Edvinsjolund
Ärkemongo
Är det för att det ska vara så?
Ja. Det är en av dom saker i livet man inte ska ifrågasätta så mycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det för att det ska vara så?
Bloatwaren är knappast MS fel, utan datortillverkarnas (det finns nämnligen flera till PCDet tog kanske 2-3 dagar att ställa om hjärnan till Mac-logik, sen var det klart. Macen är klar från leverans, utan att man måste börja med att blåsa den på all bloatware som är kutym på Win-kärror.
Gör samma sak med PCIn med OpenOffice, konfa mailen och det är klart för start!
Det gör det inte för mig heller.När jag jackar i en hårddisk kommer det inte upp frågor om jag vill titta på bilderna, lyssna på musiken eller kanske bara bläddra lite?
Det där är jag själv pissed-off på!Eller ännu hellre att den vill scanna en felfri disk efter problem som bara finns i Win7's konstiga hjärna.
?? Ja just ja, ni vill inte ha alternativNej, färre wizards och guider till folket, mer färdiga lösningar ur lådan!
Bloatwaren är knappast MS fel, utan datortillverkarnas (det finns nämnligen flera till PC)
Gör samma sak med PC
(Har 4 burkar med Open Office, FireFox, Firebird)
Det gör det inte för mig heller.
(Måste iof stänga av den funktionen, men tex mammsen diggar automatiska saker)
Det där är jag själv pissed-off på!
Inte orkat lösa än.
?? Ja just ja, ni vill inte ha alternativ
![]()
Mekar inte du fÅlkräjsbilar förresten, vad fan vet du om datorer?![]()
Inte orkat lösa? Det går inte att lösa. Dålig design kan vi kalla det. 4-0 Mac.
Start, type "cmd" without the quotes, and then right-click on the shortcut in the Start Menu and choose "Run as administrator". Once in the Admin Command Prompt, type "chkntfs /d" without the quotes.
Verkar som detta ska lösa..
PC 7 - Äpple 0
![]()
![]()
![]()
Efter en dag på pc är man glad att komma hem till sin mac..
Dyrt? En 21" imac med design för
11 papp? Är det dyrt?
Och OSX är ännu bättre.
Jag har kört alla Microsofts OS sedan DOS 4.2 (utom ME, tackochlov) och jag håller helt med om att de har blivit smidigare—det vore jävligt dåligt annars—men enligt mig är de inte i närheten av OSX. Nu kanske det är för att jag är "nyfrälst" från att varit inbiten machatare men jag ser inte riktigt varför man måste klaga på macägare. Är det för att det ska vara så?
Man måste klaga på mac ägare för att det startar sånna här trådar, o tvunget ska hävda att det är så mycket bättre. Min teori varför ni gör detta är för att ni hör en liten röst som säger "fan jag betalada 11 lax för skiten och den klara knapp vad en pc för 5k gör" och försöker desperat tysta den.
Vad gör en Mac som inte en pc gör?Den klara allt som en PC gör + mer och dessutom gör den det utan att krångla.
Man måste klaga på mac ägare för att det startar sånna här trådar, o tvunget ska hävda att det är så mycket bättre. Min teori varför ni gör detta är för att ni hör en liten röst som säger "fan jag betalada 11 lax för skiten och den klara knapp vad en pc för 5k gör" och försöker desperat tysta den.
Har pc på jobbet och varenda jävla dag är det folk som rusar in till mig fullkomligt hysteriska att "nu har det fel på datorn" IGEN (är så kallad LITA)...uppdateringar hit o uppdateringar dit o själva vågar de inte röra på burken. Själv fick jag en syrlig kommentar från en kollega om att jag nu minnsan hade lyckas krascha datorn...det visade sig bara vara en ny skärmsläckare där man var tvungen att trycka Ctrl ALT delete för att komma in i systemet igen (inom vården är de inte så bra på datorer)
Skillnaden är att "skiten" fungerar, därav att vi gärna pratar så gott om den o det retar alltid pc-ägare som svär över felmeddelanden.
Det är ju inget fel?
Förrutom att de är nötter och det är de väl även om ni byter till Mac?
Efter en dag på pc är man glad att komma hem till sin mac..
Dyrt? En 21" imac med kanonprestanda och riktig design för
11 papp? Är det dyrt?
Skillnaden är att "skiten" fungerar, därav att vi gärna pratar så gott om den o det retar alltid pc-ägare
Har pc på jobbet och varenda jävla dag är det folk som rusar in till mig fullkomligt hysteriska att "nu har det fel på datorn" IGEN (är så kallad LITA)...uppdateringar hit o uppdateringar dit o själva vågar de inte röra på burken. Själv fick jag en syrlig kommentar från en kollega om att jag nu minnsan hade lyckas krascha datorn...det visade sig bara vara en ny skärmsläckare där man var tvungen att trycka Ctrl ALT delete för att komma in i systemet igen (inom vården är de inte så bra på datorer )
Skillnaden är att "skiten" fungerar, därav att vi gärna pratar så gott om den o det retar alltid pc-ägare som svär över felmeddelanden.
http://www.metro.se/2010/06/01/77882/google-har-fatt-nog-av-windows-valjer/![]()
Näe självklart är de ständiga felmeddelanden och låsta programmen etc kollegornas fel, sedan kan jag hålla med om att många kan skrämmande lite
och till det priset får man även en skärm![]()
Vad gör en Mac som inte en pc gör?
Att Mac inte skulle krångla är bara en myt. De kan hålla sig ganska problemfri under långa perioder. Men får de för sig att börja krångla så gör de det ordentligt.
Klart Macen kan krångla. Min krånglade efter 2 st starköl i tangentbordet men den är mer konsekvent och får inte för sig att bearbeta en massa uppgifter den har fått för sig att man gett den.
Det är ju inget fel?
Förrutom att de är nötter och det är de väl även om ni byter till Mac?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |