Chrille skrev:Andra exempel aär ju plogbilsaktivisterna som gick lös på en Viggen med en hammare(huuu) en gång i tiden. Där snackades det fängelse och skadestånd på allvar....
Hur slutade det där egentligen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chrille skrev:Andra exempel aär ju plogbilsaktivisterna som gick lös på en Viggen med en hammare(huuu) en gång i tiden. Där snackades det fängelse och skadestånd på allvar....
Markus skrev:Hur slutade det där egentligen?
Chrille skrev:Jag menade längden på fängelsestraffet. Brott mot riket straffas hårt i Sverige...... Andra exempel aär ju plogbilsaktivisterna som gick lös på en Viggen med en hammare(huuu) en gång i tiden. Där snackades det fängelse och skadestånd på allvar....
Chrille skrev:...skadorna som orsakades på ett vapenfäste krävde reparationer i storleksordningen hundralappar.
Markus skrev:Om någon är inne och kastar kinapuffar i Barsebäck så är kanske det inte så farligt om man tittar på uppkomna skador.
korvgubbe skrev:Om någon är inne och kastar kinapuffar i Barsebäck borde nästan deras säkerhetschef smiskas upp i brygga innan kinapuff-kastarna!
Betyder det här att Chrille borde smiskas upp i brygga efter plogisarnas hamrande på fästet?Chrille skrev:Äh, se på Sverige hur vi hanterade Bergling. Landsförräderi är allvarliga saker. Men nu ska han väl iofs ha avtjänat sitt straff.
Nyteknik skrev:Hur menar du? Vilka likheter finns det med Sveriges behandling av "Eugen Sandberg" sedan han släpptes ur fängelse och hur Israel behandlar Mordechai Vanunu?
Chrille skrev:Jag bara menade att de flesta länder ser allvarligt på förräderi. I ett land som Israel ska han vara glad att han lever.
Jag försvarar absolut inte Israels hantering av det hela....
Markus skrev:Hur slutade det där egentligen?
Markus skrev:http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=328875&previousRenderType=6
Han vill tydligen hit nu.
Precis. Killen har ju noll kollChris Ash skrev:Vad konstigt, att man kan vilja bo i detta vanstyrda kommunistlandet!

Chris Ash skrev:Vad konstigt, att man kan vilja bo i detta vanstyrda kommunistlandet!
Markus skrev:Och helikoptrarna är ju verkligen ute och letar efter civila mål som de sedan skickar alla sina hiskliga raketer mot. "Oj, ett arabiskt daghem! Kan du skjuta lite urskiljningslöst?"
Chris Ash skrev:Ärligt? Hade du blivit mindre förbannad för att de som sköt raketerna officiellt säger "collateral damage, vi är ledsna"?
Markus skrev:Självklart.
korvgubbe skrev:JO, det är ju så man resonerar när man letar efter sina barns kroppsdelar!
- Självklart farbror Sharon förstår vi att du var tvungen att beskjuta vårt hus med raketer från en helikopter. Det stod ju trots allt en kombatant med ett hembyggt reketgevär i gränden bredvid för ett par dagar sedan. klart jag inte blir arg om du vill sätta P för det.
.... men nog om detta, jag är som sagt inte arg men du kan väl hjälpa till att leta efter min dotters arm och min sons båda ben som ligger i rasmassorna.
Markus skrev:Tycker du verkligen inte att det är skillnad på att avsiktligen och att oavsiktligen döda människor?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |