Michelin däckspons!!! Är det bra???

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
www.hojdäck.se släppte ett "däcksponsavtal" i brevlådan. Man kan köpa Michelin Power One Race 2CT (Mönstrade slicks, DOT-märkta) för ca 3100 kr/set. Är det bra? Någon som hör/kört med detta däcket?

Nej det går att få tag på betydligt billigare! Eller i alla fall förra säsongen!

mönstrat slicks:D

det vet i fan om det var bra. att kalla det sponsoravtal är lite av en skam.

det finns däck till bättre priser, framförallt om du söker slicks

Kolla HÄR

Har aldrig hört om någon i sverige som varit nöjd med Michelin.

Nej det går att få tag på betydligt billigare! Eller i alla fall förra säsongen!

OK. Hittar inga "Power One Race" på deras hemsida... Är de samma som Power Race? I papperet jag fick ska Power One Race vara "nyutvecklade"!!

Vet inte om du bara tänker på dom mönstrade?, men var inte Petjo ganska nöjd med sina michelin slicks i år? Jag körde med michelin slicks på Pinky i år :) tyckte jag fick bättre känsla med dom än med metzeler som jag testa först, visserligen i mitt mediokra tempo :) . Geir va väll också nöjd med dom när han fick till inställningarna. Jag har inte ändrat inställningar sen jag köpte hojen av dig och dom funka perfa direkt, pinky har kanske väldigt förlåtande dämpare :gnissla .

OK. Hittar inga "Power One Race" på deras hemsida... Är de samma som Power Race? I papperet jag fick ska Power One Race vara "nyutvecklade"!!

Jag tror Geir i BoTT testade dessa nyutvecklade 09:or lite under säsongen (som utvald av michelin) på sin 1098. Hör med honom va han tyckte.

Last edited:
Jag har inte ändrat inställningar sen jag köpte hojen av dig och dom funka perfa direkt, pinky har kanske väldigt förlåtande dämpare :gnissla .

Det går inte ändra inställningarna på Pinky. Jag provade o ställa allt max och sen allt min och det märktes inte ;)

Jag kan inte mycket om deras däck men det lär inte vara dåligt i alla fall!!!
Körde ERF på dem lite grann och det var såphalt i bak, men det berodde nog mest på att olja som kom ifrån motorn :D

Testade ett bakdäck på åsen och det var bättre grepp än Metzeler särskilt i utgångarna!

Precis! Ingen var nöjd med mönstrade Power Race. Men detta "nyutvecklade Power One Race" kanske var något alldeles extra!!!:confused:

mönstrat slicks:D

det vet i fan om det var bra. att kalla det sponsoravtal är lite av en skam.

det finns däck till bättre priser, framförallt om du söker slicks

Kolla HÄR

Nej inte var det speciellt mycket billigare i erbjudandet än på hemsidan!

Last edited:
Jag kan inte mycket om deras däck men det lär inte vara dåligt i alla fall!!!
Körde ERF på dem lite grann och det var såphalt i bak, men det berodde nog mest på att olja som kom ifrån motorn :D

Testade ett bakdäck på åsen och det var bättre grepp än Metzeler särskilt i utgångarna!
Var det samma temp osv när du testade Michelin som när du körde med Metzeler?

Var det samma temp osv när du testade Michelin som när du körde med Metzeler?

Exakt samma tempo är svårt att svara på, men naturligtvis tog jag i för att testa! Och det var bättre i utgången!!!
Men som sagt jag har inte kört några tider eller ens ett nytt set däck, så jag är fel man att uttala mig om detta!

Exakt samma tempo är svårt att svara på, men naturligtvis tog jag i för att testa! Och det var bättre i utgången!!!
Men som sagt jag har inte kört några tider eller ens ett nytt set däck, så jag är fel man att uttala mig om detta!
Nu skrev jag iofs temp, som i temperatur, men jag vet att det är svårt att jämföra däck vid olika tillfällen osv. :)

Kände mig för en kort stund hedrad att något så stort som Michelin ville sponsra mig... Tills jag insåg att om jag betalar in 4000 (med risk att förlora dessa pengar) kan jag få köpa däck av dom som kankse hinner komma till försäsongsträningen...

Inte jätteimponerad av affärsupplägget, med det är alltid kul att få ett personligt brev:-)

Michelin är ju enligt alla (utom lilja med helspons) skräp.de är väl helt okej första värmningen men sedan livsfarliga är väl mitt intryck och jag är skitslö.

Jeg testa 09-dekkene (mønstrede) i fjor høst. Desverre kjørte jeg med brudd i hånden, slik at noe pushing ble det ikke:mad: Men en kompis av meg testa min sykkel på disse dekkene etter at jeg hadde kjørt ca 7-8 pass på dem, og han var noen tiendeler fra sin pers på Anderstorp! Dette på tross av at han hverken hadde kjørt Ducati eller Michelin slicks tidligere. Det er ingen tvil om at 09-dekken er bra, og de har også en profil som er mer lik Pirelli/Metzeler. Slik at man ikke behøver å gjøre så mye med bla ridehigh og forstilling som jeg måtte gjøre for å få 08-dekkene kjørbare. Uansett så er grepet i Michelin sykt bra, men de krever at man eksprimenterer litt med dekktrykk

Michelin är ju enligt alla (utom lilja med helspons) skräp.de är väl helt okej första värmningen men sedan livsfarliga är väl mitt intryck och jag är skitslö.

Jag vet inte om jag riktigt håller med. Jag har kört 3 race och 3 kval på samma uppsättning och flera värmningar och inte fasen blev dom livsfarliga iaf. Körde fortare och fortare med bibehållet gott grepp. Å jag är också skitslö :tummenupp .

Jeg testa 09-dekkene (mønstrede) i fjor høst. Desverre kjørte jeg med brudd i hånden, slik at noe pushing ble det ikke:mad: Men en kompis av meg testa min sykkel på disse dekkene etter at jeg hadde kjørt ca 7-8 pass på dem, og han var noen tiendeler fra sin pers på Anderstorp! Dette på tross av at han hverken hadde kjørt Ducati eller Michelin slicks tidligere. Det er ingen tvil om at 09-dekken er bra, og de har også en profil som er mer lik Pirelli/Metzeler. Slik at man ikke behøver å gjøre så mye med bla ridehigh og forstilling som jeg måtte gjøre for å få 08-dekkene kjørbare. Uansett så er grepet i Michelin sykt bra, men de krever at man eksprimenterer litt med dekktrykk

Jag gjorde inga ändringar alls på ridehight och inställning men det gick bra ändå, men så har jag ju en skitcykel också ;).
Däckstrycket håller jag med om. Fick gå ner riktigt mycket från rekomendationen från michelin innan det blev bra.

Last edited:
Jag vet inte om jag riktigt håller med. Jag har kört 3 race och 3 kval på samma uppsättning och flera värmningar och inte fasen blev dom livsfarliga iaf. Körde fortare och fortare med bibehållet gott grepp. Å jag är också skitslö :tummenupp .

Jag gjorde inga ändringar alls på ridehight och inställning men det gick bra ändå, men så har jag ju en skitcykel också ;).
Däckstrycket håller jag med om. Fick gå ner riktigt mycket från rekomendationen från michelin innan det blev bra.

I helv.. hva du er raskt på, rakk jo ikke å trykke publiser før svaret kom:tummenupp Helt enig med deg, Michelin kunne varmes betydelig flere ganger enn hva jeg kunne med Pirelli før de ble glatte - men på den annen side jeg er jo både treg og sløv:näsblod

I helv.. hva du er raskt på, rakk jo ikke å trykke publiser før svaret kom:tummenupp Helt enig med deg, Michelin kunne varmes betydelig flere ganger enn hva jeg kunne med Pirelli før de ble glatte - men på den annen side jeg er jo både treg og sløv:näsblod

:D :D
Gött å vara snabb någon stans i alla fall :) .

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8