Tack för svaret, är det nån särskild årsmodell man ska kolla efter? såg att det kom en uppdatering 2007 men är den likadan sen hela vägen till 2014? har googlat som fan men hittar bara från 2007-2011 och då verkar det vara samma hoj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svaret, är det nån särskild årsmodell man ska kolla efter? såg att det kom en uppdatering 2007 men är den likadan sen hela vägen till 2014? har googlat som fan men hittar bara från 2007-2011 och då verkar det vara samma hoj.
Tjena! Har startproblem med min XT660R -09. Det började med att den slog av och på under körning med bakpuffar som följd. Och nu startar den knappt. Kan starta om man gasar men stannar efter 5sek.
Ingen felkod visas i displayen. Jag har bytt TPS och tändstift utan resultat.
Har ej ännu bytt ECU! Någon som har något tips vad felet kan vara?
Tackar för tipset, kan mäta upp tändspolen eller testa den på något vis innan man beställer en ny.
Så var det tänktHaha va sören den kan du skrämma livet av folk ju Pantis
//GG
Lite sugen på en begagnad XT660 R/X. Om jag ändå ska köpa begagnat så är det väl lika bra att köpa en som de vanligaste modsen sitter på så slipper man börja med sånt på en gång? Om ni skulle köpa en begagnad 660 vad skulle ni då vilja ha på den?
Ja, jag är medveten om att denna tråd handlar om just mods till 660:n men det tar ju timmar att plöja alla 270 sidor med inlägg!![]()
Det är tämligen stor skillnad på en X or R. Motard vs offroad. 17" vs 21". Ska du köra offroad eller inte? Om ja, köp R. Om nej, köp X.
Vad jag skulle göra på på en R:
* Power commander eller "Kevs mod" med O2-eliminator + resistor på temp-givaren. Botar ryckighet på lägre varv.
* Öppet luftfilter. Minst ett K&N-filter, ännu hellre en ombyggd luftbox eller sidofilter från DNA.
* 2-1-system för ljuddämpare. OTR eller Metal Mule. Skapar förbättrad markfrigång samt sparar vikt. Om inte 2-1, iaf något annat eftermarknadssystem, tex LeoVince X3.
* Hasplåt. Adventure Spec har en egentligen avsedd för XT660Z som blir perfekt om man har 2-1-system. Dock dyr och tung. Om inte 2-1-system, iaf någon annan hasplåt från tex OTR.
* Skydd för vattenpumpen. Om man har 2-1, så är Adventure Specs plåt/båda optimala. OTR har ett litet smidigt löst för bara vattenpumpen. Alternativt större kraschbågar, tex SW-Motech.
* Någonting gjort åt framgaffeln. Gnutten gjorde en mycket fin USD-konvertering, men sett andra liknande också. Iaf andra fjädrar i gaffeln för bättre följsamhet och så den inte dyker lika hårt vid inbromsning.
* Annan bakdämpare är också trevligt, speciellt om man tillhör den tyngre kategorin förare.
* Handtagsskydd. Acerbis Rally Pro tycker jag hör till de stiligare, kan även kombineras med små infällbara backspeglar likt dessa: http://www.highwaydirtbikes.com/HDB_Shop/Images/Gallery/Matt01.jpg
* Hårdare styre. Original är mjukt som mjukglass och böjer sig lätt vid marksyning.
* Åtgärdad ryckutjämnare. Antingen ersatt av hårdplast, eller med gummi från slang. Slits snabbt, gäller även drevlager.
* Småskydd för utsatta delar som lätt ryker vid enkel marksyning (vikbar växelförare, bättre kylargaller, skydd för bakre bromsvätskehållare, skydd för motorkåpa vid bromspedal, brake snake på fotbroms)
* Bredare fotpinnar för stående körning. Kines-modeller i järn finns, annars finns en kille på advrider som gör egna i rostfritt till mycket bra pris.
* Styrhöjare, för stående körning.
* Ombyggd bakdel. Original ser för hemsk ut. Miniblinkers fram+back i samma veva.
Original är det en tämligen medioker hoj, men prisvärd och pålitlig. http://off-the-road.de/ har ett bra utbud av tillbehör, där kan man lätt bilda sig en överblick vad man tycker är lämpligt.
Eller köp en KTM 690 direkt och lägg ner pengarna på mekaniska haverier istället för tillbehör![]()
Asfalt 65% och grusväg 35% typ. Kanske bör tillägga att det inte blir fråga om nån extrem offroadåkning utan mer fina skogsvägar. Så jag antar att X-modellen passar bäst då?
Lite sugen på en begagnad XT660 R/X. Om jag ändå ska köpa begagnat så är det väl lika bra att köpa en som de vanligaste modsen sitter på så slipper man börja med sånt på en gång? Om ni skulle köpa en begagnad 660 vad skulle ni då vilja ha på den?
Ja, jag är medveten om att denna tråd handlar om just mods till 660:n men det tar ju timmar att plöja alla 270 sidor med inlägg!![]()
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |