Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Driver du med mig eller? Läs igenom det jag skrivit och sen det du skrev och tänk efter lite....
Stannar du för snuten efter tex bombat 200 på en 70 väg? Jag gör inte det iaf!
Edit: Ang bilen så åker jag inte själv ner så måste nödvändigtvis inte åka till baka för att hämta den...
Varför skulle det vara coolt att inte stanna för snuten?
Om inte annat så är det ganska korkat att göra det efter en bombrepa då chansen att dom får fast än är lika med 0... Förutsatt att dom äns försöker jaga...
Vänta nu, har du pressat power 2ct på GATA så hårt att de har blivit överhettade? Isf tror jag du är först i världen och har hittat hojgudarnas väg utan raksträckor...
No problem:
- Med alldeles för lågt ringtryck, käpprätt åt helskotta felställda dämpare, topphastighet mil efter mil ex. på Autobahn och därefter på tok för kraftigt gaspådrag ut ur en hårnål med en 180hk-maskin så visar sig de flesta däck från sin absolut sämsta sida oavsett märke!
Men man MÅSTE ju inte göra så!
// Niklas
No problem:
- Med alldeles för lågt ringtryck, käpprätt åt helskotta felställda dämpare, topphastighet mil efter mil ex. på Autobahn och därefter på tok för kraftigt gaspådrag ut ur en hårnål med en 180hk-maskin så visar sig de flesta däck från sin absolut sämsta sida oavsett märke!
// Niklas
Men det va ett jävla snacka om 2ct däcken kör på dom ni som vill jag skiter väl i det fullständigt jag tänker itne göra det iaf!!!!
Sen när det är kallare i backen kanske dom funkar bra utan att överhetta till skillnad från mitt på sommaren men det har inte med saken att göra vill inte köra på dom däcken endå dom är oberäknerliga när man börjar påatt pressa dom jag gillar inte dom är det ok eller?
Och jag har köpt däck nu så vi kan skippa allt jävla snack!
No problem:
// Niklas
GÅ OCH LÄGG DIG FYLLTRATT!![]()
Nej förfan natten är ung jag ska supa mer!![]()
jag är sur, jävla lirare och spöa oss i gocarten bara sådär...![]()
Jo jag vet men vafan skulle jag göra då?
Ni körde ju så sakta så jag tänkte det väl lika bra att köra ifrån er andra och lägger mig först så får jag köra ifred... Fast det sket sig det med tills jag började påatt varva er... Men det är ju som det är..![]()
App app... han bombar ju ifrån snutttten i 200 blås på 70 vägar, o sist jag va i tyskland så var inte motorvägarna där skyltade med 70 så din teori går bort.![]()
skit ned dig, jag fick samma pris som du iallafallförst och sist måste ju vara bäst
![]()
Risken finns ju att franska och spanska polisen inte säger fy och hytter med pekfingret. Dom kan ju ropa på radion till sina kollegor som glatt ställer sig ivägen, prejar eller kastar ut spikmattorna.
Jag förstår inte varför du inte kör bana istället? Är det för att man inte får slanga där och hejarklacken inte blir lika impad? Hursom, det låter som att det är bra att du håller till långt härifrån...
Tyskland? Ääh gå och lägg dig förfan tål du inte sprit så ge fan i och drick!
Ingen som har sagt att jag till tyskland och spec inte gasa motorväg....
Men kringelikrog vägar brukar ofta vara skyltade med 70...
Men du kan ju åka motorväg om du tycker det är kul!
Aa jo jag vet inte fick ju samma pris faktist så jag vet inte hur dom hadde tänkt sig.
Jag tycker jag borde fåt en pokal eller en medalj är väl det minsta man kan begära.
du kan få en medalj av mig, jag filar bort baksidan där det står seger KM dressyr 2005. Det är iofs en häst på framsidan men medalj som medalj va?
Snubben frågade faktistk om däck och ville kanske inte ha dig att provocera fram nån halv-sanning som du vill höra?
Lägg ner!
faan också, ja som just lagt på 2ct, åsså säger du att de inte klarar jobbet. Jag är klart besviken.
App app... han bombar ju ifrån snutttten i 200 blås på 70 vägar, o sist jag va i tyskland så var inte motorvägarna där skyltade med 70 så din teori går bort.![]()
Men det va ett jävla snacka om 2ct däcken kör på dom ni som vill jag skiter väl i det fullständigt jag tänker itne göra det iaf!!!!
Sen när det är kallare i backen kanske dom funkar bra utan att överhetta till skillnad från mitt på sommaren men det har inte med saken att göra vill inte köra på dom däcken endå dom är oberäknerliga när man börjar påatt pressa dom jag gillar inte dom är det ok eller?
Och jag har köpt däck nu så vi kan skippa allt jävla snack!
Ta din Honda och åk hem!
Nej, det är inte alls det jag säger! Jag skriver att om du har rätt lufttryck, någorlunda bra inställda stötdämpare (ofta skruvar man åt returdämpningen och ibland kompressionen alldeles för hårt) så funkar 2CT riktigt riktigt bra även vid hårdare bankörning så länge föraren inte är allt för girig med gasen ut ur böjarna! Dvs. lite lagom acceleration så funkar dessa däck till rätt bra varvtider, ner mot 1,01-tider på Kinnekulle är inga större bekymmer!
Normalt bra ringtryck är 2,3-2,5 Bar fram och 2,7-2,9 Bar bak. Kör du autobahn och vet att du skall köra fort längre sträckor öka till 3.0-3.1 bar men glöm inte släppa ut lite när du skall köra kurvigt.
Jag brukar köra med 2,5 bar fram & 2,7 bar bak och får då som sagt var ut ca. 1800-2100mil på en komplett uppsättning 2CT på min VFR!
Mvh!
// Niklas
Tyskland? Ääh gå och lägg dig förfan tål du inte sprit så ge fan i och drick!
Ingen som har sagt att jag till tyskland och spec inte gasa motorväg....
Men kringelikrog vägar brukar ofta vara skyltade med 70...
Men du kan ju åka motorväg om du tycker det är kul!
.
Vilken av dem?
Vad är problemet avseende grepp med 200 på 70-väg? Jag ser inga med rätt förutsättningar förutom att det är fullständigt vansinne ur säkerhetssynpunkt och totalt respektlöst mot övriga trafikanter! Japp, jag har också kört så ibland men det är varken något jag är stolt över, skryter om eller anser gör det mer rättfärdigat! Ung och dum helt enkelt!
Men nu pratar vi grepp och 2CT funkar i 200 på de mest kurviga vägar du kan tänka dig bara du håller dig PÅ asfalten OCH, som jag skrev, använder gasrullen på rätt sätt! Fel använd gaspåslag då släpper de flesta däcken med tillräckligt mycket lutningsvinkel! Men det är ju inte rätt sätt att köra fort på så varför skall man göra så???
Se ovan så förstår du nog hur mitt inlägg var menat.
Kör själv på 2ct, och det går alldeles för fort på gata ibland och några värmeproblem är enligt min mening omöjligt att få. 2ct funkar även väldigt bra i snabba grupper på bandagar (är inte snabbast men inte heller stoppkloss i snabb grupp).
Japp, no probs. Jag är med på hur du menade!
På inget sätt omöjligt att överhetta dem. Har ibland själv problem vid varm väderlek och vissa banor (ex. Gotland Ring) efter 20min körning med att jag inte får ner all kraft jag ibland vill ha (hojen sladdar). Det är dock rätt sällan eftersom jag sällan kör helt egen körning utan oftast kör med deltagare på kurser och då räcker de till i den snabbaste gruppen utan problem både vid vått och torrt, än så länge!
Självklart ökar risken för problem (ställer högre krav på föraren) med 180hk på bakhjulet i stället för min CBR600 med kanske 94-96 hk. Och jag har förståelse för dem som kör mycket bana med enormt motorstarka hojar vill ha större marginaler. Men att säga att de är näst intill omöjliga att kör fort med eller är farliga och brinner upp är inget annat än bull shit för de absolut flesta mc-förarna och definitivt för dem som nästan bara kör gata.
Vilka däck man åker på spelar nästan ingen roll (nåja viss roll men det är sällan livsavgörande) utan vad/hur man känner inför de däck man åker på är minst lika viktigt! Det måste kännas rätt/bra för att man skall kunna vara avslappnad! Avslappnad förare kör säkrare it´s as simple as that!
// Niklas
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |