Microsoftlovers/fans/dyrkare - gonatt!

Jobbar med musik och vill bara flika in att något annat än
mac är otänkbart. Har gång på gång försökt få en pc att göra
jobbet, men det blir alltid skit. Alltid.

Våra pc-datorer som vi kör bokföring, mail etc på krånglar
bannemig vareviga dag. Helt plötsligt är det någon fantastisk
buggfix som ska installeras och VIPS så funkar inte nätverksskrivaren.

Om man vill arbeta seriöst med en dator är det mac som gäller.

Är man intresserad av datorer i sig och vill sitta och pilla med
allt-om-pc´s senaste adawareskit kan man roa sig i timmar med
en pc:huvet

Mac är i dag inget annat än tvingande regler från Apple, varken hårdvaran eller mjukvaran skulle behöva vara begränsad, men Apple har bestämt att den ska vara det, samt tvålformade plastskal.

Vilka är de tvingande reglerna? Den enda regeln som finns är att OSX inte får köras på annat än Mac. Jag får köra Windows, Linux, Solaris, allt som funkar på Mac. Det finns inga begränsningar i vem som får koda program till Mac. Jag får själv sitta och knacka kod i terminalen om jag skulle vilja. Det finns väldigt få begränsningar i program till Mac—CAD är ett av dem.

Den enda begränsningen ligger i att du inte får köra OSX på dina gamla containerfynd.

• Gilla
Reaktioner: Teo
Så vem e sugen på att lira lite Modern warfare 2? bara o lägga till mig på steam o bjuda in!

Så vem e sugen på att lira lite Modern warfare 2? bara o lägga till mig på steam o bjuda in!

varför spela unmodern warfare 2 när du kan byta till det lite roligare, bättre, mer spännande och modernare battlefield bad company 2? kan jag visa en del tricks också...

varför spela unmodern warfare 2 när du kan byta till det lite roligare, bättre, mer spännande och modernare battlefield bad company 2? kan jag visa en del tricks också...

Faktiskt spelat ett roligt Macspel en gång i tiden.

Myst I

Görs det några klurspel till nån plattform längre? :va

MS tjänar sina pengar på mjukvara och nästan uteslutande mot business. Ja ni förstår säkert..
Är man lite normalt funtad i huvudet kan man få en burk driven med windows att gå minst lika stabilt som linux/unix och Apple. Har arbetat för IBM och Apple och ser ingen fördel med Apple öht. Mer än att man vill vara che-fan, vägra kött och cykla tramphoj resten av livet.

Ganska ointelligent att oreflekterat dra på den där nyheten :hihi

Såg en lång intervjuv med Steve Jobs och Bill Gates. De refererade PC till PC och Mac till Mac. Då gör jag det också. Att PC är en förkortning för Personal Computer har inget med saken att göra. Det är bara besserwisserfasoner att åberopa den gamla flosklen.
Jag tror att du missförstod GuW. Det jag tror att han var inne på är att det är samma skit under skalet. Att Mac har övergett Motorolaprollarna alltså.

Har gång på gång försökt få en pc att göra
jobbet, men det blir alltid skit. Alltid.

Våra pc-datorer som vi kör bokföring, mail etc på krånglar
bannemig vareviga dag. Helt plötsligt är det någon fantastisk
buggfix som ska installeras och VIPS så funkar inte nätverksskrivaren.

Om man vill arbeta seriöst med en dator är det mac som gäller.

Är man intresserad av datorer i sig och vill sitta och pilla med
allt-om-pc´s senaste adawareskit kan man roa sig i timmar med
en pc:huvet
Beror det på hårdvaran, mjukvaran eller att det är skit bakom spakarna?

Har de bokföringsdatorerna samma prestanda som Maccarna?

Försöker jag seriöst att köra Photoshop på en Mac så leder det till stora mängder frustration.

Det finns väldigt få begränsningar i program till Mac—CAD är ett av dem.
De stora bokföringsprogrammen finns inte heller till Mac. Om jag inte är dåligt uppdaterad och det kommit någon version nyligen.

Dessutom så finns det ett par andra program på den dator jag sitter vid nu som inte finns i någon version för Mac. Eller har någon liknande motsvarighet för Mac. Men det är ganska udda specialprogram så de skippar jag att ta upp här.

Ganska ointelligent att oreflekterat dra på den där nyheten :hihi
Försöker du säga att äpplets förmåga att sälja mobiltelefoner inte kommer att leda till döden för Microsoft? :va

Skulle Microsoft vara lika selektiva som Apple när det gäller vilka burkar deras operativsystem installeras på så skulle nog folk inte uppleva samma problem. Alltså att enbart en tillverkare tillhandahåller Windowsdatorer. Och de datorerna går inte att få med någon som helst processor från annan tillverkare än Intel, och inget sämre än Core2Duo. Dessutom får ingen dator ha mindre än 2gb minne och totalt sett så kan man välja på en handfull olika grafikkort, från två olika tillverkare.

Det stora problemet när det gäller Windowsdatorer är snarast tillverkarna som släpper datorer med senaste versionen av Windows på maskiner som knappt uppfyller minimikraven. Då är det ju inte konstigt om det inte funkar helt smärtfritt. Hur fasen tänkte t.ex. de tillverkare som släppte datorer med t.ex. enkelkärninga Celeronprocessorer och bara 1gb minne med Windows Vista förinstallerat? Det är att be om problem.

Ja det kan vi också spela om ni är sugna

Du menar på att man inte kan lira alla de där spelen på en Mac? BootCamp. Jag kör GTA, Moto GP, mfl för Win på Macen, funkar kanon.

Det stora problemet när det gäller Windowsdatorer är snarast tillverkarna som släpper datorer med senaste versionen av Windows på maskiner som knappt uppfyller minimikraven. Då är det ju inte konstigt om det inte funkar helt smärtfritt. Hur fasen tänkte t.ex. de tillverkare som släppte datorer med t.ex. enkelkärninga Celeronprocessorer och bara 1gb minne med Windows Vista förinstallerat? Det är att be om problem.

+ att Norton följer med.. Men det är det tänket Apple får skit för samtidigt. Det GÅR att multitaska på en ajfan med det kommer inte göra det flytande.
Att bara pressa in funktioner och mjukvara i en burk som inte har kraft nog för att driva det enbart för att sälja saker med mycket listings är ju värdelöst.

Jag tror att du missförstod GuW. Det jag tror att han var inne på är att det är samma skit under skalet. Att Mac har övergett Motorolaprollarna alltså.

Nej jag har inte missförstått honom. Har kör alltid med det där "för vet du, mak är faktiskt oxå en pc för det betyder persjonal comjuter sådeså"
Medan självaste profeterna themselves ofta kallar Apples datorer för Mac och det allt som sprang ur IBM för PC. GuW har naturligtvis rätt men det är en löjlig detalj och om man nu får vara så hemsk och kalla Mac för Mac och PC för PC så blir det lättare att föra den här diskussionen.

Jag besitter inget PC-hat på det sättet GuW och ni andra hatar Mac och dess användare. En reaktion som för tankarna till någon som just fått sin ömma tå trampad på btw.

Jag är grymt imponerad och fascinerad av hela historien om Jobs och Gates, vad de åstakommit, sammarbeten och dispyter dem emellan, mm.

[YOUTUBE-ID]_5Z7eal4uXI[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]lK_HThS8DZo&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Scf6dV4FSf8&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]cCvLTlQWT6A&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]wuhHIqJyjY0&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]PXKv9jc-otc&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]D_rxpAgBFQo&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]X2aLYBC5onk&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Du menar på att man inte kan lira alla de där spelen på en Mac? BootCamp. Jag kör GTA, Moto GP, mfl för Win på Macen, funkar kanon.

Så du har PC hårdvara o win...men då blir det ju en pc.
Vi vann!

Så du har PC hårdvara o win...men då blir det ju en pc.
Vi vann!

Inte nödvändigtvis. Som jag skrev tidigare finns det en rad olika enkla och billiga metoder att köra all Winprogramvara i OS. Jag vill inte ha Win i min Mac för det känns som man infekterar den med en massa skadlig Windowsriktad ohyra då.

Inte nödvändigtvis. Som jag skrev tidigare finns det en rad olika enkla och billiga metoder att köra all Winprogramvara i OS. Jag vill inte ha Win i min Mac för det känns som man infekterar den med en massa skadlig Windowsriktad ohyra då.

Lessen men vi vann woooooo

Lessen men vi vann woooooo

Om det är så viktigt för dig så vassego! Som jag skrev tidigare, det är grymt att man kan köpa en PC för ett par sketna tusingar men jag kan inte avnända en MS-dator till det jag jobbar med så jag kör vidare på Macen och jag är inte det minsta missnöjd med det.

För att summera dårå:

Windowsfolk köper billig hårdvara för att spela hjärndöda, piratkopierade spel på. Dvs snåla studenter, piratpartister och stamkunderna på Gekås.

Macfolk löser cancerns gåta, skapar film och musik och fyller människors liv med mening.

Windows = Se & Hör
Mac = Svenska Dagbladet

För att summera dårå:

Windowsfolk köper billig hårdvara för att spela hjärndöda, piratkopierade spel på. Dvs snåla studenter, piratpartister och stamkunderna på Gekås.

Macfolk löser cancerns gåta, skapar film och musik och fyller människors liv med mening.

Windows = Se & Hör
Mac = Svenska Dagbladet

Nej nej nej fel

Pc människor köper billig hårdvara och har tillgång till ett hav av mjukvara som i vissa fall kan behöva tweakas.

Mac folk köper samma hårdavara fast till ett betydligt dyrare pris i tron om att de får vad de betalar för, sen när de väl kommer på de inte fick måste de försvara sitt köp på alla sätt de kan för att intala sig själva att de inte blev lurade. oh glömde nästan, de har säkert små penisar också o måste kompensera med att säga att de har massa pengar också.

de har säkert små penisar också o måste kompensera med att säga att de har massa pengar också.

Och där kom den sista desperata svadan som oftast kläcks av kvinnor på väg att förlora en diskussion.

Och där kom den sista desperata svadan som oftast kläcks av kvinnor på väg att förlora en diskussion.

oj oj oj nu får du lugan dig lite, låt mig citera pelle "Dvs snåla studenter, piratpartister och stamkunderna på Gekås." är ju din mac älskade allierade som tog upp pengar o kallade oss för fattiga gekås stammisar! OCH sen undrar jag varför du klankar ner på kvinnor..

Vi vann ju för länge sen

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...