Jag håller på med en liten totalrenovering av motorn på min honda ns125f års 86
Och idag plockade jag bort topplock och cylinder för jag skulle spräcka motorn för en balansering av vevaxeln.
Men nu till det jobbiga, hojen gick lite småsegt i höstas och inte så konstigt kanske.
Kolven va repig och trasig på ett flertal ställen och toppen av kolven var kolsvart, lika dant topplocket den är ganska hackig.
Cylindern var otroligt nog väldigt fin och inte en skada.
Ni får ursäkta min dåliga 21:- webcam.. kvaliten är inte den bästa direkt.
1
2
3
Ska jag göra något åt topplocket?
Vad kostar ett bättre begangnat ca.?
Jag har ingen aning om det är planat innan.
Och till sist, vad kan ha orsakat detta? fel tändning?
Och idag plockade jag bort topplock och cylinder för jag skulle spräcka motorn för en balansering av vevaxeln.
Men nu till det jobbiga, hojen gick lite småsegt i höstas och inte så konstigt kanske.
Kolven va repig och trasig på ett flertal ställen och toppen av kolven var kolsvart, lika dant topplocket den är ganska hackig.
Cylindern var otroligt nog väldigt fin och inte en skada.
Ni får ursäkta min dåliga 21:- webcam.. kvaliten är inte den bästa direkt.
1
2
3
Ska jag göra något åt topplocket?
Vad kostar ett bättre begangnat ca.?
Jag har ingen aning om det är planat innan.
Och till sist, vad kan ha orsakat detta? fel tändning?