Mek hjälp i gbg....eller fixa billiga delar..

Synca förgasare!

jag har klockor (4 st) om någon vill låna och synca.
PMa eller maila mig iså fall.

/H

Last edited:
Muggen skrev:
Så du skulle kunna ta dig an jobbet mao.. prisuppgift cirkus?

Du skulle inte kunna komme med någon prisbild på vad ett sådant kalas kan kosta? :)

ca 1400 tror jag kolla med Mark han fixade det ju för ett tag sen min ska snart upp ska bara ringa och boka tid

Byte av bakre stötdämpare

Hej

Kalla mig lat och oduglig men jag har inte fått tummen ur och bytt till Öhlinaren som ligger hemma :(

Har lite problem med att rigga upp hojen inför bytet.

Om någon har erfarenhet av att byta stötdämpare och kan tänkas hjälpa till vore jag evigt tacksam.

Givetvis utgår ersättning...name your price :tomten

/BW

Black-Wolf skrev:
Hej

Kalla mig lat och oduglig men jag har inte fått tummen ur och bytt till Öhlinaren som ligger hemma :(

Har lite problem med att rigga upp hojen inför bytet.

Om någon har erfarenhet av att byta stötdämpare och kan tänkas hjälpa till vore jag evigt tacksam.

Givetvis utgår ersättning...name your price :tomten

/BW

Pallbockar och en 2 tum 4 brukar funka bra,sätt spännband mellan hojen och plankan så välter den inte.Dvs ett åt var sida på plankan ,sätt fast banden genom att dra en träklots/planka över dom(inte i) i utkanten på 2x4:an.

LÅS FRAMBROMSEN MED tex stripes eller gummiband.

Se till att få det hyfsat rakt (lite går alltid att ljustera sedan) lyft nu med domkraft på undersidan plankan(nu är det bra att ha en kompis som håller balansen) och ha pallbockarna redo att skjuta under plankan.

Så stabilt och bra behåll domkraften under i mitten som lite extra stöd.

Tänk på att inte ta för kort/smal bräda då den står för balansen i detta läget.

Sen brukar fjärder i sig sällan vara något problem den har fjädrat ut såppas mycket så att det är inget tryck på den när svingen hänger fritt om det skulle vara så släpp på förspänningen så att du minska trycket på själva fjädren (du vet med haknyckel )
Sen lossa, sätt dit ny,smörj alla bultar och distanshylsor innan så blir det kanon.

Moment dra det som skall och ställ in dämparen enl grundinställningarna i boken eller från Öhlins hemsida.

Klart.

Annars kan kan man stjäla/låna piskställ eller gungställningar och fulhänga den i spännband där.

Kostnad =gratis

Last edited:
Larm

Om någon är i behov av larminstallation på sin hojj så kan jag stå till tjänst.
har både av SSF Godkända larm och icke godkända + att jag e en jävel på fordonselektronik (Jobbar till vardags med larminstallationer på bilar/båtar/motorcyklar)
Har även larm med sms funktion via gsm med positionering och då finns möjlighet att söka på fordonet på internet + att man kan "döda" hojjen via sms vid eventuellt rån eller stöld.
Spionera vart hojjen är när man lånar ut den!
Kolla vart polarna är å kör nånstans och så vidare.....

Skicka ett message till mig med hojjmodell å årtal så skickar jag tillbaka ett prisförslag så fort jag hinner :fyllisar

Tack för tipsen Farbrorn :)

Ska försöka lura med en polare ner i garaget imorgon

Tur att vi har Scheisse Wetter :mad:

/BW

Black-Wolf skrev:
Tack för tipsen Farbrorn :)

Ska försöka lura med en polare ner i garaget imorgon

Tur att vi har Scheisse Wetter :mad:

/BW

Vassegoa.

Skall själv ner och tokskruva på min nya Duke,den ålar som liten snok i kurvorna.

Har inte postat så mycket på sistone pga en viss person tycker annorlunda och hållt mig borta,men det har gått till överdrift nu då hon ändå härjar som om hon vore i trotsåldern och det är er det går ut över så nu säger jag: jag har synkklockor,jag kan hjälpa dom som vill,vill ni ha hjälp med nåt så är det bara och fråga :tummenupp

Skorpan skrev:
Har inte postat så mycket på sistone pga en viss person tycker annorlunda och hållt mig borta,men det har gått till överdrift nu då hon ändå härjar som om hon vore i trotsåldern och det är er det går ut över så nu säger jag: jag har synkklockor,jag kan hjälpa dom som vill,vill ni ha hjälp med nåt så är det bara och fråga :tummenupp
Jag hade ju behövt ett sugjobb :rolleyes:

:)

Nä har vi tur ryker ratbiken till förmån till en mer galant/trotsig/stökig/jävlig/brutal monsterflicka.. :hoppa

Nån kunning eller nån som kan tipsa. ??
Jag ska sätta in ett skattesmitargaller i en BMW 320. Nä, fel, jag skulle vilja att nån tillverkar ett åt mig. Eller bara lånar ut så jag kan LB-regga bilen.

Det sägs att det ska finnas annonser i biltidningar, men jag har då f-n inte hittat nån. :huvet

leffe6 skrev:
Jag ska sätta in ett skattesmitargaller i en BMW 320. Nä, fel, jag skulle vilja att nån tillverkar ett åt mig. Eller bara lånar ut så jag kan LB-regga bilen.

Det sägs att det ska finnas annonser i biltidningar, men jag har då f-n inte hittat nån. :huvet

Vet inte,men kolla med Duke-GBG han verkar var en händig kille.

leffe6 skrev:

Ska du bara ha ett stålgaller i rätt form kan jag ordna det utan problem, maila en ritning till tandkramstub@hotmail.com

Långa farbron skrev:
Pallbockar och en 2 tum 4 brukar funka bra,sätt spännband mellan hojen och plankan så välter den inte.Dvs ett åt var sida på plankan ,sätt fast banden genom att dra en träklots/planka över dom(inte i) i utkanten på 2x4:an.

LÅS FRAMBROMSEN MED tex stripes eller gummiband.

Se till att få det hyfsat rakt (lite går alltid att ljustera sedan) lyft nu med domkraft på undersidan plankan(nu är det bra att ha en kompis som håller balansen) och ha pallbockarna redo att skjuta under plankan.

Så stabilt och bra behåll domkraften under i mitten som lite extra stöd.

Tänk på att inte ta för kort/smal bräda då den står för balansen i detta läget.

Sen brukar fjärder i sig sällan vara något problem den har fjädrat ut såppas mycket så att det är inget tryck på den när svingen hänger fritt om det skulle vara så släpp på förspänningen så att du minska trycket på själva fjädren (du vet med haknyckel )
Sen lossa, sätt dit ny,smörj alla bultar och distanshylsor innan så blir det kanon.

Moment dra det som skall och ställ in dämparen enl grundinställningarna i boken eller från Öhlins hemsida.

Klart.

Annars kan kan man stjäla/låna piskställ eller gungställningar och fulhänga den i spännband där.

Kostnad =gratis

Låter kanon... om jag hade förstått mer än innehållsförteckningen. Kan du inte rita en skiss för befästningsanordningen.

Limstift skrev:
Ska du bara ha ett stålgaller i rätt form kan jag ordna det utan problem, maila en ritning till tandkramstub@hotmail.com
Super! :banana
Det ska vara max 50mm x 50mm mellan maskorna. en ram runt, antingen rör eller fyrkantsprofil.
Tror vi får träffs och kika på hur det ska se ut. Ett par fästöron behövs också.
Jag återkommer till dig. Kanon! :tummenupp
Har själv haft tillgång till allt tidigare, material, svets maskiner mm. Men så byter man firma och de har ingen egen verkstad... Får nog ta och köpa mig en svets.
Som sagt, jag återkommer.

CBRDea skrev:
Någon vänlig själ här inne som kan hjälpa mig att plasta ihop min a kåpor efter en marksyning? Jag vet inte om jag vill ge mig på det själv...
Skicka ett PM så kollar vi på det.....
Har plastat ihop både V40 och ZXR tidigare.... med goda resultat.

sharpedge skrev:
Nu är det såhär att jag har aldrig bytt olja vilket för det flesta är världens mest självklara sak. Därför behöver jag hjälp med detta (elaka kommentarer undanbedes). Skulle ngn kunna förbarma sig? Har kollat upp Gör-det-själv center på friggagatan och dom sa att dom kunde lösa problemet var man lägger spilloljan. Har dom verktyg eller behöver man ta med sig själv?
Kolla upp innan vad för verktyg du behöver och ta dem med dig!!
Glöm inte att byta oljefiltret samtidigt.
Tänk på att dra åt rätt håll när du lossar oljepluggen.
Då den sitter underifrån vet jag många som dragit den rund eller dragit av den, då de inte kunnat klura ut vilket håll den skall dras åt..
Se till att du inte tappar kopparpackningen som sitter på skruven.
Efter påfyllning, låt hojjen stå en stund, starta, kör en stund på tomgång och kontrollera nivån igen. // Jocke

duke_gbg skrev:
Kolla upp innan vad för verktyg du behöver och ta dem med dig!!
Glöm inte att byta oljefiltret samtidigt.
Tänk på att dra åt rätt håll när du lossar oljepluggen.
Då den sitter underifrån vet jag många som dragit den rund eller dragit av den, då de inte kunnat klura ut vilket håll den skall dras åt..
Se till att du inte tappar kopparpackningen som sitter på skruven.
Efter påfyllning, låt hojjen stå en stund, starta, kör en stund på tomgång och kontrollera nivån igen. // Jocke

Samt att efter oljebyte lyser varningslampan för oljetrycket rött vid första starten eftersom det kan ta en stund innan oljetrycket laddas upp igen. Ingen panik alltså.
Tror det står i din användarmanual hur lång tid det kan (får) ta för oljetrycket att laddas upp igen efter ett oljebyte.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra