Mod

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Poacher skrev:
hehe han hade redan suttit 18 år vad jag förstår.

Han kanske inte var färdigrehabiliterad? Nåväl, han bröt ju mot de regler som fanns så det är egentligen förvånande att det inte hände tidigare.

Gotta dig du i att isreal visar fram sina gestapofötter. Det ger dig inga poäng i den tråden.

Markus skrev:
Nu får du nog utveckla lite, för jag förstår ingenting om poäng och tråd.
Du lyfte tråden för att visa hur isreal tar hand om "skvallerbyttor".

Man kan ju säga att landets ledning inte överanstränger sig i sina försök att ta upp en konstruktiv debatt (istället för att jaga sina hjältar med blåslampa).

mb skrev:
Du lyfte tråden för att visa hur isreal tar hand om "skvallerbyttor".

Man kan ju säga att landets ledning inte överanstränger sig i sina försök att ta upp en konstruktiv debatt (istället för att jaga sina hjältar med blåslampa).

Nej, jag lyfte tråden för att det har skett en händelseutveckling.

"Konstruktiv debatt", om vad? Kärnvapen? "Istället för", det ena utesluter inte det andra. "Hjältar"? Man är ingen hjälte om man sviker sitt land. Sedan att Israel myglar med sina kärnvapen, det är en annan sak.

Du kanske borde förstå i sammanhanget också varför de skaffade sig kärnvapen.

Markus skrev:
Nej, jag lyfte tråden för att det har skett en händelseutveckling.

"Konstruktiv debatt", om vad? Kärnvapen? "Istället för", det ena utesluter inte det andra. "Hjältar"? Man är ingen hjälte om man sviker sitt land. Sedan att Israel myglar med sina kärnvapen, det är en annan sak.

Du kanske borde förstå i sammanhanget också varför de skaffade sig kärnvapen.

Jag måste hålla med här, jag kan inte riktigt förstå hjälteglorian kring denne man. Han är en landsförrädare helt enkelt. Om än väldigt modig sådan som hade en god avsikt.

Chris Ash skrev:
Jag måste hålla med här, jag kan inte riktigt förstå hjälteglorian kring denne man. Han är en landsförrädare helt enkelt. Om än väldigt modig sådan som hade en god avsikt.
Och ännu ett nytt uttryck har myntats på SH: "civilt landsförräderi" :hihi

Jag köper det iaf :tummenupp

Markus skrev:
Det här är så väldigt irriterande med dig och några till, du kommer med ett påstående - men när man bemöter det så "håller du med" men på ett sarkastiskt och nedlåtande sätt. Om du låter bli att dra folk över en kam när det passar dig så skulle du framstå som mer seriös.

Du e min hjälte! :Bugar

\Masonit

Chris Ash skrev:
Det är ju som Bergling eller Wennerström, inga hjältar i mina ögon......
Jo, det har du gjort klart.

Själv står jag mer på den gamle fredspristagaren joseph rotblats sida i den här frågan: "Det är varje medborgares rättighet och plikt att göra sådana avslöjanden och lagen måste skydda dem".

mb skrev:
Jo, det har du gjort klart.

Själv står jag mer på den gamle fredspristagaren joseph rotblats sida i den här frågan: "Det är varje medborgares rättighet och plikt att göra sådana avslöjanden och lagen måste skydda dem".

Tja, tänk dig att vi hade angripits av Sovjet flera gånger under 50,60 och 70 talen och varje gång precis lyckats kasta tillbaka dem i Östersjön. För att avskräcka från vidare angrepp påbörjar vi ett kärnvapenprogram som naturligtvis är topphemligt. Det jävla spånhuvudet som läcker ut det gör det i alla fall inte i sina landsmäns tjänst. Sen kan man hävda att det är ädelt och har ett högre syfte, likförbannat gör man sitt land en otjänst.

Chris Ash skrev:
Tja, tänk dig att vi hade angripits av Sovjet flera gånger under 50,60 och 70 talen och varje gång precis lyckats kasta tillbaka dem i Östersjön. För att avskräcka från vidare angrepp påbörjar vi ett kärnvapenprogram som naturligtvis är topphemligt. Det jävla spånhuvudet som läcker ut det gör det i alla fall inte i sina landsmäns tjänst. Sen kan man hävda att det är ädelt och har ett högre syfte, likförbannat gör man sitt land en otjänst.
Äsch, skulle vi ha fått för oss något så idiotiskt som att börja tokkapprusta med kärnvapen mot sovjet, så är det landets ledning som bär ansvaret. Sen är jag inte 100 på att exemplet är överförbart. Israel har väl ingen fiende som kan jämföras med en vital stormakt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg