orangebusa
Sporthojsnörd
Japp, no probs. Jag är med på hur du menade!
På inget sätt omöjligt att överhetta dem. Har ibland själv problem vid varm väderlek och vissa banor (ex. Gotland Ring) efter 20min körning med att jag inte får ner all kraft jag ibland vill ha (hojen sladdar). Det är dock rätt sällan eftersom jag sällan kör helt egen körning utan oftast kör med deltagare på kurser och då räcker de till i den snabbaste gruppen utan problem både vid vått och torrt, än så länge!
Självklart ökar risken för problem (ställer högre krav på föraren) med 180hk på bakhjulet i stället för min CBR600 med kanske 94-96 hk. Och jag har förståelse för dem som kör mycket bana med enormt motorstarka hojar vill ha större marginaler. Men att säga att de är näst intill omöjliga att kör fort med eller är farliga och brinner upp är inget annat än bull shit för de absolut flesta mc-förarna och definitivt för dem som nästan bara kör gata.
Vilka däck man åker på spelar nästan ingen roll (nåja viss roll men det är sällan livsavgörande) utan vad/hur man känner inför de däck man åker på är minst lika viktigt! Det måste kännas rätt/bra för att man skall kunna vara avslappnad! Avslappnad förare kör säkrare it´s as simple as that!
// Niklas
nu hadlade Suomalainens inlägg om att överhetta på gatan, inte bana. läs om läs rätt.