Michelin däckspons!!! Är det bra???

Jag förstår mig inte på dig du åker inte sprint däck... på sprint race(därav sladdpuckar) och du tycker jag ska byta däck även fast det inte sladdar.... du får testa själv....i mitt lugna tempo har jag inte större slitage än jag beskrivit... om jag skulle köra fortare så blir säkert slitaget värre... du får helt enkelt låna eller köpa ett set fälgar och testa tror inte du blir besviken..... men sluta spy galla nu:krama

Å Rune vær nå stille, dekka dine ser jo ut som en potetåker etter hvert race - hvordan i helv.. kan du kjøre lenge på dem:va:confused:

Nu ska man nog inte göra som jag gjorde köra regndäck när det är torrt, med extra lågt däcktryck:D[/QUOTE]

Jag säger det igen. Jag spyr ingen galla, jag misstänker att du skarvar hejvilt.

Vid vilka tider håller däcken som du skriver? Enkel fråga, men verkar vara ett svårt svar.

Att jag åker enduranceblandning under sprintrace är för att kunna vända och köra 2 race på samma bak. Sedan träna på det efteråt. Ekonomisk alltså. Men race 2 ger inte samma grepp.

På det sättet brukar jag ett bakdäck på 2 träningar och 2 race. Att dina däck håller 10ggr längre vid samma tempo har jag svårt att tro...

Än en gång, ingen galla, bara en liten fråga hur fort det går när dom håller så länge...

/ Jens
 
Nu ska man nog inte göra som jag gjorde köra regndäck när det är torrt, med extra lågt däcktryck:D

Jag säger det igen. Jag spyr ingen galla, jag misstänker att du skarvar hejvilt.

Vid vilka tider håller däcken som du skriver? Enkel fråga, men verkar vara ett svårt svar.

Att jag åker enduranceblandning under sprintrace är för att kunna vända och köra 2 race på samma bak. Sedan träna på det efteråt. Ekonomisk alltså. Men race 2 ger inte samma grepp.

På det sättet brukar jag ett bakdäck på 2 träningar och 2 race. Att dina däck håller 10ggr längre vid samma tempo har jag svårt att tro...

Än en gång, ingen galla, bara en liten fråga hur fort det går när dom håller så länge...

/ Jens[/QUOTE]

kolla vasa på mylaps så får du upp lite touring tider,

tänkte köra 4 dar i spanien på 1 set beggade, tar med ett reserv bakdäck:) och så kan du sluta kalla folk för lögnare i tid och otid... inte speciellt klädsamt. jag har aldrig påstått att jag kör i ditt tempo, du gnäller värre än värsta kärring. om du inte gillar michelin däck och långsamma förare läs inte dessa trådar då:tuttar
 
Last edited:
Jag säger det igen. Jag spyr ingen galla, jag misstänker att du skarvar hejvilt.

Vid vilka tider håller däcken som du skriver? Enkel fråga, men verkar vara ett svårt svar.

Att jag åker enduranceblandning under sprintrace är för att kunna vända och köra 2 race på samma bak. Sedan träna på det efteråt. Ekonomisk alltså. Men race 2 ger inte samma grepp.

På det sättet brukar jag ett bakdäck på 2 träningar och 2 race. Att dina däck håller 10ggr längre vid samma tempo har jag svårt att tro...

Än en gång, ingen galla, bara en liten fråga hur fort det går när dom håller så länge...

/ Jens
kolla vasa på mylaps så får du upp lite touring tider,

tänkte köra 4 dar i spanien på 1 set beggade, tar med ett reserv bakdäck:) och så kan du sluta kalla folk för lögnare i tid och otid... inte speciellt klädsamt. jag har aldrig påstått att jag kör i ditt tempo, du gnäller värre än värsta kärring. om du inte gillar michelin däck och långsamma förare läs inte dessa trådar då:tuttar

Jag har aldrig sagt att jag tycker illa om Michelins däck, jag har inte erfarenhet nog för det.

Jag kallar dig inte heller lögnare, jag har däremot en tendens att kräva bevis för påståenden andra personer häver ur sig. Samma sak förstår jag om det krävs från mig när jag påstår saker. Därför frågar jag om tider som körs när däcken håller så länge.

Låt mig ta ett exempel: Kör någon 1.05 eller 1.20 på G-åsen så håller däcken otroligt olika länge. Skulle en person som kör 1.20 säga att dom räcker jättelänge tror jag utan omsvep på personen i fråga. Säger den som kör 1.05 samma sak så har jag svårt att tro på informationen.

Jag är ingen gnällkärring, påstår inte heller att man ska åka i ett visst tempo. Däremot är tempot en viktig faktor när man talar om däckslitage.

Jag hittade inget på MyLaps, så jag får väl sväva i ovisshet då...

/ Jens
 
Last edited:
Grattis!

Får du ut nittio racemil ur däcken i den farten så kostar inte en säsong mycket för dig.

/ Jens

jag fick motorras på grund av skuren oljepump vilket gjorde att cylindrarna slets ut, motorn saknade en hel del effekt och respons vilket kom smygande...... kan ha påverkat slitaget positivt...... men 50 hyfsat snabba mil med sinessjukt grepp kan man nog få ut ur dessa power one 16,5" A (mjukaste blandningen) utan att överdriva:) köpte 11nya bakdäck och 6 framdäck till 2009.... hade räknat med att köpa lika mycket till men dessa däck är värsta spargrisen, vilket var tur då motorraset inte var gratis:banana
 
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Back
Top