Mest "annorlunda" mat du ätit?

krokodilburgare är nog det mest annorlunda...
krokodilfarm i australien
men gott var det!! :)

Madhonda: vad är en armadillo?? :confused:

Kontig mat

Jag har ätit massor med konstig mat:Sniglar,groda,fårhjärna,komage.Men det äckligase är nog när jag va bjuden på midda hos en kompis.Vi fick kall in kokt älgtunga......den bara låg där hel lång,grå kall slemmig.Kompisens mammma skar upp en bit till mig men jag fixade inte och äta den :zpy .Som tur var hade kompisen en matglad hund.....som älskade älgtunga :hihi .

friction skrev:
Madhonda: vad är en armadillo?? :confused:

Ett slags bältdjur...

Edit1: Det va meningen att det skulle fastna en bild... jag ska prova igen. :rolleyes:

Edit 2: Jag lyckades.

Bifogat

• armrun.jpg
    armrun.jpg
    17.2 KB · Visningar: 260
Last edited:
Knaprade flugsvamp när jag var lite,då blev det fart på dagisfröknarna :D Sen har jag druckit bävergäll oxå :gnissla

Man har fått i sig lite annorlunda mat, jag e inte så kräsen så jag äter oftast det som ställs framför mig :rolleyes:

Oxtunga, smaskens lite konstig koncistens dock. :gnissla
Oxsvanssoppa, smakade som kryddorna man kryddat med :3freak
Sniglar, smakade vitlök, Gott :)
Grodlår, smakade kyckling, gott :)
Crepes med innälvsfyllning (hette nått speciellt men det komme rjag inte ihåg), smakade inge vidare :näsblod
Känguru, smakade seg biff typ, gott :)
Fårskalle, smakade får gott men lite bissart med ögat kvar i skallen :)
Svartsoppa, smakar stark pepparkaka, gott :)
Kalvhjärta, smakade inte så mycket men väldigt mört, halvgott :3freak

Men jisses! Vad stoppar ni i er!!!!!
I det här gänget så är väl nästan jag mest annorlunda när jag åt kalla köttbullar en gång......... ja, eller kalla å kalla...... mer ljumna då jag satt för länge i telefon.
Men det var bara att kila ner till kebaben å få i sig "riktig mat".

Stekta MYROR i socker.. - Knappriga o beska samtidigt..

Hajsoppa - smakade som vanlig fisksoppa

Flygfisk soppa - smakade också som vanlig fisksoppa.

Krokodilpaté, kudupaté och strutspaté. - Gott, speciellt Kudu. Smakade ordentligt vilt.

Diverse inälvsmat som fårhjärna, kalvbräss och annat som man måste prova under kockutbildningar. Såkallade delikatesser..

har glömt var på överlevnad en helg (igentligen tre men vid olika tillfällen)
där åt vi myror, hugorm, hare (inte så udda), och en massa rötter och skott jag inte kan namnen på än i dag.......sen såg man mat i varje vrå efter en 24 timmar på den dieten :)

Hade hela gräsmattan full av fläckig bläcksvamp igår, som jag hade tänkt plocka mig en kasse av och steka upp till middan idag. Den är rätt ok som matsvamp... Tyvärr så hade någon slått gräset precis :mad:

Man får akta så man inte plockar grå bläcksvamp bara. Den innehåller ett ämne som fungerar som antabus; man blir sjuk som satan när man dricker alkohol. Fullt ätbar annars, så den är perfekt att bjuda folk på som ska köra bil senare (för säkerhets skull) :tummenupp

jo den är de nu men detta var för en 14-15 år sen och vad jag vet så var den inte de då i alla fall....

mb skrev:
Olagligt faktiskt; huggormen är fridlyst pga att den blandas ihop med den sällsynta och missgynnade hasselsnoken.

mmm eller bjuda på midag med vin till :lol

mb skrev:
Hade hela gräsmattan full av fläckig bläcksvamp igår, som jag hade tänkt plocka mig en kasse av och steka upp till middan idag. Den är rätt ok som matsvamp... Tyvärr så hade någon slått gräset precis :mad:

Man får akta så man inte plockar grå bläcksvamp bara. Den innehåller ett ämne som fungerar som antabus; man blir sjuk som satan när man dricker alkohol. Fullt ätbar annars, så den är perfekt att bjuda folk på som ska köra bil senare (för säkerhets skull) :tummenupp

Kakan skrev:
jo den är de nu men detta var för en 14-15 år sen och vad jag vet så var den inte de då i alla fall....
Det stämmer. Den fridlystes för runt 5 år sen har jag för mig.

Lartes skrev:
Man har fått i sig lite annorlunda mat, jag e inte så kräsen så jag äter oftast det som ställs framför mig :rolleyes:
Kalvhjärta, smakade inte så mycket men väldigt mört, halvgott :3freak

Rökt Älghjärta är ju det goaste!! :)

Rökt renhjärta har jag käkat. Inte så jätteimpad av det, men så har jag väl aldrig varit nån köttfantast.

Phu då behöver jag inte tro jag har blive helt knäpp hihi hade väll för mej det fy dej som skräms så :7peta :fatta! :)

mb skrev:
Det stämmer. Den fridlystes för runt 5 år sen har jag för mig.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon