Miniskylt.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Tjaba!
Ringde igår till vägverket pga att jag behöver ny regskylt..
Jag vill ha en sån sk miniskylt.

Kan jag får tag på en minskylt?

Last edited:
rBy skrev:
Tjaba!
Men det hade killen jag pratat med aldrig hört tala som, han sa även att dom gör bara en sorts mc skylt och det är den fyrkantiga "amerikanska" skylten. :mad:

Kan jag får tag på en minskylt? var får alla andra tag på dom?!

Mvh Robert
Då tar vi det en gång till.... :huvet
Orsaken att vägverket inte hjälper dig med en miniskylt är att den är
OLAGLIGT.
Miniskylt klassas om ingen skylt! DVS kör du med miniskylt och blir stoppad så kommer du få böter och ombesikting...

Varör ska man ha miniskylt? För att det är snyggare??? Då är det ju snyggast att inte ha någon skylt alls... och det är samma straff...

Miniskylt har snackats fram och tillbaka här på forumet... använd sökfunktionen.

Ha det

Finns antagligen en miljon trådar om detta i forumet.

Vägverket har bara en storlek på registreringsskylt. Alla andra skyltar är i grunden olagliga att köra med, kan dock beställas från en rad tillverkare. Eller varför inte gör en egen skylt?

Edit:

Oj, lite sen där :tungan

Men varför kör VÄLDIGT många med miniskyld om det nu är olagligt?
Borde inte väldigt många torska?
Sorry om jag ställer dumma frågor men vf frågar man inte får man inget veta :tungan

Aja ska söka lite då :)

Last edited:
rBy skrev:
Ok tack för svaret..
Behöver inte vara arg på mig? :confused:
Visste som sagt inte att det var förbjudet.
Borde inte väldigt många torska? eller ser polisen lite mellan fingrarna när dom ser mc´s med minskylt?
Sorry om jag ställer dumma frågor men vf frågar man inte får man inget veta :tungan

Aja ska söka lite då :)
Suck sorry om jag lät grinig.. var inte menat så...
Måna kör med miniskylt pga okunnskap... en del skiter i att det är olagligt och tror att polisen ska se mellanfingrarna.. De gör de inte i sthlm iaf...

rBy skrev:

Min fråga till dig blir då, varför vill du själv ha en miniskylt ?? :va ?? Min gissning är att det antagligen är av samma anledning som varför du vill ha en miniskylt.

pewo den hajjade jag inte.. :va
du får formulera dig :P
Jag VILLE ha minskylt för att det faktiskt ÄR snyggare än den andra blaffe skylten, det får ni faktiskt hålla med om?
Men är det olagligt så är det, jag försöker vara på lagens sida så mkt jag bara kan.

Mvh

Pewo skrev:
Min fråga till dig blir då, varför vill du själv ha en miniskylt ?? :va ?? Min gissning är att det antagligen är av samma anledning som varför du vill ha en miniskylt.

.....

Last edited:
Snyggt men lite opraktiskt. Kan vara det enda farbrorblå kan sätta böter på när man sett någon uiiiiilaa, står några hojar i vägkanten eller vid en mack och ingen har förstås uiiiilat, då åker man på skylten...

rBy skrev:
Tjaba!
Men det hade killen jag pratat med aldrig hört tala som, han sa även att dom gör bara en sorts mc skylt och det är den fyrkantiga "amerikanska" skylten. :mad:

Mvh Robert

Art Invest HB gör skylten som du vill ha den
prisex: 15*11 cm 345:- ,stansad alu,vit reflex
artinvest@telia.com eller 0303-23 06 38

/jimpa

rBy skrev:
pewo den hajjade jag inte.. :va
du får formulera dig :P
Jag VILLE ha minskylt för att det faktiskt ÄR snyggare än den andra blaffe skylten, det får ni faktiskt hålla med om?
Men är det olagligt så är det, jag försöker vara på lagens sida så mkt jag bara kan.

Mvh

Du svarade precis på frågan, även om jag kunde formulerat den bättre :huvet jag tänkte rätt men det sket sig med skrivandet :brinnerup . Svaret är alltså som du skrev "för att det faktiskt ÄR snyggare än den andra blaffe skylten"

rBy skrev:

Mvh Robert

Tjo! Jag köpte min på Arena Reklam...vet inte hur utspritt det företaget är men...det finns här i Wermland iaf. Det man får då är en liten plastbit med reg numret på...i den storlek man önskar då förstås. Man får säkert med ramnumret med om man vill men det sket jag i. Kostade 150 riksdaler. Sen har jag även hört att det finns företag som tillverkar skyltarna i aluminimum <---medveten felstavning ;) men jag vet inte vilka som gör dom...dom är dock lite dyrare...men enligt vad jag hört så blir det jävligt snyggt.

Angående polisen så är dom nog inte riktigt lika aktiva här i skogen som i sthlm...jag har aldrig blivit stoppad iaf (peppar peppar)

Det kan se bra ut med större skylt,utan att snuten blir tokig,jag har tom blivit stannad med denna skyltmontering.För hur man än vrider å vänder på det så syns den väl!

Bifogat

• R1 bak.JPG
    R1 bak.JPG
    73.2 KB · Visningar: 533
Exup skrev:
Det kan se bra ut med större skylt,utan att snuten blir tokig,jag har tom blivit stannad med denna skyltmontering.För hur man än vrider å vänder på det så syns den väl!

jag har sett massor med hojar med den monteringen... och liknande också såklart...
men vad säger snuten om den? gnäller dom på att den ite syns?
bötfäller dom likförbannat?
jag tycker det är ett okey sätt att ha skylten på. rent estetiskt alltså .. men synligt... mjaaa. vet inte de ja. på vissa kanske.
vad säger polismannen?

Troligtvis hade jag tur den gången jag blev stannad med den monteringen,Står man en bit bakom så syns den väl.Men när jag torskade med miniskylten va det inge snack....

Exup skrev:

Jag fick en varning när jag hade skylten på det viset på min motard. Jag hävdade naturligtvis att den syntes utan problem, hade till och med belysning.
Men han sa att det gör den inte.
Sen var det färdigdiskuterat.

Bifogat

• IMG_0148.jpg
    IMG_0148.jpg
    50 KB · Visningar: 376
Fan va irreterrande det är då!
Att man inte ens kan få ha skylten som på Exups båge :kocko
men det måste väl ha nått med lyse på skylten..
Men ibland blir man fan lite fundersam o lite småsur på svenska lagar som inte vill godkänna den sk miniskylten. Den syns väl ffs lika bra som dom andra om man har den rätt monterad?

Mvh

Jag har min skylt som Exup och den går igenom bes
så det borde inte vara några problem med snuten.
Jag tror reglerna är att den ska synas väl runt 15m bakom
hojen det kan vara annat antal meter.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back