t-rex skrev:
Ber om ursäkt om du tolkade det som om att jag höll med dig, det var inte min avsikt. Jag tycker det var en mycket dålig jämförelse.
Du vet vad jag menar. Om inte så kan jag kort förklara det för dig:
Om jag på ovanstående svarar
"Jaha, är det en dålig jämförelse? Jo, men då säger vi väl det då.
" så är det ett drygt och enfaldigt sätt att diskutera. Gör så om du vill, nu har jag sagt vad jag tycker om det.
t-rex skrev:
Nån gång för ett tag sedan hävdade du att Israeler iallfall inte gick in i flyktingläger och dödade palestinier.
Det tror jag inte jag sagt, det jag sagt är att det har aldrig varit ett
självändamål att döda Palestinier. Jag vet mycket väl att de går in i vad som kallas flyktingläger och dödar dem som de inte kan gripa hellre än att låter dem komma undan.
t-rex skrev:
Jag frågade då vad du hade att säga om Sharons historia där han... tada! just var en klippa på att rensa i flyktingläger.
Jaha, jag trodde det var kristna Libaneser som gjorde det som hämnd. Har jag missat något?
t-rex skrev:
Vad vill du kalla Israels slakt av palestinier?
Jag menar att det dels är terminologiskt fel och moraliskt fel att uttrycka sig så. Det förekommer ingen slakt av Palestinier, om Israel ville utöva storkaliga
mord på Palestinier så skulle de göra det - ingen skulle stoppa dem innan de var klara. De gör inte det idag. Det är fakta. Att en del dödas, det vet jag.
t-rex skrev:
Ja, men att sedan "ge upp" en fredsprocess är ju enbart patetiskt. Eller är Sharon så ofantligt dum i huvudet att han inte kunde göra en konsekvensanalys av sitt handlande?
Vad pratar du om? Var vi inte på Tempelberget nyss? Visst, det var säkert en provokation. Men det är det när till exempel SSU stör en NSF demonstration också, ger det NSF rätt att starta en ny Intifada?