Mektips - Frågor & Svar - KTM

Angående däck så vart det Metzeler K1 180, K1 120 fram, på 660n när jag köpte den. Hyffsat lite var slitet på däcket så det får nog blir ett däck av mindre dimension när jag byter då jag antar att kedjan mår dåligt av att gnaga bort det lilla det tar i.

Fråga, ngn som vet om Pilot Power 180 passar bättre på 660n, årsm. 2004.:confused:
 
Angående däck så vart det Metzeler K1 180, K1 120 fram, på 660n när jag köpte den. Hyffsat lite var slitet på däcket så det får nog blir ett däck av mindre dimension när jag byter då jag antar att kedjan mår dåligt av att gnaga bort det lilla det tar i.

Fråga, ngn som vet om Pilot Power 180 passar bättre på 660n, årsm. 2004.:confused:

Pilot Power med 160 bredd funkar kalasbra. Varför vill du klämma dit ett 180 däck? Det är inte positivt för köregenskaperna iaf...
 
Angående däck så vart det Metzeler K1 180, K1 120 fram, på 660n när jag köpte den. Hyffsat lite var slitet på däcket så det får nog blir ett däck av mindre dimension när jag byter då jag antar att kedjan mår dåligt av att gnaga bort det lilla det tar i.

Fråga, ngn som vet om Pilot Power 180 passar bättre på 660n, årsm. 2004.:confused:

du menar att du har ett 180 brett däck bak på????
Skulle nog hellre gå tillbaka till 160 som e original
 
Asså, jag har ju bara provat med det som satt på bak, alltså ett 180. På vilket sätt vore 160 bättre menar ni? Mer lättsvängd kanske?
 
Vart hittade du den ? kostar ?

Jag köpte min på Dirtbike. Men det är KTM-original så alla som säljer KTM bör ha den. Jag ska smacka på den nu innan jag byter till helsystem och byter luftburkslocket. För jag antar att man lär få mecka om blandningen då.

Grimt smidig grej. Annars måste man lossa på fuggen, vrida upp den på snedden och mickla med en skruvmejsel. :näsblod
 
Tips till dig rullarn är att borra hålen i svingen du säkert läste om i en annan tråd. Annars kommer troligen bakhjulsjusteringarna sätta sig fast. beeeeeeen there


Loy; Vi skriver i ot-tråden
 
Jag köpte min på Dirtbike. Men det är KTM-original så alla som säljer KTM bör ha den. Jag ska smacka på den nu innan jag byter till helsystem och byter luftburkslocket. För jag antar att man lär få mecka om blandningen då.

Grimt smidig grej. Annars måste man lossa på fuggen, vrida upp den på snedden och mickla med en skruvmejsel. :näsblod

är nog rätt pryl för mig då, min rackare smäller rätt mycket på avslag, skulle tro att förra ägaren körde system och nu får den för fett:va
 
Ventiljustering 525:an

Skall göra första justeringen på min Ktm, och undrar om det finns någon vänlig själ, som har en bra och utförlig förklaring på just ventiljusterig..

Eller kan man gå efter den som finns på Soe.se?

Har sökt i forumet, men hittar inget för 525:an,, hm.
 
LC4 sving?!

Passar 660sving -04 på en 640 -02 ? Tänkte på länkage osv.. Supermotarder båda två självfallet... ;)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top