Modifieringar XT660 X/R

Hupp!

Ska avyttra XT-X, tänkte om man kan få assistans med prisindikation, ni som kör sådan.
-07, 1200mil, servicebok, 25kw, svart, nya däck, leo x3 rör + org.
40?

(blocket är sådär att gå på, det är ju försäljningspris som jag är intresserad av...)

Tacktack
 
Hupp!

Ska avyttra XT-X, tänkte om man kan få assistans med prisindikation, ni som kör sådan.
-07, 1200mil, servicebok, 25kw, svart, nya däck, leo x3 rör + org.
40?

(blocket är sådär att gå på, det är ju försäljningspris som jag är intresserad av...)

Tacktack

Över 40K blir svårt...

La förresten på lite mjukare gummi inför en repa vi ska köra på söndag!

Betyder "NOT FOR HIGHWAY USE" att man inte får köra på motorväg med däcken?

DSC_0319.JPG

DSC_0318.JPG


Michelin 12 Motard fabriksskuret fram & 18 snickeboaskuret bak.
(120/70-17 & 180/55-17)








:hihi
 
Last edited:
Någon här som testat att öppna upp luftburken på sidan/sidorna i kombination med effektpipor?

Jag tycker 625 Euro som XT660.com tar för DNA stage 3 är lite väl häftigt och enligt dem ska den kombon göra 8 hästar på en standard XT så någon skillnad bör det ju bli. Hästar är egentligen bara en siffra för mig, jag vill ha mer VRID!!!

Hur funkar kombon K/N filter vid insuget och K/N i sidan? Egentligen bör det väl räcka med ett dammfilter i sidan?
(Kombo med pipor)

Lambdavändare på det? Plugga EGR?

Den här boxen?

Piporna jag har på gång är kortade (320mm) MTC runda polerade racepipor. Alltså 18 cm kortare än de på bild.

plockar man isär hela burken kan man plötsligen förstår att de tar de pengar för hela kitet. tycker inte att det är sååå dyrt då de har tänkt på "allt" och det bara är att skruva på. alla möjliga delar sitter ju sen på den där boxen oxå och allt ska funkar.

vill du modda din befintliga box så är ju det bästa att köpa en ny filter till den vanliga platsen och sen ett nytt lock med filter till sidan.
sen kann du drar snorkeln och även öppnar upp hålet där den satt i rätt mkt. antagligen borrar man massa hål runt omkring eller tar bort materialet med nånting som drehmel osv (med en vass kniv kan man grovt skära bort materialet.)

att borra in i den "filtrerade delen" och fixa en egen ny filterlösning fungerar säkert men tänkt på att det ska bara tät även när det skaka som värst. och att bara limma på "filtertyg" kan fungerar men det kan även händer att limmet inte fäster riktig på plasten.

bättre skulle nog vara att bygger en ny adapter som du sätter direkt på spjällhuset. sen en filter på det och öppnar upp hela lådan så att bara en slags skelett sitter kvar för att hålla alla delar på plats.
sen måste du fixa små filter till vevhusventilation, kallstartgrunkan och ais ventilen (ifall du har kvar den)
 
En fråga om Heidenau K60 Scout framdäcket ser ut som det monteras med mönstret åt motsatt håll om man jämför med bakdäcket stämmer det eller är det felmärkt?
däckvänd.jpg
Monterat enligt pilen på däcket nu.
20120324_170832.jpg
 
Last edited:
Säljes: TKC80 130/80 17". Nytt och oanvänt. 800 kr. Hämtas i Årsta i Stockholm.
tkc80.jpg
 
Ser jag rätt att mannemann bara är gäst?
Han köpte just ngr delar av mig såsom de fotpinnar jag visade för nån vecka sen. Han skulle bara vänta in lönen för att betala sedan på mitt konto. Bra att man sagt till alla andra som hörde av sig att grejerna är sålda :(
 
vad är bästa drevningen öka till 48 tand bak eller ska man bara ändra fram.
Så man slipper koppla upp den hela tiden!
 
Om din drivkit är mkt fräsch är det smidigast att bara byta till 14drev.
Problemet med 14drevet är ju att kedjan ligger tajt mot svinggummin
48drev kräver en längre kedja. Sen är det ju lite tyngre ;)

Jag satt just en 14fram och en 46i alu i bak. Få ser hur roligt det är med den extra tanden i bak.
 
Om din drivkit är mkt fräsch är det smidigast att bara byta till 14drev.
Problemet med 14drevet är ju att kedjan ligger tajt mot svinggummin
48drev kräver en längre kedja. Sen är det ju lite tyngre ;)

Jag satt just en 14fram och en 46i alu i bak. Få ser hur roligt det är med den extra tanden i bak.



http://www.off-the-road.de/XT-660/XT-Power/Engine-Tuning/Nology-High-Power-Ignition-Cable.html

http://www.ebay.com/itm/PERFORMANCE...Parts_Accessories&hash=item256afa8369&vxp=mtr

Tror du på dom två grejorna?

Då kanske jag skulle prova med ett 46-47 drev i stället? Eller måste jag ha längre kjedja?
Min hoj är en 2011
 
Jag skulle rekommendera att du tar 14/45då de flesta verkar vara nöjd med det.
Kolla bara om den slitgummin som sitter runt svingen, är i bra skick då den slits lite fortare med 14drev. Bytt den annars på en gång. Den brukar hålla ca 2kedjor.

Vill du prova på lite så kan du kolla på OTR bland kedjorlistan. Där har de en tabell vilken längd som funkar med vilka drev. Man brukar säger att en mindre fram är lika med tre mer upp i bak.
Att jag kör med 14/46 beror på att jag gillar just mest svängar mellan 60och 100 och vill har mest skoj just där. Även mina däck väljer jag just mindre för det och kommer köra med 110/70-150/60 istället. Det är ingen kul att ligger uppe vid 170 då varvtalen bli höga men där ligger jag ändå inte.

Kabeln, jo jag har också funderat på de. Jag tror att de kan hjälpa motorn men att det lär vara rätt lite skillnad.
Att jag inte har köpt den är för att jag tror att kostnaden är lite högt för det lilla jag tror den ger.

Tändstiftet tror jag inte på. Skulle den ger 3hästar borde man behöver mappa om då ju hojen redan gå lite snålt i original utförande.
Själv köper jag de som finns på OTRs sida men detta bara för att jag alltid passa på att köpa reserv när jag ändå handlar annat. Då slipper jag köper nån annanstans extra för stiftet.
Jag har testat ngr gånger om jag kunde känner skillnaden till original och kunde inte urskilja skillnaden. Jag har dock inte kollat i bänken och jag är bara lekmann i detta ämne, så tar inte mina ord som givna svar.

Vill du få ut mera skulle jag hellre satsa på allt som har med inloppen att göra.
Tex dna stage2 eller hela vägen med stage3 eller nåt egenbyggd i liknande variant.
Sen tex att borra upp throttlehuset.
Beror ju alltid på hur mkt pengar man vill satsa osv men med de har grejerna kan du få upp till 8-10 hästar mera för ganska lite pengar och framföralt utan att öppnar motorn.

Vill du går vidare sen så tänk att motorjobben ger bäst om man gör allt på en gång. Att bara byter kam ger inte så värst mkt om du inte fixa grejerna omkring på en gång.
 
Tänk på att om ni skall trimma och det skall bli bra är det ett måste att vet vart ni vill hamna. Ingen ide att ta en specifik kamaxel för tex hög topp effekt för ett sedan porta för vrid. Eller tex inte räkna på spjällhus osv. En seriös trimmare räknar på hela kedjan. Från luftburk, filter, förgasare (spjällhus), insug, topp (portning), kamaxel, ventiler, ventilfjädrar, kolv (komp, förbr), avgasystem...........

Om man bygger med alla dessa parametrar i åtanke så kommer man kunna få effekt som verkligen går att använda :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top