Mito?

philsson skrev:
2427984 När man har fått spräcka motorn 2 ggr på 100 mil och nu står inför en 3e. ;)
När man kör 30 minuter. Koplinghaveri. lämnar in de för att få allt fixat. Får tillbaka den kör ca 40 min totalvaeri :dead
 
synd att de inte e som på crosstävlingar att 125 2t och 250 4t kör i samma klass!!
Då skulle man juh lätt valt 4t!!:rolleyes:
 
För att svara på lite av dina frågor så är 2-taktare allt för rasbenägna, och dyrare att underhålla, därför en hel del dyrare att köra med om man jämför med 4-taktarna. Men det är det värt :tummenupp
När jag kör långa sträckor så dricker min hoj runt 0,5 l/mil.
Ang. försäkring så är risken nog inte såå stor att dom kollar effekten i hojjen ifall du kör och vurpar, iom. att det innebär en del extra arbete...
Så vill du ha en pendel-mc så är nog 4-taktarna bra, men vill du ha en roligare hoj så kan jag rekommendera Miton :)
 
Om du vurpar med en mito så är det ju bara att dra igen avgasporten innan försäkringsbolaget kommer och kolla den "om dom nu skulle göra det". :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top