kär
 
Aha får söka tackar

EDIT: Vet ej vad som har hänt honom men allt verkar vara borta det han har skrivit.
 
Last edited:
Är det nån mening att rycka bort snorkeln om man bara har Leo vince slipon? Hojen går bra men upplever lite ryckningar när man håller jämn fart i ca 70-80 km/t.
 
Hej!

Är nygammal på forumet! Har ägt min xt660x - 12 i snart fem veckor och är helnöjd! När jag köpte hojen satt det redan kn filter, PC5 samt två GPR pipor på. Jag upplever också att det hackar mycket på låga varv. Ryckutjämnarna ska bytas inom kort men jag undrar om någon har koll på riskerna med att ställa blandningen? Vad kan gå snett med tanke på PC osv?

Edit: Även snorkeln är bortplockad
 
Last edited:

Låter dem vara. Se http://www.yam-xt.com/diag.html för vad de innebär.

Jag kör med LeoVince + KN-fiter + Kev Fuel Mod + Kev O2 eliminator. Snorkel kvar och O2 orörd. Går jämnt och fint. Fuel mod och O2-eliminatorn är det som gör störst skillnad för ryckigheten både på låga varv och vid lågt gaspådrag (inom "closed loop" för insprutet, dvs <20% gaspådrag ).
 
Hej!

Är nygammal på forumet! Har ägt min xt660x - 12 i snart fem veckor och är helnöjd! När jag köpte hojen satt det redan kn filter, PC5 samt två GPR pipor på. Jag upplever också att det hackar mycket på låga varv. Ryckutjämnarna ska bytas inom kort men jag undrar om någon har koll på riskerna med att ställa blandningen? Vad kan gå snett med tanke på PC osv?

Sitter det en O2-optimizer på den också? Om inte, sätt dit en. Din PC5 justerar bara insprutningen i "open loop". Låga varv så har den ingen inverkan. För detaljer, se: http://www.ebay.com/itm/Yamaha-XT66...42?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item20ff2dd52a

Bra ryckutjämnare är en förutsättning för jämnare gång. Kommer ta slut ganska snabbt igen, kan lösas med att pressa ned rester av en tjockare gummislang för att fylla ut. Passa på att byta drevlager också kanske om den har gått långt, det slits en hel del och är underdimensionerade.
 
Hojen har endast gått 400 mil så jag hoppas det är lugnt med den biten :) Men tack för tipset ang O2 ska kolla upp detta :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top