Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
https://www.expressen.se/debatt/infor-ett-kottmonopol-och-salj-allt-pa-systembolaget/
Haha. Var får de allt ifrån våra kära våldsverkare.
Jösses. Om något ska väl Systembolaget läggas ned? Behåll åldersgräns, men på 18 år. Är man myndig är man vuxen. Alkohol är en laglig dryck, varför ska den hållas bakom lås och bom? Varför får man köpa tobaksvaror överallt i princip?
Själv dricker jag inte alkohol alls längre, men det är väl upp till var och en att bestämma när, var och fram för allt vad man vill köpa.
Ser jag en enda kommentar om att "Systembolaget har jättebra sortiment" som försvar så smäller jag av. Det har de inte! Skitviner i lådor, bulkviner på flaska. Sortimentet hade blivit så mycket bättre med fri marknad, åsså kan Lidl sälja fulvin på låda. Allt åt alla!

https://www.expressen.se/debatt/infor-ett-kottmonopol-och-salj-allt-pa-systembolaget/
Haha. Var får de allt ifrån våra kära våldsverkare.
lediga fredagar...?
Om man inte nyttjar alkoholhaltiga drycker eller bara dricker dessa för alkoholens skull då kan Systembolaget försvinna.
Med en fri marknad, som i Danmark, kan du handla överallt men utbudet är inte lysande och beställa kan du inte göra på samma sätt.
Det billiga är billigare än i Sverige men när det ska vara något mer än billigt lådvin eller öl åker danskarna över sundet och handlar.
Jag tillhör beställarna och kommer att förlora. Men då får jag väl börja brygga igen.
Det stora felet tycker jag är att allför många vill ha den billigaste alkoholen och det billigaste köttet, inte den bästa drycken eller det bästa köttet.
Alla djurvänner borde äta kött och därmed öka efterfrågan på kött från djur som levt bra, inte trångt i en storskalig djurfabrik.
Hästkött ska vi äta för att hästar inte ska köras på lastbil ner till Europa för kilopriset är för lågt i Sverige. http://gustafskorv.se/recept/
Småskalig djurhållning kostar men är i många fall bättre för miljön. Men vinst bara kan mätas i pengar och alldeles för många bara vill ha det billigaste.
Jag äter och dricker inte billigare utan mindre och, i mitt tycke, bättre.
Den debattartikeln är ju ett klockrent exempel på vem och vilka Miljöpartiet representerar.
Man behöver inte läsa längre än till första raden för att förstå hur kvinnan indoktrinerats i sin något skeva verklighetsuppfattning..."På Söder när jag var barn"...Ja du, om man är uppväxt med speciella kött-, fisk-, mjölk och delikatessaffärer och all annan samhällsservice inom gångavstånd så är man knappast representativ för de sju-åtta miljoner svenskar som INTE bor mitt i smeten i en stor stad...
Sedan ger ju propagandan kring monopol, förbud och förstatligande tydliga vibbar av kommunism. Är det därför Vänsterpartiet är så små nuförtiden...? Hälften av dem har disorienterats in i någon slags miljökommunism...? Är den gamle, hederlige söderkommunisten numera en hipster med svindyr lägenhet, axelremsväska, löjligt skägg och lediga fredagar...?
Kan rekommendera deras tunna hästkött, behövde något substitut till rökt ren; hästen var godare och billigare. http://gustafskorv.se/portfolio/granrokt-hastkott/

Hur blir det med mig då? Ska jag vara orolig för eventuell förmånsbeskattning för att jag äger en jämthund och fixar köttet själv![]()
Kapitalistsvin!
Hur blir det med mig då? Ska jag vara orolig för eventuell förmånsbeskattning för att jag äger en jämthund och fixar köttet själv![]()
Och fy fan, äter du hund?
Världens länder planerar att producera mer än dubbelt så mycket fossila bränslen än vad som krävs för att begränsa temperaturökningen till 1,5 grader.
En ny forskningsrapport visar enorma gap mellan världens klimatmål och de faktiska planerna på hur mycket gas, kol och olja som ska produceras.
– Trots två decennier av klimatpolitik är fossilbränsleproduktionen högre än någonsin.
Hon tycker att det krävs kraftfull politik eftersom marknaden inte klarar av att styra omställningen på egen hand.
– Marknadskrafterna hade kunnat fixa det här för 50 år sedan om det var så. Teknologin finns. Volvo hade en full elbil 2009 som man sedan la ner produktionen av, för att politiken inte följde med.
I ”Sommar i P1” nämner du ”bnl” som ett alternativ till bnp.
– Ja, bruttonationallycka. Det är något som det lilla landet Bhutan i Asien har, som jag tycker är ett spännande mått. Men vi har också infört alternativa välfärdsmått i budgeten redan för tre år sedan. Det handlar om sjukskrivningstal, upplevd lycka och olika miljötillstånd.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |