Metallica´s nya platta

Ljudmässigt är Death Magnetic en ren katastrof, jag har aldrig hört en skiva som låter så dåligt.

Three words for you my friend: Darkthrone - Transilvanian Hunger

Men ja, hur ett band som förmodligen betalar miljonbelopp för studiotiden blir nöjda med ett sånt ljud är för mig otroligt. Det är faktiskt inte så svårt att mastra det hela bättre än det där - killen som gjorde det lär få svårt att få jobb framöver.

Huruvida skivan är bra eller inte har jag redan framfört, jag tycker de skulle fortsatt på St. Anger-spåret. Den var ingen höjdare men inriktningen var rätt i alla fall. Mer ilska, mindre plagiat, tack!

EDIT: Stavfel...

Metallica har väl alltid handlat om $$$$$ :va

Större sellouts åt alla håll har väl aldrig skådats i musiksfären..
Möjligen Paul Mcartney ... :tungan

Jävla trams om sellouts. Fan jag skulle lätt öppna röven för såna pengar det handlar om och förmodligen 98% av jordens övriga befolkning med. Det är bara musiker som inte är tillräckligt bra som snackar om "independent" och "underground". ;) Greed knows no boundaries!

Tycker för övrigt att nya plattan är helt okej. Låtarna når självklart inte upp till samma standard som Kill, Ride, Master eller Justice men ärligt talat så finns det väl ingen som förväntat sig det?

Jävla trams om sellouts. Fan jag skulle lätt öppna röven för såna pengar det handlar om och förmodligen 98% av jordens övriga befolkning med. Det är bara musiker som inte är tillräckligt bra som snackar om "independent" och "underground". ;) Greed knows no boundaries!

Tycker för övrigt att nya plattan är helt okej. Låtarna når självklart inte upp till samma standard som Kill, Ride, Master eller Justice men ärligt talat så finns det väl ingen som förväntat sig det?

Typ så.
Vem fan e lika hungrig och kretiv år ut och år in.

Nämn någon.

Helt ok platta.

lyssnade några varv på skivan igår och blev glatt överraskad,trodde de skulle va skit men de va de inte,blev nästan besviken på att jag hade fel,är inte så van vid det,men nån gång måste väl va den första.inte många som går genom hela livet felfri,jag klarade mig tills jag blev 30 sedan sprack sviten....men som sagt,lisa för öronen:tummenupp

Undrar varför dom aldrig släppte No Leaf Clover och Minus Human på nåt album. Det är ju faktiskt två st jävligt bra låtar.

Broken, Beat & Scarred är nog den låt jag gillar bäst än så länge. Riktigt bra.
Lyfter lite då plattan nu varit ute ett tag och fler kanske hunnit lyssna igenom den.
Köpte normalversionen förra veckan (fattade aldrig varför man skulle betala extra för lite annat omslag) och den har legat i CD-spelaren i bilen. Där gör den sig riktigt bra, fattar inte vad som skulle vara så kass med ljudet?
Måste man ha en superduperanläggning för att höra att den är kass?

Plattan i sig är bättre än jag kunde hoppas på och jag håller med TurboJugend, Broken, Beat & Scarred är en riktig höjdare.
Death Magnetic kommer att få snurra många varv till.

Mitt ex har nu snurrat i verkstads-stereon i en vecka.

Tycker att plattan växer ju mer den får vara på..........
Underlättar när dom andra har gått hem så man kan vrida på ordentligt.

Plattan i sig är bättre än jag kunde hoppas på och jag håller med TurboJugend, Broken, Beat & Scarred är en riktig höjdare.
Death Magnetic kommer att få snurra många varv till.

Ska jag, tidernas värsta bakåtsträvare, krypa till korset så måste jag nästan hålla med. Dock har jag tagit ner en ny version på plattan som nån vänlig skäl mixat om så man slipper det här tråkiga trumljudet & att allt låter som nån skitigt jefla garageinspelning.

Jämför dessa två. Iofs en sämre mix än den jag hitta som .flac men de första 1:15 sek av låten har nästan fått den "tyngd" den borde ha om du frågar mig :sååå_jefla_bitter_som_människa, inget_duger

[YOUTUBE-ID]BKGiH2yR7Mc&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]h8JLsBx41PE[/YOUTUBE-ID]

The end of the line blev som natt & dag efter den mixades om, men hittar tyvärr ingen bra YTversion att slänga upp. Men där låter gitarrerna som back in the days :yoparty

Mycket som är riktigt bra på plattan och Lars Ulrich spelar ju tom bra! Ljudet är också bra, Rick Rubin vet hur man fångar själen i Bay Area-anno mitten-80-talet eftersom han själv var med och skapade den, enda som stör är att trummorna ligger för högt i mixen, även om det är bättre än på St Anger.

Kämpar på med den,, har nog hört den 7-8 gånger nu. Börjar ta sig men inte den bästa skivan på långa vägar

Till alla mer med GH3 till PS3; Denna skiva är grym på det spelet :yoparty Tankade hem skivan igår från playstation-store, 165:- och då är det alla låtar om jag inte såg fel plus en specialversion av nån låt. Klockan var mycket när jag testade den så jag orkade inte riktigt kolla.
Men att lira "unforgiven 3" på GH är riktigt skoj :tummenupp
Hoppas de släpper lite av de äldre skivorna också, eller att de har bara de bästa låtarna med på kommande GH;Metallica-skiva.

Har lyssnat på skivan många gånger och den blir bara bättre och bättre för var gång :tummenupp

Testat dom andra låtarna än? Jag tyckte dom var svåra som själva fan. GH: Metallica kommer att kosta många gitarrer.

Jag lirade bara den medan tjejen spelade sin favorit, "The day that never comes" och den var betydligt lättare än unforgiven. Hon fick 97% medium, och jag fick 82% på min låt :(

lyssnat på båda versionerna nu och kan bara säga,
vilket skräp..

/B, ränner min samling nu.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...