Mest "annorlunda" mat du ätit?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Ibland förundras man över vad folk kan äta. Att se Fear Factor ger mig gåshud ibland... :zpy
Vad är det mest udda eller äckligaste du ätit?

Jag själv har oerhört svårt för rå fisk, medan jag å andra sidan köpte hem tjurtestiklar som jag och mannen avsmakade efter tillagning. Smaken var god, men konsistensen svampig och lite äcklig. Flera som provsmakade tyckte oxå att det var gott. De visste inte i förväg vad de bjöds på...:hihi

Min kräsna mage har smakat på "renpipa" dvs benmärg direkt från benet på en ren.
OBS... kokt i nån sort buljong dock :gnissla

Gott? :zpy Nej...

//H

Förlorade ett vad emot en :tuttar en gång på en fest. Fick som "plåster på såren" dricka ett glas med matolja+ngr droppar YES+ägg+vinäger (f-n vet vad mera som var i :död )...och därefter sätta i mig en halv paket hundgodis. Satte i mig det hela sedan fortsatt :fyllisar

Kan säga att det dagen efter var inte så mysig...blev en fin balans i magen av så mkt stenhård hundgodis och matolja. :gnissla

/KaliZ

Kom på en sak till som inte bör upprepas. :hihi

Kikade in i student-kylskåpet en dag och såg typ INGENTING. Det var kass väder ute så man orkade inte gå o handla. Bröjade istället att inventera alla kökskåp och lyckades slänga ihop den eminenta rätten "Nudlar på KaliZ vis".

Recept:
1. Tag och koka 2 paket nudlar.
2. Detta lägges i en ugnsfast form.
3. Häll rikligt med frukostflingor ovanpå...helst "Start" med jordgubbssmak.
4. Har du russin...så är det gott till så häv på lite av det också.
5. Lägg några skivor ost ovanpå.
6.In i ugnen på 225 grader en 10 min eller tills osten smält och fått en tillfredsställande färg.
7. Klart att serveras tillsammans med ett halv äpple och en brödkant!

Kan säga att Torsk-sperman som de åt på FearFactor igår...måste smakat bra mycket bättre. :3freak

/KaliZ

En kompis till mig äter Kalles Kaviar och Oboy-pulver (tillsammans alltså!) på smörgåsar. Jag har inte vågat smaka av rädsla för att min mage ska rymma i protest.

Små torra saltade fiskar som man får istället för jordnötter på malaysia airlines inrikesflygningar... Fy för den lede så äckligt. Tur att det satt en inföding bredvid som gladeligen smaskade i sig skräpet.

Jag har ätit padda när jag var i Peking. Gick in på ett litet ställe där dom hade levande paddor i ett akvarium, pekade på en av dom, sen fick man den serverad, hackad i små tärningar med nötter, paprika och en ganska stark sås. Riktigt gott faktiskt.

Jag käkar mackor med kaviar i en ring, jordgubbsylt i mitten och ost åvanpå. Gott? ja :)

hmm, sugkopparna från en bläckfisk, vitlöksmarinerade sniglar och stekta fiskpinnar i korvbröd med bearnaise sås på.

obs: ej samtidigt

Fick manet på en resturang i Kuala Lumpur en gång. Helt meningslös mat.

Har ätit stora larver som lever i murkna palmstammar i amazonas.
Det smarrigaste godis som finns, enligt indianerna.

En hel del annorlunda mat har det allt blivit, men rekordet är nog soppa med en levande fisk i som jag fick på en fin restaurang i Tokyo.

Mycket konstigt har man ätit men det som har gett absolut värst smak i munnen är: Var i sälen och skulle upp i backen, hade en flaska calvados som jag ville ha med men ville liksom bara ha ett par deciliter. Så jag tog en sån där liten flaska med islatte som vi hade haft med oss och fyllt med YES bara för att ha och diska med. Hällde ut diskmedlet, sköljde ur flaskan noga, hällde i calvadosen...
Skiten smakade äpple och diskmedel! Vad skulle man gjort, var ju bara att dricka.

Kan tillägga att jag inte kan äta äpplen idag, plus att jag undviker att diska med YES.

RIKTIGT VIDRIGT.

Var i Iran och arbetade för ett tag sedan och då fick vi i en skål till frukost fårhjärna :zpy

I skålen låg läpparna och man kunde se en del körtlar också!

Det var riktigt läbbit till frukost må jag säga!!

:) tja jag åt två dagmaskar när jag var liten (dum storebror som lurade sin syster att det var godis) smakade jord och var lite slemigt. Kan meddela att det var min bror som spyde inte jag :crash :hoppskrat

Som mer vuxen kan jag säga att jag har äte fårhjärna på gottland, lite jobbigt när ett öga tittar tillbaka på en hella tiden :lol

Undrar om jag "vinner" nu... :tungan

När jag va i Vietnam så åt jag Kobra....den fördes levande in till bordet där dom halshögg den... tog ut hjärtat o pressade ut blod som dom blandade med sprit. Sen va det bara att höja glaset till en skål... :fyllisar Dom frågade om vi ville ha hjärtat oxå...men då tackade vi nej. :3freak

Hmm...det smakade järn....blodspriten alltså... kobran smakade..typ inte så mycket... lite gummiaktigt kött.

När man klev in på resturangen hade dom en bur med lite allsköns djur i... men det märkligaste va nog en armadillo.... vem vill äta en sån...!!!?? :va

//Mad

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back