Modifieringar XT660 X/R

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Jo precis tänkt lägga den under sadeln. Men tror ja läste om någon som hade den kopplat till parkeringsbel för att den inte ska kunna ligga å dra tjuvström.

Jag kopplade direkt på batteriet, monterade en extra säkring på + sidan samt en enkel strömbrytare så jag bryter all ström när jag inte använder den.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ordnade en "brake snake" för att slippa få bromsen böjd som en banan vid eventuell lättare marksyning. Gör susen på enduron, nu även på storpråmen.

Kit från Motion Pro.
Litet hål borrat i original-pedal.
Infästning i hasplåt från Off-the-road.

Ja, den ska tvättas.

uploadfromtaptalk1435498085561.jpg
uploadfromtaptalk1435498371734.jpg
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
En varning. Om ni avser ta loss bultarna som håller fotpinnen/fotbroms/bromscylinder. Ta det lugnt eller låt bli. Mina satt som fasiken, dessutom med ordentlig mängd gänglåsning. Garanterat aldrig lossade sedan montering i fabrik, Resulterade i att ena bulten gick av samt att mutter/gänga inne i ramen släppte. Med tillhörande reparation som följd. :gnissla
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Det är alltså en sån här du vill undvika :)

attachment[1].jpg

Edit: Nej, den ska inte tvättas :rofl

Ordnade en "brake snake" för att slippa få bromsen böjd som en banan vid eventuell lättare marksyning. Gör susen på enduron, nu även på storpråmen.

Kit från Motion Pro.
Litet hål borrat i original-pedal.
Infästning i hasplåt från Off-the-road.

Ja, den ska tvättas.

View attachment 421145
View attachment 421146
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Har fortfarande 2-1 systemet från otr kvar. Skicka pm om du är sugen på att köpa, kan maila bilder
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
lite sugen blir man att köpa tillbaka mitt OTR system men mina nya planer med min nyinköpta XT660 blir att dämparen sitter på fel sida :)
 

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Om du ska ha det på andra sidan så kanske ett Teneré system passar? Åtminstonde den främre delen.
 

Firebike

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2015
Ort
Haninge
Hoj
XT660X
Tja,

Ny här och så även i MC-världen då jag strax är klar med mitt kort. Som först hoj för mig föll lotten på en 07:a xt660x som rullat 520mil. Mycket nöjd med mitt köp och blir det bara mer och mer ju mer jag åker.

Har en fråga till er med mer erfarenhet när det gäller MC men främst xt:n. På relativt låga varv går den ngt ryckigt och kan ibland ges en känsla av att den "tuggar". Beror detta på avsaknaden av en power commander eller är det bara jag som är kass på att köra och ligger på för låga växlar?

Må gott,
F.B
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Xt är känsliga på en alltför dåligt spänd kedja alt dåliga ryckutjämnar gummi i drevhållaren men din har gått så lite. Skulle vänta med PC utan fixa en fuelmod, kommer inte ihåg vem som tillverkade dem här i tråden.
 

Firebike

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2015
Ort
Haninge
Hoj
XT660X
Xt är känsliga på en alltför dåligt spänd kedja alt dåliga ryckutjämnar gummi i drevhållaren men din har gått så lite. Skulle vänta med PC utan fixa en fuelmod, kommer inte ihåg vem som tillverkade dem här i tråden.

Ok, ja nu när du nämner kedjan så tycker jag den kanske är ngt för slapp. Ska kika närmare på det och kanske spänna den ngt. Hur funkar det med fuelmod, krävs det ngn justering i datorn efter monteringen?

Tack för snabbt svar.

/F.B
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det är en potentiometer som man kan vrida på samt är kopplad till tempsensorn. Du lurar tempsensorn och får den tror att det är kallare ute så den ger en fetare blandning. Visst en PC är ett bättre alternativ när du vill ha exaktare inställning men tycker inte helt att den är värd sina pengar då kan man prova fuelmod först. Tyvärr har min modbok till XT660 blivit trasig som låg på min dator då man kan tillverka en egen. Även om du köper en PC så måste du fortfarande lägga in en mapp och i de flesta fall måste du lämna in den. Andersson Turbo i Uppl väsby är duktig tycker jag, han fick mappa min XTR när jag hade PC5.
 

Firebike

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2015
Ort
Haninge
Hoj
XT660X
Ok, låter så som jag bör testa fuelmod först. Finns det ngn här på forumet som kan tänkas ge mig en fingervisning om vart jag kan hitta detta, samt ca pris?

Tack Gnutten för din svar.
 

Jtr 71

Medlem
Gick med
21 Oct 2014
Ort
GBG
Hoj
2016 Yamaha MT-07 Matt grey
Min vart lite ryckig och nyckfull, köpte Kevs moddar. Kan bara säga en sak, jag är supernöjd bästa jag investerat I på länge.

Ha det gött!

//Jtr 71.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top