Miljonär... Vad hade du gjort?

Flyttat till Monaco och lya i Malibu också och en ö i stilla havet (ja, väldigt liten). Tryckt in pengar i fonder och köpte mig en plats i någon fin skola utomlands. Ett antal bilar några MCn och båtar skulle väl också fylla garagen.

Köpt nya tandpetare för dom skulle ju naturligvis vara slut just nu.

Flyttar pengarna utomlands. Typ Schweiz.
Sedan betalar jag av alla lån som mina närmaste släktingar har. Sen får de nya bilar och några hundra papp att renovera sina hus för, eller köpa möbler osv. Börjar sedan resa runt för att se hela jorden. Dyker med vithajar i Sydafrika och hoppar skateboard över kinesiska muren och sån skit. När jag sedan kommer tillbaka efter 4-5 år tränar jag hårt som fan för att bestiga K2 och EVEREST. Plockar även Muztagh Tower me.... (Ni vet, Stallone i Cliffhanger)

Efter detta har jag uppnått en ganska hög status då Sports Illustrated helt plötsligt ringer för en intervju. Jag går med på det men bara om de donerar pengarna till välgörenhet. Alla flickor från Playboy reser runt med mig som mina personliga "fluffers". Efter några månader börjar jag tröttna på jet-settandet och tar upp min roadracing karriär. Christer Miinin som har tagit ett break tränar upp mig, men jag passerar snabbt hans nivå. Jag vinner de 2 första rejsen i Rookie 1000 med över 2 minuter och klassas snabbt upp till A-förare.

Vid det här laget har MotoGP-stallen fått upp ögonen för mig och Honda knyter mig till det största kontraktet någonsin inom någon sport. Ever. Men bara på ett år.
Detta passar mig bra då pengarna har börjat sina på slutet. Jag kommer tvåa efter Rossi i mitt första race, men vinner sedan resterande race under säsongen med minst 15 sekunder.

Året efter vinner jag hela mästerskapet på min egen hoj. :Bugar

Hmm.

Jag skulle se till att de små i familjekretsen, fick varsin ordentlig grundplåt.
Sedan skulle jag ordna något trevligt boende.
Givetvis skulle jag även ordna ett helt stall med motorcyklar så att jag kan välja hoj efter humör och ändamål.
Samtidigt så har jag några kamrater som skulle behöva några nya hoja var...
Tänk vilka bra priser man skulle kunna förhandla sig fram till, när man kommer in och säger "Jag vill ha tre sådana, två sådana, en sådan och fyra sådana i dessa färger..."

Mögel skrev:
Jag hade köpt en stor tomt med cross bana och roadracing bana och ett stort jävla garage och ett litet hus typ 4 rum eller nått sen hade jag köpt en helt ny hayabusa och byggt om den hojen jag har nu till en stunthoj..!! :Rockbanan

Vad mer behöver man?? :Bugar .. F..n vad mamon kan få huvudet att börja spinna!! :huvet

Köpt fet villa i sverige i skärgården någonstans, med sjötomt och megastor brygga. vid bryggan skulle det ligga 4st av de fetaste vattenscootrarna, 2st shysta mini jet båtar, nån fet cruiser . en wakeboard båt, ett flygplan, en hellikopter.
Sen fyllt mitt garage på 10000 kvadrat med alla verktyg i hela världen, 2 sporthojar, 2 motarder, 2 4-hjulingar, 4 st crossar, 2 go carts, 6st minimotos, sen en escalade med feta 32 tums spinnings rims. (behöver inte så många bilar, är tråkigt).
Bygga asfalstbana på tomten, samt crossbana.

Sen fixa feta grillar och och ha hiphop/grill fester på tomten varje dag. med lättklädda damer som står på knä med crystal glas på huvudet.
Sen en fet scen där alla mina homies (Eminem, Hot Boys, Luda och grabbarna) kan lira.

Sen måste man ha massa lägenheter i alla storstäder.
typ 1 i Tokyo, en i peking, london, new york, La mm.

Sen skulle jag köpa kokain för resterande pengarna och knarka ihjäl mig,
Eller skulle jag? nu har inte jag de pengarna så man kan ju bara spekulera.

Summa summarum= pengar gör en förbannat lycklig!
Och den som hävdar motsatsen är bara avundsjuk på alla rika och vet att de aldrig kommer uppnå sina drömmar.

Köpt en ny hoj till mig
en ny bil till mig
en ny bil till sambon.
Betalt av bådas lån

köpt lite nya kläder och ett fräschare skinnställ.

sen skulle nog resten läggas på hög, för framtida husbygge:)

H4 skrev:
Tjöpa körkort, tjacka en ZX10R 06 senare och betala försäkringen med resten av pengarna :rolleyes: Det lär behövas med tanke på de sjukt dyra försäkringarna.

Jag hade köpt henne på din avatar och sen hade jag varit lycklig nog.

För resten av pengarna hade jag köpt mat.

tycon1 skrev:
Villa, volvo, vovve.... :tungan

Nej men jag hade iaf köpt en ny hoj eller 2....eller 20..
Sedan en shysst villa för mig, och en lika shysst sommarstuga/vinterstuga
i fjällen!

Och så hade jag betalat en pilotlicens, och köpt ett gammalt spitfire plan!
(finns det nå skönare ljud än deras v8or?)

Är det inte v12a i spitfire eller ?

Det första jag hade gjort var att köpa den värsta, snyggaste, exklusivaste och klart bästa hojen som finns att få tag på till min sambo. Plus betala försäkring m.m.....
sedan hade jag gått och köpt mig en Rosa Lamborghini Murcielago... bara för att jag kan!!! :yoparty

Jag skulle nog använt pengarna till att bygga ett riktigt lyxhus..resa skulle jag oxå göra, massor...

tycon1 skrev:
Och så hade jag betalat en pilotlicens, och köpt ett gammalt spitfire plan!
(finns det nå skönare ljud än deras v8or?)

Det finns det!!! du har inte lysnat på dubbelturbo W12an som sitter i Matbach Exelero va?? SWEEEEET :yoparty. Sjuliters W12a med raka rör

PS. jag tror inte pengarna skulle räcka till mig efter jag har köpt mitt egna bärg i alperna och annlagt ett MONSTER skidsystem på det och sen byget en road racing bana i storlek med Nurburger ring (stavning).

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back