Mektips - Frågor & Svar - KTM

jag brukar köpa olja på 1L flaskor. man häller lite i filter o filkterhus. sen resten rätt ner i mororn. på med locket o starta. kolla i nivåfönstret så ser du att den pumpar ut lite bubblor.. när det sen slutar komma bubblor(efter ca 5-10 sek) stänger du motorn... sen e det bara o fylla upp till rätt nivå. själv brukar jag låta hojen stå o svalna helt tills nästa gång jag ska köra o då fylla på med olja. lycka till :tummenupp[/QUOTE]



RÄTTNING:BRUKADE!!!!!
eller det va en felstavning?????

MUUAAHHAAA MUAAAHAHAAAAHAAAA
 
michelines supermoto slicks tar i kedjan rätt mycket på en 525 med 5" fälg
Metzeler går däremot bra. vet inte om deras är 160 eller 165.. men det får fritt :tummenupp

Det lutar att det får bli Metzeler då. Jag har rätt dålig koll på Metzeler (även fast jag säljer dom:näsblod ) Exakt vilken variant menar du?

Ett tips!

Ska ni brassa helvet i skogen så fäst växelpetaren med Lock-tåjjt!

Annars kan det bli knas, som det blev för mig :näsblod

locktite.jpg
 
Last edited:




RÄTTNING:BRUKADE!!!!!
eller det va en felstavning?????

MUUAAHHAAA MUAAAHAHAAAAHAAAA


:huvet :huvet
ja brukade.. men det fins chans att jag gör det till våren igen:yoparty :yoparty

Det lutar att det får bli Metzeler då. Jag har rätt dålig koll på Metzeler (även fast jag säljer dom:näsblod ) Exakt vilken variant menar du?

Ett tips!

Ska ni brassa helvet i skogen så fäst växelpetaren med Lock-tåjjt!

Annars kan det bli knas, som det blev för mig :näsblod

locktite.jpg
jag hade sportec m-1 på min gammla 640.. helt okey däck. "bra" grepp även när det e kallt o blött.

ett tips: meka loss kicken o smeta samma klet där. eller den blå. ny kick går på 800kr :eek:
 
Last edited:
Det lutar att det får bli Metzeler då. Jag har rätt dålig koll på Metzeler (även fast jag säljer dom:näsblod ) Exakt vilken variant menar du?

Ett tips!

Ska ni brassa helvet i skogen så fäst växelpetaren med Lock-tåjjt!

Annars kan det bli knas, som det blev för mig :näsblod

Den där kedjan behöver smörjas!
 
Den där kedjan behöver smörjas!

Njae.... men tvätta bort all sand :näsblod

Fråga:
När man ska ta bort originalfläppen med bakblinkers osv. Hur fan gör man med blinkers-el'en då? Man lossar väl inte själva blinkersarna vilket jag har gjort nu *suck* och stuvar undan el-sladden till blinkersarna nånstans. Det känns som att man ska koppla bort hela den sladden från nån kontakt under sadeln.

Jag ska sätta på Endurofläppen och det bakljuset ist.

Edit: Femöringen trillade ner med lite hjälp från Matti. Thnx bro!

Edit #2: Hur f*n får man bort själva glödlampshållaren ur originalsystemet? :huvet
 
Last edited:
Njae.... men tvätta bort all sand :näsblod

Fråga:
När man ska ta bort originalfläppen med bakblinkers osv. Hur fan gör man med blinkers-el'en då? Man lossar väl inte själva blinkersarna vilket jag har gjort nu *suck* och stuvar undan el-sladden till blinkersarna nånstans. Det känns som att man ska koppla bort hela den sladden från nån kontakt under sadeln.

Jag ska sätta på Endurofläppen och det bakljuset ist.

Edit: Femöringen trillade ner med lite hjälp från Matti. Thnx bro!

Edit #2: Hur f*n får man bort själva glödlampshållaren ur originalsystemet? :huvet

Ang blinkersen, så kopplar du loss kabeln som sittet vid/under tanken.
Jag tog först bort blinkersen, kopplade ur den vita kopplingen.

Sen glödlampshålleren får du försiktigt lirka ut. Lys med stark lampa, så ser du hur den skall komma ut, lite pill, men det går.
Sen klämmer du dit den med den där gunniflärpen, som du skall fått med.
Good Luck
 
Ang blinkersen, så kopplar du loss kabeln som sittet vid/under tanken.
Jag tog först bort blinkersen, kopplade ur den vita kopplingen.

Sen glödlampshålleren får du försiktigt lirka ut. Lys med stark lampa, så ser du hur den skall komma ut, lite pill, men det går.
Sen klämmer du dit den med den där gunniflärpen, som du skall fått med.
Good Luck

Jag hajade till slut att jag va tvungen att ta bort glödlamshållaren bakvägen om man säger så...

Nu står jag i valet och kvalet om jag ska meka bort framblinkarna också. Dom blinkar fort fort ändå nu. Och varför ha dom när jag ändå inte har några bak?
 
Jag hajade till slut att jag va tvungen att ta bort glödlamshållaren bakvägen om man säger så...

Nu står jag i valet och kvalet om jag ska meka bort framblinkarna också. Dom blinkar fort fort ändå nu. Och varför ha dom när jag ändå inte har några bak?

Gött!
Ja det där med blinkers är ju en knepig historia
Personligen så vill jag ha blinkers, men kommer inte använda orginal bak, då jag tycker de inte passar in, och sen så kommer nog mitt Akra blåsa bort ena:näsblod
Får kolla på en lösning..

//J
 
Gött!
Ja det där med blinkers är ju en knepig historia
Personligen så vill jag ha blinkers, men kommer inte använda orginal bak, då jag tycker de inte passar in, och sen så kommer nog mitt Akra blåsa bort ena:näsblod
Får kolla på en lösning..

//J

så länge du inte har helsystem så ska blinkersen klara sej :D i alla fall ett tag :tummenupp

sätter du sen blinkerserna i enduro flärpen så står dom uppåt lite mer o då ska det inte va några problem.. så länge det inte är ett helsystem som sagt

bilden med lite smällt blinkers är bara slipon o den andra är helsystem. båda med original skylthållere.
 

Bifogat

  • IMG_2546liten.JPG
    IMG_2546liten.JPG
    49.8 KB · Visningar: 111
  • IMG_3015liten.JPG
    IMG_3015liten.JPG
    48.6 KB · Visningar: 126
Snor dem här tråden med! Kör en KTM 640, och har rätt nyligen trixxat på nya ljuddämpare. men nu går han så där flötigt, man måste gasa ganska mycket för att det ska börja hända nått. Den är likosm sen på gasen så att säga.

Blir det till att byta munsktycke? Eller räcker det med att skruva på luftskruven? Tacksam för svar!

"En glad amatör."
 
så länge du inte har helsystem så ska blinkersen klara sej :D i alla fall ett tag :tummenupp

sätter du sen blinkerserna i enduro flärpen så står dom uppåt lite mer o då ska det inte va några problem.. så länge det inte är ett helsystem som sagt

bilden med lite smällt blinkers är bara slipon o den andra är helsystem. båda med original skylthållere.

Hahah! Det där såg inge bra ut! :D Jag rensade bort rubbet. Och det va lika bra eftersom jag har beställt ett helsystem ser jag på dina bilder.
 
Hahah! Det där såg inge bra ut! :D Jag rensade bort rubbet. Och det va lika bra eftersom jag har beställt ett helsystem ser jag på dina bilder.

löste det såhär. bild klipte 2 bitar från ett 4" spik o måla dom svarta med spritpenna. sen satte jag dom mellan blinkers o skärm så blinkersen vinklades uppåt mer. ser lite lustigt ut men funkar.


är det ett akra"porrvik" helsystem du beställt? bestycka om det första du gör efter att du monterat. hehe.. du kommer bli knäpp när du ska ha av originalrören. tipset är att ta bort stötdämparen samt losa bakramen :tummenupp
 
Snor dem här tråden med! Kör en KTM 640, och har rätt nyligen trixxat på nya ljuddämpare. men nu går han så där flötigt, man måste gasa ganska mycket för att det ska börja hända nått. Den är likosm sen på gasen så att säga.

Blir det till att byta munsktycke? Eller räcker det med att skruva på luftskruven? Tacksam för svar!

"En glad amatör."

Du måste byta högfartsmunstycket!!
 
Fick ordning på koppling ikväll.Fixade en tryckluftsanordning med kulventil.Lånade hem en kompressor från jobbet sen tryckte vi in Maguras DYRA Red Blood bakvägen så nu känns det som nytt igen.Väntar nu på nya lager till svingen som är på pulverlack sen besiktia sen sprätta grus:yoparty
 
Tips!

Tjacka en sån här Mixture-skruv och byt ut den som sitter under fuggen så blire lättare att ställa in blandningen. Bara att skruva med fingrarna som att ställa in tomgången.
 

Bifogat

  • Mixture-skruv.jpg
    Mixture-skruv.jpg
    128.4 KB · Visningar: 107
Tjaoo.
Fråga ang. Ktm 660 -04
Sitter det nån säkring till blinkers och tutan på cykeln? Eller är det bara den till fläkten som finns?!
De vill inte funka för mig. Vad kan det vara!!
MVH Rumpel
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top