Med anledning av tidigare diskussioner

Ska man släppa cannabis fritt?

• Antal röstningar
    0
Chris Ash skrev:
....

Om det nu fanns så otroligt många fall av psykoser orsakade av cannabis (var och varannan kotte här har ju kommit i kontakt med det) så skulle nog läkarvetenskapen inte ställa sig tveksamma till deras existens.

Enda gången jag hör haschpsykosers existens ifrågasättas är när folk vill legalisera.

Den WHO-rapport som du och varenda förespråkare refererar till har ifrågasatts i många omgångar och är inte heller den att betrakta som sanning. I dagens samhälle måste vi välja vad vi tror på...

- Är cannabis ofarligt?
- Var Auschwitz i själva verket ett tvätteri?
- Kan man köra racer och sova på nätterna?

Last edited:
Droger är skit!!!! Förbjud skiten för alltid!!!

Från en som vet!

mb skrev:
Det finns en diagnos för hallucinogen intoxikation, fast vad jag vet är den inte i första hand förknippad med cannabis, utan med de lite tyngre hallucinogenerna.

Enstaka fall av PCP och LSD-intoxikation har jag läst om. Något fall med Cannabis har som sagt inte beskrivits av någon läkare. Förutom det som redovisas i WHO:s rapport.

Chrille skrev:
Enda gången jag hör haschpsykosers existens ifrågasättas är när folk vill legalisera.

Den WHO-rapport som du och varenda förespråkare refererar till har ifrågasatts i många omgångar och är inte heller den att betrakta som sanning. I dagens samhälle måste vi välja vad vi tror på...

- Är cannabis ofarligt?
- Var Auschwitz i själva verket ett tvätteri?
- Kan man köra racer och sova på nätterna?

Visst har den ifrågasatts, och för att göra en lika idiotisk jämförelse som du så har även månlandningen ifrågasatts.

Jag vet att det inte finns en absolut sanning mycket eftersom väldigt lite studier finns av vissa hälsoeffekter och att de är svåra att göra, men WHO skulle jag nog utnämna till den trovärdigaste källan vi har. Deras egenintresse i att underdriva skadeverkningarna kan jag inte riktigt se faktiskt.

Sen är det givetvis inte ofarligt, vilket alla som har läst tråden har sett att jag skrivit säkert tre-fyra gånger.

Ravetrancer skrev:
Droger är skit!!!! Förbjud skiten för alltid!!!

Från en som vet!

BULLSHIT !!!!!

Det enda du VET är att t.ex hasch e skit för dig. DU mådde dåligt. E har gjort att DU tappat minnet. Din polare fick en psykos av hash. Etc, etc.

JAG VET att cannabis e totalt lugnt för MIG. Jag har spliffat varje kväll i femton år och det går kanon för mig i livet.

SLUTSATS: Vissa människor tål/klarar av vissa droger, andra inte.
Nu menar jag såklart lättare droger och inte crack och liknande.
DÄRFÖR måste det få finnas val.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Ska man låta folk få använda Cannabis(Marijuana,Hasch) lagligt?

Nej, det är en mycket stor inkörsport till tyngre droger. En kompis till mig skulle bara testa hasch EN GÅNG, det slutade med att han nu har testat allt som finns. Lsd, ghb, hasch, amfetamin och heroin.

Att säga att hasch inte är beroendeframkallande och en steg mot tyngre droger är en stor lögn! :fatta!

Thundercat skrev:
Nej, det är en mycket stor inkörsport till tyngre droger. En kompis till mig skulle bara testa hasch EN GÅNG, det slutade med att han nu har testat allt som finns. Lsd, ghb, hasch, amfetamin och heroin.

Att säga att hasch inte är beroendeframkallande och en steg mot tyngre droger är en stor lögn! :fatta!

Allvarligt talat. Har du läst tråden?

Att inte ge argument utan bara slänga ur sig nåt lär inte övertyga så mycket.
Att din polare var en latent pundare kan man inte lasta cannabis för. Gick han direkt på haschet eller körde han drogen alkohol nåt först?

Jag vägrar begränsa min personliga frihet bara för att vissa inte fixar det. Synd för dom. Tragiskt. Booo fucking Hooo....

Förbjud alla droger som är riktiga killers. Heroin osv.
Ingen dör av att röka cannabis, därför måste det vara lagligt.

Det bästa tycker jag är när samma personer är emot ett förbud av R-hojar. Vill vi förbjuda dom för att det kan vara skadligt? NÄ !!!
Skall folk få välja själva ? JA !!!

Vadfan är det med folk i det här landet och förbud?

Thundercat skrev:

Nej det är ingen lögn, cannabis är inte, eller ytterst svagt beroendeframkallande och det finns ingen psykologisk omkoppling i hjärnan som gör att du måste punda allt när du har rökt cannabis.

däremot blandas det med tobak som är , ja just det väldigt beroendeframkallande, men nu går allt om igen för 5e varvet, kanske bättre att läsa tråden först och sen spotta ur sig en egen åsikt och inet den standardmässiga de sa i skolan.

För övrigt accepterar jag att man är emot droger, men man behöver inte direkt gå på personangrepp o dumheter bara för att det diskuteras.

En "släng ut packet!!!!" nakcskåt!!!" tråd ger liksom inte ett skit imho

Det här forumet är full av skit som att nån wheelade 20cm idag o annat blaj, denna tråd kan ju ändå vara intressant tycker jag.

Last edited:
robbah99 skrev:
BULLSHIT !!!!!

Det enda du VET är att t.ex hasch e skit för dig. DU mådde dåligt. E har gjort att DU tappat minnet. Din polare fick en psykos av hash. Etc, etc.
Är det abstinensen som talar nu eller? För i mina ögon var inte det där vidare "lugnt" uttryckt :va

Psykiskt beroende

Thundercat skrev:

Tycker synd om din polare. Oftast när folk hamnar i missbruk beror det på att de försöker fly undan något. Cannabis är som tidigare nämt ej beroende framkallande. Thc är ämnet som man blir påverkad av och ett fysiskt beroende kan ej uppstå. Psykiskt beroende är dock sant, men det finns mycket annat som är psykiskt beroende framkalande. Jag är psykiskt beroende av mjölk, måste dricka det till frukost...

appropå ingenting fick jag och en kompis en polishelikopter efter oss idag när vi körde cross :) vilken chock när man titta upp å såg den :)

Lalalalala... tråkigt att jobba natt. Speciellt då vi har flera HASCH PSYKOSER inne just nu. Den som säger det inte finns sånna är en :kocko
mvh. Från psyket.

robbah99 skrev:
BULLSHIT !!!!!

JAG VET att cannabis e totalt lugnt för MIG. Jag har spliffat varje kväll i femton år och det går kanon för mig i livet.

hur många ggr under dina 15års spliffande har du kört påverkad????

robbah99 skrev:
BULLSHIT !!!!!

Så för att du "klarar" cannabis så tycker du att de ska legaliseras?
Hur mycket lättare blir de inte för dom som inte "klarar" drogen att få tag på det då?
Lite egoistiskt tänkande tycker jag.
Visst, de är inte direkt svårt att få tag på det nu men de är bara dumt att göra de ännu mer lättillgängligt.
Jag vill inte att min son ska kunna köpa fler droger än de som erbjuds nu på Ica när han blir äldre.
Dock tror jag inte att en legalisering kommer att ske i sverige inom de närmsta 1000 åren så jag känner mej lite tryggare.

Jag har läst o tagit åt mej av er som är för en legalisering men jag ser inte varför de skulle ske, det ända skälet ni kommer med är för att storebror minsann inte ska bestämma över mej, och att de minsann inte är farligt för "mej" (Lunar varning), tycker de verkar som om ni verkligen behöver någon som tar hand om er.

robbah99 skrev:
BULLSHIT !!!!!

Det är kanske för att du spliffat i 15 år som du tror att det går kanon för dig ? Om jag fick välja skulle du inte få sätta dig på en hoj... :7peta

Back