Miljonär... Vad hade du gjort?

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Som frågan lyder...

Säg att ni hade vunnit/ärvt/fått 100 miljoner insatt på ert konto.

Vad hade ni gjort???

Slutat jobba, köpt ny(a) mc, köpt färdigt hemmabio, skaffat hus, köpt feta trummor.

Kommer inte på mer.

Skulle stoppat in 25 mille av dom för förvaring , 25 i div aktiefonder sen för de resterande hade jag flyttat till nån trevlig stad typ som ovan monaco köpt Massa bilar Lamborghini Murcielago Sportkupe bla :tungan sen hade det väl blivit nån trevlig båt och nått enstaka hus :tummenupp

Hm, investerat 70 mille i säkra fonder osv för att trygga resten av mitt liv i lyx, sedan köpa ett nice hus, en porsche, en ferrari och en hummer i L.A. och fortsätta med min musikkarriär, skapa en egen Label osv. :fakta

Bygga klart mitt hus sen så vet jag inte

Skänka allt till behövande.

Sen vill jag ha fred på jorden också.

Rätt så många smarta lösningar..

Själv hade jag försökt hitta en bank med så hög ränta som möjligt. Schweiz ligger väl kontant på en 5% på sparat kapital.

Detta innebär ju i sin tur att man får 5 000 000:- varje år vilket i sin tur motsvarar ca 416 000:- i månaden!

Ja jag hade gärna haft 416 000:- i månaden, så hade jag varit väldigt nöjd... För att förutom en halv miljon i månaden så har man 100 000 000 på kontot... :D

Bygga en replika av Farbror Joakims pengabinge, sen skulle jag växla alla pengarna till 50-öringar och fylla pengabingen med.

Edit: Jag skulle köpa tvättmedel till hojen också, den är skitig.
Edit2: Kanske skulle växla alla pengarna till tior istället, snyggare med guldpengar än mässing. Fast då ser det ju inte ut som man har lika mycket pengar som om det bara var 50-öringar, jobbigt.
Dagens i-landsproblem.

Last edited:
Jag hade flyttat ifrån "detta bromsspår i kalsongen kallat Sverige" och dragit till något skatteparadis - typ Monaco.
Levt på räntan, tagit något ströjobb som porrfilmsproducent eller något annat meningslöst :)

Köpt det jag vill ha, d.v.s. snöskotrar, vattenskotrar, motorcyklar, bilar, båtar, ett hus, typ 140m2, fast precis som jag vill ha det, inrett efter mig och gott om plats för fordonsparken och det på Boholmarna i Kalmar, sen allt annat smått skit som kläder, klockor, möbler, m.m. m.m. Iofs. så är jag rätt nöjd som jag har det nu med hyresrätt och en mc, men tryggheten att veta att man aldrig behöver oroa sig för det ekonomiska är väl det jag tycker skulle vara nr. 1 med att vinna så mycket, inte vad man kan skaffa.

heinz_p skrev:
Jag hade flyttat ifrån "detta bromsspår i kalsongen kallat Sverige" och dragit till något skatteparadis - typ Monaco.
Levt på räntan, tagit något ströjobb som porrfilmsproducent eller något annat meningslöst :)

P.S. Finns det plats för en exekutiv producent, tro? *hrrm*

köpt ett hus och förslutit mig i den vänstra flygeln där min enda kontakt med omvärden ska vara min dvärgbutler jeeves som gör allt åt mig, handlar, ringer, skriver brev osv. sen efter tio-femton år skulle jag komma ut med jättelångt hår och skägg då jag spelat in världens bästa rockskiva, den skulle jag vägra ge intervjuer, vägra göra livespelningar för mer än fem pers åt gången och sitta naken hela dagarna och röka opium.

Edit: Ja just det ja, two chicks at the same time man

Last edited:
Calmanders skrev:
P.S. Finns det plats för en exekutiv producent, tro? *hrrm*

Finns plats för investerare, skådespelare, filmmateriell, rekvesita, övrig personal.
Välj själv (helst skulle jag se dig komma in i filmteamet som skådis :hihi )

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back