-Anders-
Teamchef
Trådarna blir så korta och konkreta då = tråkigt.
Det är jätteroligt med långa trådar där folk vill märka ord. Du vet precis vad Rolle menar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trådarna blir så korta och konkreta då = tråkigt.
Jag ifrågasatte talesättet "att höja gaffelbenen" och Rolle påstår sig ha en förklaring till det som jag mer än gärna vill se. Vad är ditt problem?Det är jätteroligt med långa trådar där folk vill märka ord. Du vet precis vad Rolle menar.
Jag ifrågasatte talesättet "att höja gaffelbenen" och Rolle påstår sig ha en förklaring till det som jag mer än gärna vill se. Vad är ditt problem?
Missade helt det här inlägget, sorry!Jo, slutresultatet blir givetvis att man sänker kronan. Men när man gör jobbet i a f så som jag har gjort så höjer jag gaffelbenen. Hojen upplyft fram. Knackar in en kilformad ramp under framhjulet lätt. Lossar fästena för gaffelbenen och knackar in rampen tills gaffelbenen höjt sig dit jag vill. Fast alla vet ju vad som menas så det här är ju mer av akademiskt intresse som det brukar heta.![]()
Hoppas det inte gör nåt att jag lånar tråden lite.
Det handlar ju om däck iaf.
Pirelli har ju märkning sc2; sc1......osv. Nu har jag fått tillfälle att köpa ett par pirelli set m märkningen Pro. Vad innebär detta??
Är det nån märkning för typ kvaldäck eller? Vad är det för gummiblandning?
Nån som vet?
/S
Rätt ska vara rätt, right?Ska man märka ord Som Hr Sandström verkar vilja göra...
Har 6" bred bakfälg på min hoj och med ett 180/55 ZR17 Dunlop Sportsmart så är det en rejält rund och hög profil på däcket. Fram har jag ett 120/70 vill jag minnas. Den är väldigt lättsvängd trots dryga 1650mm hjulbas.
Du tycker inte att 180/55 ZR 17 är lite smalt på en 6" bred fälg? Jag flyttade nämligen över mitt gamla däck från en 5,50 fälg till en 6,00 fälg. Även om det fungerar så ser det inte riktigt korrekt ut. Funderar på att byta ut däcket mot ett 190/55 ZR17 av den anledningen. Det är ju 55 profil på både 180 och 190 däcket och jag frågar mig om jag kommer att förändra känslan hur hojen svänger in med det bredare däcket. Att folk byter från 190/50 profil till en 180/55 profil på sina 916 serie beror väl på att de vill få dem mer lättsvängda. Det är en plattare profil på 50 profil däcket antar jag. Av samma skäl byter väl många ut 60 profil till 70 profil på framdäcket på sina 748or. Själv behöll jag den rekommenderade 60 profilen sist jag bytte, men är nog öppen för att testa 70 profil vid nästa skifte.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|