Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
agneman skrev:Tack för dina raka och bra svara Arctic !
Förresten, hur vet jag om jag har nicasil eller inte ? .
Och jo matte, det kan man nog . Jag ska sova på saken ! Syns åter i morgon !
Hur syrtvättar man då.Arctic#1 skrev:Alldrig andvand dom gamla clipsen til kolven, nar du monterar dom nya passa på så du inte bøjer dom nya for mycket så dom tappar spansten. sen ska øppningen vanda uppåt. packa en filt i vevhuset medans du håller på det løner sig. sen ska cyllen syrtvattas om det e nicasil cylle på den och det ar alu rester efter gamla kolvar i den. anvand alltid nya packningar vid ihopmonteringen..latt som en platt!!
Jag har tillockmed det på min 86a så jag tror han har de.tmatte@honda skrev:gonatt o sov gott![]()
nicasil eller ej..hmm... står väl nånstans... ja tror inte du har de.. men ja kan ha fel..
agneman skrev:Tack för dina raka och bra svara Arctic !
Förresten, hur vet jag om jag har nicasil eller inte ? .
Och jo matte, det kan man nog . Jag ska sova på saken ! Syns åter i morgon !
cRoC skrev:Då du inte har nicasylfodrad cylinder ska du inte bry dig om det.
agneman skrev:Det lät som ett rakt och klart svar på att jag INTE har nicasil ? . Det stämmer alltså ? .
agneman skrev:Det lät som ett rakt och klart svar på att jag INTE har nicasil ? . Det stämmer alltså ? .
agneman skrev:Det är med syrtvättar, du söker väl upp någon firma och och frågar om de har något sorts kemikaliebad du kan få lägga din cylinder i en stund ? .
Men är inte nicasil gjorda av aluminium och vanliga gjorda av gjutjärn eller ngt annat skittungt ? .
Ska googla lite på det, återkommer om en stund .
granath_ skrev:ovanligt att dom här gammla pärlorna skär för oss gas glada ungdommar![]()
har själv precis lärt mej att det inte är så bra att varva dom nå mkt högre än 11000rpm när dom inte är riktigt varma![]()
sen kom ju problemet att min "cylle" var uppborrad till 56mm, vilket det inte gick att få tag i en ny kolv till. men efter lite dektektivarbete så hitta man en kolv som passa. så nu står den ute i garaget och väntar på att man ska orka åka & köpa bensin & fiiin olja!![]()
granath_ skrev:sen kom ju problemet att min "cylle" var uppborrad till 56mm, vilket det inte gick att få tag i en ny kolv till. men efter lite dektektivarbete så hitta man en kolv som passa.
agneman skrev:Sådärja . Nu ska mannen som servar Målillas speedwaycyklar horna cylindern till 54.5 + 0.05 = 54.505 millimeter . Sen blir det nytt tändstift, nytt nållager, ny kolv och nya packningar . Sen hoppas jag på att jag är fit4fight . Ska även kolla så nålen står i mitten i förgasaren ... Sen lär jag väl få köra in kolven med antar jag ...
agneman skrev:ja men hellre med 125 än moped . Man kan köra in den genom att hälsa på folk långväga . Lägga sig på lågt varv i 90 och köra 5-6 mil bort . Sen är den snart inkörd ...
Wiseco-kolv kostar för den som undrar 550:-
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |