Mek hjälp i gbg....eller fixa billiga delar..

_anders skrev:
Är det någon som har manometrar till att synka förg, som skulle kunna tänka sig att låna ut dom

smäll ihop en sån här funkar kanon 4 m plast slang och kabel klämmor biltema ca 20:- trä pinne och måttband sug i 1-2 dm på måttbandet med vätska jag använde tvåtaktsolja så är det ingen fara om dom står så fel att förgasaren suger in det (ett plus är ju att man då mäter mellan förgasarna istället för mellan förgasare och atmosfär ska tydligen bli exaktare ) OBS detta är hörsägen har inga vetenskapliga bevis men syncningen blir kanon

Bifogat

• 1 039.jpg
    1 039.jpg
    81.1 KB · Visningar: 136
  • 2 003.jpg
    2 003.jpg
    53.4 KB · Visningar: 102
Jag vill inte åta mig att göra service på nån annans hoj ännu men jag kan tillverka diverse delar ganska billigt. Just nu håller jag på med special-kraschpuckar till Majans hoj (i senaste laget men men..)

Då var sharpedge´s gaffelbox bytt... Och mina packboxar på min Duke - bytta.... Fan va gött att sommaren bara är i antågande... Allt klart redan...

duke_gbg skrev:
Då var sharpedge´s gaffelbox bytt... Och mina packboxar på min Duke - bytta.... Fan va gött att sommaren bara är i antågande... Allt klart redan...
Jag bockar och bugar för det bra och snabbt gjorda jobbet :)

Äntligen... Efter 3 veckors väntande har ägarbytet gått igenom på Plast hojjen jag köpte... Nu har jag panik och behöver ett 17" bakdäck för att besiktiga den..
170-190 brett.... någon som har ett gammalt däck liggandes??
Skicka PM eller ring 0708-399900, Jocke

Limstift skrev:
Jag vill inte åta mig att göra service på nån annans hoj ännu men jag kan tillverka diverse delar ganska billigt. Just nu håller jag på med special-kraschpuckar till Majans hoj (i senaste laget men men..)

Behöver en ny undertail, orginal ser förjävlig ut.
Hade tankar på att ta bort orginal och bara sätta dit en plexiglasskiva under (längsmed ramen) med fästen för batteri & blinkers.

Fast fixar du en "riktig" för en vettig peng så,, :tummenupp

Muggen skrev:
Behöver en ny undertail, orginal ser förjävlig ut.
Hade tankar på att ta bort orginal och bara sätta dit en plexiglasskiva under (längsmed ramen) med fästen för batteri & blinkers.

Fast fixar du en "riktig" för en vettig peng så,, :tummenupp

Allt går att fixa såklart men det är inte "bara" att göra en undertröja bara sådär, man måste ju testa på plats ungefär 465 ggr( :rolleyes: ) under tillverkingens gång

Muggen skrev:
Synkning av förgasare är jag i behov av. Vem kan & vill? Mot betalning :rolleyes:

den är svårt att lösa utan bromsbänk skulle nog rekommendera ett besök hos powerperformens då blir det ju garanterat rätt :)

Limstift skrev:
Allt går att fixa såklart men det är inte "bara" att göra en undertröja bara sådär, man måste ju testa på plats ungefär 465 ggr( :rolleyes: ) under tillverkingens gång

Så du skulle kunna ta dig an jobbet mao.. prisuppgift cirkus?

Gottis skrev:
den är svårt att lösa utan bromsbänk skulle nog rekommendera ett besök hos powerperformens då blir det ju garanterat rätt :)

Du skulle inte kunna komme med någon prisbild på vad ett sådant kalas kan kosta? :)

Gottis skrev:

Tänker inte du på ngt annat än förgasarsynkronisering?

Last edited:
Gottis skrev:
Nja. En synkning görs ju helt enkelt för att varje förgasare vid godtyckligt gasutslag ska ge samma (i teorin) mängd soppa som sina grannar. Det behövs ingen bänk för att göra det, det ser man ju på tryckskillnaderna mellan förgasarna/förgasarparen.

OM man däremot har gjort nåt större (ny bättre pipa) som föranleder munstycksändringar så är det bra att bänka, men för BARA en synkning så känns det lite overkill. Bara min åsikt, sanningen kan vara nåt helt annat...

Maja skrev:
Nja. En synkning görs ju helt enkelt för att varje förgasare vid godtyckligt gasutslag ska ge samma (i teorin) mängd soppa som sina grannar. Det behövs ingen bänk för att göra det, det ser man ju på tryckskillnaderna mellan förgasarna/förgasarparen.

OM man däremot har gjort nåt större (ny bättre pipa) som föranleder munstycksändringar så är det bra att bänka, men för BARA en synkning så känns det lite overkill. Bara min åsikt, sanningen kan vara nåt helt annat...

Jag har aldrig förstått vad det är dem fixar åt mig när dem bänkar hojen mer än ger mig ett papper med en kurva på.. :(

förenklad beskrivning så bänkar man hojen för att kunna mäta upp blandningsförhållande under belastning för att kunna optimera bränsle / luft / tändning och plocka ut fler kusar
men för att återgå till syncning av förgasarna görs detta utan belastning på hojen så skall enbart detta göras är det precis som maja säger att du ej behöver bänken det är dessutom lätt att göra kan du plocka av tank och luftfilter så fixar du syncningen för det är la det (svåraste) momentet

janne71 skrev:
förenklad beskrivning så bänkar man hojen för att kunna mäta upp blandningsförhållande under belastning för att kunna optimera bränsle / luft / tändning och plocka ut fler kusar
men för att återgå till syncning av förgasarna görs detta utan belastning på hojen så skall enbart detta göras är det precis som maja säger att du ej behöver bänken det är dessutom lätt att göra kan du plocka av tank och luftfilter så fixar du syncningen för det är la det (svåraste) momentet

Är det något du skulle kunna tänka dig att ta dig an om man kommer med cykeln till dig? Du verkar redan ha grejerna som behövs.. för en penning.
PM'a.. :)

105 Decibell.... Bilprovningen gillade inte skönsången i min ZXR750-89.... Någon som har ett orginaldämp att låna ut för en besiktning???

duke_gbg skrev:
105 Decibell.... Bilprovningen gillade inte skönsången i min ZXR750-89.... Någon som har ett orginaldämp att låna ut för en besiktning???

Jag har nyligen bytt till bolt-on på min så du skulle kunna låna min originaldämp för besiktning. Pinnbultarna är eventuellt lite stukade eftersom "bultkransen" på min hoj är lite dålig, men vi kan ju prova och se om den går att få på.

I utbyte provkör jag gärna din hoj en sväng :) . Håller på med lite bestyckning och sånt på min och det skulle vara kul att jämföra med ett annat exemplar. Skicka PM om du är intresserad.

PacMan skrev:
Jag har nyligen bytt till bolt-on på min så du skulle kunna låna min originaldämp för besiktning. Pinnbultarna är eventuellt lite stukade eftersom "bultkransen" på min hoj är lite dålig, men vi kan ju prova och se om den går att få på.

I utbyte provkör jag gärna din hoj en sväng :) . Håller på med lite bestyckning och sånt på min och det skulle vara kul att jämföra med ett annat exemplar. Skicka PM om du är intresserad.
Låter ju som en bra ide... Vetefan om jag har någon bultkrans alls, men kan väl svesta dit en om det behövs.. :D Ska ju bara besiktiga... :rolleyes:
Men vetefan om min är nåt att jämföra med... 6 år sen någon använde den på riktigt... säkert pillad på av massa moppefuckon... Tänkte bygga stunt o klota hojj av den senare....... :banana

duke_gbg skrev:
Låter ju som en bra ide... Vetefan om jag har någon bultkrans alls, men kan väl svesta dit en om det behövs.. :D Ska ju bara besiktiga... :rolleyes:
Men vetefan om min är nåt att jämföra med... 6 år sen någon använde den på riktigt... säkert pillad på av massa moppefuckon... Tänkte bygga stunt o klota hojj av den senare....... :banana

har org. till min om den passar för en besiktning.. hör av dig isf. 0706-952707

PacMan skrev:

I utbyte provkör jag gärna din hoj en sväng . Håller på med lite bestyckning och sånt på min och det skulle vara kul att jämföra med ett annat exemplar. Skicka PM om du är intresserad.

Muggen skrev:
har org. till min om den passar för en besiktning.. hör av dig isf. 0706-952707

Tackar, uppskattar verkligen dessa snabba gensvar. Måste bara byta gaffelboxarna först innan jag lånar ett dämp.. Jävla skit besiktning.... Killen testa inte ens hojjen...
Släppte gladeligen iväg mig med en månad att fixa anmärkningarna...
Utan att ens kolla om det fanns bromsar(jo..lite), om hjulen satt fast(det gjorde de inte) eller on några lager var glappa.... Det enda han kolla var
däcken och ljudet..... Någon som vet om inte detta är ett tjänstefel???
:7peta bilprovningen suger :7peta

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...