Mito?

philsson skrev:
2427984 När man har fått spräcka motorn 2 ggr på 100 mil och nu står inför en 3e. ;)
När man kör 30 minuter. Koplinghaveri. lämnar in de för att få allt fixat. Får tillbaka den kör ca 40 min totalvaeri :dead
 
synd att de inte e som på crosstävlingar att 125 2t och 250 4t kör i samma klass!!
Då skulle man juh lätt valt 4t!!:rolleyes:
 
För att svara på lite av dina frågor så är 2-taktare allt för rasbenägna, och dyrare att underhålla, därför en hel del dyrare att köra med om man jämför med 4-taktarna. Men det är det värt :tummenupp
När jag kör långa sträckor så dricker min hoj runt 0,5 l/mil.
Ang. försäkring så är risken nog inte såå stor att dom kollar effekten i hojjen ifall du kör och vurpar, iom. att det innebär en del extra arbete...
Så vill du ha en pendel-mc så är nog 4-taktarna bra, men vill du ha en roligare hoj så kan jag rekommendera Miton :)
 
Om du vurpar med en mito så är det ju bara att dra igen avgasporten innan försäkringsbolaget kommer och kolla den "om dom nu skulle göra det". :)
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top