Mad_Skillz
A dirty little young girls dream
Jag har inte läst en enda däcktråd som inte varit komplicerad och invecklad.
Om nån är intresserad av min åsikt så kan man förenklat se det så här.
Är däcket runt och av gummi så duger det till gatåkning. Slicks som gatdäck.
Och samma gäller i stort sett på banan med tills det börjar gå undan lite dvs.
Nu behöver man ju inte krångla till det mer än att man använder racdäck på banan å gatdäck på gatan.
Att jämföra prestandan i ett lite mer rejsigare mot ett lite mindre rejstigt gatdäck och tro att man ska märka nån skillnad i sin dagliga körning tror jag inte mycket på.
Slutsatsen får bli. Krångla inte till det i onödan.
Det har du ju rätt i att man inte behöver krångla till det i onödan... Frågan va igentligen från första början vad Power race var för ett däck då jag inte hört nåt om det alls och inte hadde en aning om vad det var för däck...
Tydligen behvöer det däckvärmare vilket gör det helt ointressant för mig då jag ska köra gata...
Men jag kommer nog antingen köra på Gp racer eller Q2 vilket det blir spelar väl ingen större roll igentligen heller då jag vet att fästet i båda räcker för mig iaf..
Så igentligen är väl smartast att ta det som håller längst i så fall..
Så slipper man krångla till det i onödan!

Man slipper se något på vägen ner mer än mackar var 15:e mil. Däcken e tvärslut innan du nått Frankrike. Helt platta i Pyrenéerna, alt franska alperna.
Ska du åka så långt så väl ett däck som passar ändmålet. Så jävla dåligt grepp är det inte i ett par touringostar av sportigare karaktär. Det kan t o m vara det omvända på hög höjd där det är kallt och fuktigt. Ska du köra riktiga krokvägar hade jag varit mer bekymrad över en högt växlad 1:a, dvs inte jättebekymrad men dock.
Ska ju inte köra ner dit direkt...
Tar ju hojen på släp och kör på dom fina vägarna det ingen touring semester jag ska på då skulle jag haft en touring hoj och ingen sport hoj.
Last edited: