2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Jaha nu måste alla datorer vara avstängda i 20 minuter för ännu en uppdatering 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Okejdå. Ett stycke hårdvara och en mjukvara (som båda är riktigt bra). Men till pc kan man välja 117 andra ljudkort och 518 andra mjukvaror. Bara för att Apogee och ProTools gör grejer som passar dina behov så kanske de inte passar för alla andra.Till exempel kopla in ett smidigt Apogee ljudkort och bara köra. Det funkar bara till Mac. Nu börjar det gå att köra Protools på PC men inte utan problem. Ska man jobba med det samt den tillhörande hårdvaran är det bara Mac som gäller. Allt en PC klarar gör Macen med. Behövs Win är det bara att köra Bootcamp så har man en PC med, i samma burk.
Klart Macen kan krångla. Min krånglade efter 2 st starköl i tangentbordet men den är mer konsekvent och får inte för sig att bearbeta en massa uppgifter den har fått för sig att man gett den.
Jag jobbar inte som datatekniker. Ändå så har jag en pc som har gått sedan -01 utan stora problem. De senaste 3-4 åren har den dessutom varit utan antivirusprogram.Det är alltid så att när någons PC krånglar så är det skit bakom spakarna och era PC har minsann aldrig krånglat för att ni jobbar som datatekniker.
Nu är det så att alla inte är datatekniker eller ens speciellt intresserade av hur datorer fungerar bakom operativsystemet utan merparten behöver en stabil apparat att köra de program man behöver för arbete eller till sin hobby på.
Ja hård och mjukvara för den friske hobbymusikern/fotografen/filmaren ja. Ska man jobba seriöst med något av det så är det Mac som gäller.Okejdå. Ett stycke hårdvara och en mjukvara (som båda är riktigt bra). Men till pc kan man välja 117 andra ljudkort och 518 andra mjukvaror. Bara för att Apogee och ProTools gör grejer som passar dina behov så kanske de inte passar för alla andra.
Spiller man två starköl i tangentbordet så kan man gå in på vilket elektronikvaruhus som helst och köpa ett för en hundralapp. Eller gå över till grannen och låna ett. Eller kolla om det kanske finns att köpa på den lokala ICA-butiken. Eller fiska upp ett ur näsmaste container. Man måste inte vänta till klockan 10 nästa helgfria vardag och försöka få tag i en auktoriserad Mac-återförsäljare som kanske med lite tur har ett hemma.
En Mac är ungefär som en T-Ford. Man kan få den hur man vill. Bara man delar Steve Jobs vision om hur man vill arbeta med sin dator, hur den ska se ut, samt vilken hård- och mjukvara man behöver.
Skillnaden är att "skiten" fungerar, därav att vi gärna pratar så gott om den o det retar alltid pc-ägare
Har pc på jobbet och varenda jävla dag är det folk som rusar in till mig fullkomligt hysteriska att "nu har det fel på datorn" IGEN (är så kallad LITA)...uppdateringar hit o uppdateringar dit o själva vågar de inte röra på burken. Själv fick jag en syrlig kommentar från en kollega om att jag nu minnsan hade lyckas krascha datorn...det visade sig bara vara en ny skärmsläckare där man var tvungen att trycka Ctrl ALT delete för att komma in i systemet igen (inom vården är de inte så bra på datorer )
Skillnaden är att "skiten" fungerar, därav att vi gärna pratar så gott om den o det retar alltid pc-ägare som svär över felmeddelanden.
http://www.metro.se/2010/06/01/77882/google-har-fatt-nog-av-windows-valjer/![]()
Är Mac handikappanpassade eller vad? Har svårt att tänka mig att en vanlig människa har svårt att lära sig vad man gör när datorn vill uppdatera. Mitt Windows ville uppdatera nu. Jag tryckte på Install. Det kom jag på alldeles själv, helt seriöst alltså.
Självklart är den det, du gör som den vill den tillåter inte dig gå in o klåpa.
Man behöver inte gå in och klåpa.
Nej man får inte, stor skillnad![]()
Vad menar du att den professionelle fotografen kan göra med en Mac som inte går med en pc?Ja hård och mjukvara för den friske hobbymusikern/fotografen/filmaren ja. Ska man jobba seriöst med något av det så är det Mac som gäller.
...
Vad är det som är så begrensat med Mac? Alla Machatare snackar om att man inte kan göra vad man vill, något jag inte märkt av.
Tvärt om. En skrivare som till min PC inte gick att använda för att jag supit bort tillhörande CD med drivrutiner samt nödvändig programvara för att hantera utskrift testade jag på vinst och förlust på Macen. Det hände inget när jag stoppade i USB´n men när jag tryckte på utskrift skrev den ut.
Får jag ett dokument så kan jag öppna det oavsett vilket format eller vilken version av det programmet dokumentet skrevs i. Alltså inte som när man får ett Word-dokument som inte går att öppna för att det är skrivet i "7,nånting" och man endast sitter med "7,något annat".
Visst, Mac har blivit lite bättre på kompatibilitetsfronten de senaste åren. Förut så var det rent vidrigt. Man var tvungen att lusläsa förpackningen på varenda liten skitpryl man köpte för att vara säker på att den var mac-kompatibel. Och man kunde ändå inte vara helt säker.
Jag brukar inte ha några problem med att öppna dokument som jag får sända till mig.
Men det är väl inte Mac vs PC som gäller? De flesta som bytt till Mac från PC har väl haft problem med operativsystemet, så det är väl Mac vs Windows det borde vara?
En Mac är ungefär som en T-Ford. Man kan få den hur man vill. Bara man delar Steve Jobs vision om hur man vill arbeta med sin dator, hur den ska se ut, samt vilken hård- och mjukvara man behöver.
Okejdå. Ett stycke hårdvara och en mjukvara (som båda är riktigt bra). Men till pc kan man välja 117 andra ljudkort och 518 andra mjukvaror. Bara för att Apogee och ProTools gör grejer som passar dina behov så kanske de inte passar för alla andra.
Google har tröttnat på Windows
Och vet du vad det bästa är? Samtliga eller en väldigt överväldigande majoritet funkar till Mac också.
Hursomhelst. Jag tycker mest det är tråkigt att behöva försvara sig jämt. Hur menar ni att mac ligger efter hårdvarumässigt? MacPro ligger efter nu och behöver desperat en uppdatering men i övrigt är macfamiljen väl i fas med utvecklingen.
Och räknar man dessutom med att köpa skärmar av samma kvalitet blir en PC i delar sällan billigare. Om man räknar med alla komponenter.
Så varför detta hat? För att vi tycker det är värt att lägga pengar på nåt som håller och tycker det är viktigt med byggkvalitet? Varför är ni irriterade på att vi blir "lurade"? Kanske är det så att användarupplevelsen är värd pengarna. För det handlar inte om jättesummor om vi kollar på de billiga mac:arna.
MAC ÄR EN PC MED DEN HÅRDVARA SOM APPLE TYCKER ÄR BÄST.
WINDOWS ÄR ETT OPERATIVSYSTEM SOM KÖRS PÅ ALL PC HÅRDVARA.
MAC OS-X ÄR ETT OPERATIVSYSTEM SOM KÖRS PÅ VISS PC HÅRDVARA.
Och det fungerar utmärkt!Mac är i dag inget annat än tvingande regler från Apple, varken hårdvaran eller mjukvaran skulle behöva vara begränsad, men Apple har bestämt att den ska vara det, samt tvålformade plastskal.
Vad som händer inom företaget har jag ingen aning om och skiter fullkomligt i men min dator klara allt din sura PC klara + att jag kan jobba obehindrat med ProTools och det kan inte du.
![]()
Ja snart kan du till och med Cad'a i din PC med Applemjukvara, jag såg att Auto Cad snart skulle komma till den.
Jag kan redan arbeta obehindrat i AutoCad och det kan inte du,
Och att din nya Apple-PC klarar av att göra vad mina gamla containerfynd klarar, det är ju jättebra för dig.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |