Modifieringar XT660 X/R

Så nu har jag beställt nytt bakdäck till min xtr.
Det blev ett Mitas E09 Dakar 130/80-17.
Ska bli kul att testa det och se skillnaden mot mitt gamla t63 däck :)

//GG

Va sören vad här är lugnt i denna tråden nu då.
Är där ingen som är ute och kör något :)

2014-11-09 14.35.50.jpg2014-11-09 14.36.23.jpg

Så här ren och fin blev hojen efter lite körning 9/11 :)

//GG

Kör varje dag - till och från jobbet :) . Trafikstockning på Essingeleden är alltid spännande vardagar 17.00 i regn, mörker och en plusgrad :yoparty ,

:tungan

Då blir det lite körning i helgen.
Får se om jag hinner få på mitt nya bakdäck, annars får det bli till nästa vecka.

//GG

Så ja det gör du på 1tim. Var försiktig bara med slangen. Kör med såpa och lägg i slangen direkt i däcket innan du trär på däcket på fälgen.

Om du behöver info ring alt brukar det finns mycket på Youtube. Ta du i för mycket så gör du fel.

Nu är det snart jul. Vill bara påminna om att den bästa julklappen en XT-åkare kan ge sig själv är ett 18" bakhjul för offroad-åka. Och som av en händelse har jag ju ett sånt till salu. PM:a om intresse finns.

Mitas E09 Dakar.jpg

Så dom kom mitt nya bakdäck.
Det ser onekligen rätt snarlikt ut mot mitt gamla T63 där :)

//GG

Någon som har hojen nära tillhands och kan kolla storlek på luftnippeln för frambroms/bakbroms? Dvs är det en 10 mm, 8 mm osv?

k1322/ Kanske lite sent svar, men på min XTR -2010 så är det 11mm nippel fram och bak. Hoppas det hjälper!

//Jtr 71.:smasha

Nån som har haft problem med tjuriga tändningslås? Mitt är rejält tjurigt :(
Första gången smorde jag upp det med Abus PS88 och fungerade typ två månader men nu funkar inte smörjan heller.

Har upplevt samma sak i många år. Har nu börjat använda låsolja me PTFE, då är problemen som bortblåsta.

Nån som har haft problem med tjuriga tändningslås? Mitt är rejält tjurigt :(
Första gången smorde jag upp det med Abus PS88 och fungerade typ två månader men nu funkar inte smörjan heller.

Last edited:
Back