Mest "annorlunda" mat du ätit?

KaliZ skrev:
Förlorade ett vad emot en :tuttar en gång på en fest. Fick som "plåster på såren" dricka ett glas med matolja+ngr droppar YES+ägg+vinäger (f-n vet vad mera som var i :död )...och därefter sätta i mig en halv paket hundgodis. Satte i mig det hela sedan fortsatt :fyllisar

Kan säga att det dagen efter var inte så mysig...blev en fin balans i magen av så mkt stenhård hundgodis och matolja. :gnissla

/KaliZ

YES!?!?! Bubblade det när du sket oxå??? :3freak

Lartes skrev:
Man har fått i sig lite annorlunda mat, jag e inte så kräsen så jag äter oftast det som ställs framför mig :rolleyes:

Oxtunga, smaskens lite konstig koncistens dock. :gnissla

Crepes med innälvsfyllning (hette nått speciellt men det komme rjag inte ihåg), smakade inge vidare :näsblod

Oxtunga är det i Mortadellaskinka med :3freak Men det är ju liförbannat gott :)

De däringa crepesen...det var inte trips? Fransk delikatess..

Blir ju illamående av att läsa vilka hemskheter alla ätit!

Rökt renhjärta och bävergäll har jag dock ätit/druckit. Renhjärtat smakade bra men bävergäll är bara ett extremt besvärligt sätt att förstöra sprit på!

Har också ätit nätting en gång... nån slags asätande fiskaktig sak tror den riktiga benämningen är bäcknejonöga eller nåt liknande. extremt otrevligt djur som bla. brukar suga fast sig på människolik och annat dött som legat i vattnet ett tag...

Smakade faktiskt inte så hemskt dåligt men det luktade f-n då dom tillagade det och sen vart jag riktigt risig i kistan efteråt!

Rostade gräshoppor, som öltilltugg
Boaorm, smakade som kyckling
Säl
div. "bushmeat" som jag inte vågade fråga vad det var.
Det enda jag fegade ur på var levande jätteskalbaggar, de t flög in en sån i mitt nylle som jag viftade iväg, den föll till backen och en kille rusar fram och biter huvudet av den... Mumsmums enl. honom

URK!!! HUR får ni i er allt det där?? Blir illamående bara av att läsa om alla vidriga rätter ni stoppar i er :zpy
Fast så är jag väl kanske lite väl petig ibland..

Har inte så mkt å skryta med, men:

Haggis: gott.

Friterad fårhjärna: Überäckligt!

Rå, levande nyckelpiga: Ungdomligt misstag, inget att rekommendera.

Instrumentbräda på en Opel Rekord Caravan -68: Pappa blev arg.

Knoppar på familjens stolar: Träigt, men kul att testa.(finns kvar än)

Mammas nya, fina glas på fot: Krasade fint, men av nån anledning blev alla oroliga och högljudda efteråt... (?)

Vildsvin: Kanske det bästa jag ätit någonsin! Ta vilken del på svinet som helst, det är alltid mörare och magrare än fläskkött!!

Kaplanskolans fredagsgryta: Ja, där hittade man vafansomhelst... Vi har kommit fram till: kranskärl, tolvfingerstarm, ögonglob, hjärnbark, ringmuskel, mm, mm. DET är nog det skummaste jag nånsin satt i mig.
Fy FAN!

Diverse friterade insekter och larver som öltilltugg i Thailand, smakar väl som annat "svenskt" tilltugg, men mindre roande för ögat..
Känguru och krokodil i Oz, och råttkött el. motsv. i laos, Svartfenad revhaj och barracuda i Malaysia..

Jag är dock väldigt äckelmagad, men äter om det är gott!

Sniglar,larv,myror

Mest underliga mat jag fått i mej frivilligt.
Vinbärssniglar.
Stor fet grillad trädlarv,smaka jordnötter( 95 när man var i Australien o gjorde en guidad bush walk med aboriginer.)
Slickat på gröna myror som smaka lime/citron.
Krokodil kött....svin gott faktiskt.

Rå fisk i form av sushi.

Ofrivilligt har man väl svalt en o annan insekt i fartvinden.

honkiie skrev:
nej, men jag har alltid undrat vad det är?

Ett bär som fiser :kocko

12_DolycorisBaccarum[Baerfis].jpg

mb skrev:
Olagligt faktiskt; huggormen är fridlyst pga att den blandas ihop med den sällsynta och missgynnade hasselsnoken.
Möjligt, men om man e på väg å svälta ihjäl tror jag att man får äta den , eller förresten e självmord olalgligt? :confused:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show