Med anledning av tidigare diskussioner

Ska man släppa cannabis fritt?

• Antal röstningar
    0
Silwer skrev:
knappast det var ditt inlägg jag kommenterade, du verkar inte ha läst tråden alls och tar upp samma argument ett varv till.
Dessutom skrev jag ett extra OBS för alla påhoppande dumskallar på slutet, men det hjälpte inte för du läste inet det inlägget heller.
Frågan är om du verkligen läste det inlägg som du citerade för jag förstår ingenting av det du skriver och kan inte se någon koppling förutom den första meningen :7peta

Silwer skrev:
Dessutom skrev jag ett extra OBS för alla påhoppande dumskallar på slutet, men det hjälpte inte för du läste inet det inlägget heller.
Nej, jag är ju som sagt en dumskalle :yoparty

sandstream71 skrev:
Frågan är om du verkligen läste det inlägg som du citerade för jag förstår ingenting av det du skriver och kan inte se någon koppling förutom den första meningen :7peta

En del av inlägget är allmänt riktat, men en del är till ditt inlägg ja.
Och det är väldigt lättläst vad jag kan se, nån slags blockering tycks ha inträffat.

Jag betackar mig för vidare tjafs, vill du inte diskutera på normal nivå så får det vara.

sandstream71 skrev:
Jag har rökt hasch och mådde skit. Har provat ecstacy men det gav mig inget annat än ett livslångt problem (5-6 år senare). Jag vet vad jag pratar om!

Visst har ens bakgrund betydelse men om du aldrig kommer i kontakt med hasch så är chansen mindre att du kommer i kontakt med tyngre droger, tror jag iaf.

Ok, då har du koll på bitarna, och är dessutom drabbad själv. Inte lätt att veta.

MEN hur ger dig Ecstacytabletten du tog 1998 problem idag?

Silwer skrev:
En del av inlägget är allmänt riktat, men en del är till ditt inlägg ja.
Och det är väldigt lättläst vad jag kan se, nån slags blockering tycks ha inträffat.

Jag betackar mig för vidare tjafs, vill du inte diskutera på normal nivå så får det vara.
Det var precis det jag inte förstod, jag trodde att allt du hade skrev hade med mitt inlägg att göra men det hade det tydligen inte.

Jag tycker inte att det är något fel på nivån från min sida men jag insinuerar å andra sidan inte heller att du är en dumskalle...

Chronic skrev:
Ok, då har du koll på bitarna, och är dessutom drabbad själv. Inte lätt att veta.

MEN hur ger dig Ecstacytabletten du tog 1998 problem idag?
Jag tog dem i början av 90-talet i London (precis innan ravekulturen kom till Sverige) och drabbades 6-7 år senare av att hjärnan producerar för lite seratonin. Har läst åtskilliga artiklar i detta ämne och även om jag inte kan bevisa att det inte är något medfött så tror jag att det har att göra med de tabletter jag tog. Äter medicin sen 6-7 år tillbaka och har inga som helst problem, lever ett normalt liv med familj, jobb och de flesta av mina bekanta har inte en anning om detta.

sandstream71 skrev:
Det var precis det jag inte förstod, jag trodde att allt du hade skrev hade med mitt inlägg att göra men det hade det tydligen inte.

Jag tycker inte att det är något fel på nivån från min sida men jag insinuerar å andra sidan inte heller att du är en dumskalle...
Nej ok, vi lägger ner dumskallandet.

Men jag la till att jag inte använder droger (mer än alkohol) o så kontar du med att jag hade rökt på, det var det jag invände mot.

Struntsamma jag har nog inget mer att tillföra.

sandstream71 skrev:
Jag tog dem i början av 90-talet i London (precis innan ravekulturen kom till Sverige) och drabbades 6-7 år senare av att hjärnan producerar för lite seratonin. Har läst åtskilliga artiklar i detta ämne och även om jag inte kan bevisa att det inte är något medfött så tror jag att det har att göra med de tabletter jag tog. Äter medicin sen 6-7 år tillbaka och har inga som helst problem, lever ett normalt liv med familj, jobb och de flesta av mina bekanta har inte en anning om detta.

Det här kommer pundarmaffian gå i taket för. Är det något som provocerar hobbyknarkare så är det märkligt nog människor som fått precis de skador som det varnas för i lätt-tillgänglig "officiell" droginfo.

Tur att det här är en majja-tråd, hade någon påstått sig ha problem med hasch-psykoser så hade denne troligtvis fått hatbrev innan dagen var slut.

Jag vet inte men jag inbillar mig att det stör helgpundarnas försköning av partydrogen där det bland annat krävs en seriös misstro mot "Dom" och "Systemet" som ljuger om drogerna för att rättfärdiga sina förbud.

sandstream71 skrev:

Serotonin? Hur märkte du att skallen slutade producera det då?

En läkare med nyvässad penna och ett par bjudresor ordnade av Pfizer i ryggen skriver nog glatt ut glädjepiller och hävdar att nivån är för låg.

Nää, jag har ju ingen aning hur du fick ditt besked, men det är ju skönt att du är ok idag.

sandstream71 skrev:
Och kokain och heroin och amfetamin osv :rolleyes:
Staten ska väl inte bestämma vart gränsen går :va

Det var cannabis det var tal om. Blanda inte in kemikalierna. Dom är däremot farliga. Och ska vara olagliga.

Chronic skrev:
Serotonin? Hur märkte du att skallen slutade producera det då?

En läkare med nyvässad penna och ett par bjudresor ordnade av Pfizer i ryggen skriver nog glatt ut glädjepiller och hävdar att nivån är för låg.
....

[ironi]Se där. "Dom" säger bara så för att sälja mer mediciner och för att "folk" inte ska få ha kul.[/ironi]

E fuckar runt med hjärnans signalsubstanser så j-t att det nu utreds ur medicinsk syfte i kampen mot MS, [ironi]men att det kan ha negativa effekter bara något som "Dom" försöker få oss att tro.[/ironi]

EDIT/klargörande

Last edited:
Ecstasy är väldigt farligt, en gång kan räcka för att man ska få problem med skallen. Det var dock inte det vi diskuterade utan Cannabis.....inte kokain och inte heroin heller....

Cannabis är en snällare drog än alkohol, ingen tvekan om det.......

Chrille skrev:
Se där. "Dom" säger bara så för att sälja mer mediciner och för att "folk" inte ska få ha kul.

E fuckar runt med hjärnans signalsubstanser så j-t att det nu utreds ur medicinsk syfte i kampen mot MS, men att det kan ha negativa effekter bara något som "Dom" försöker få oss att tro.

Det där är fullständigt sant, min kompis jobbar på sjukhus i Norge just med forskning kring detta, han är även lite insatt i droger öht. Ska försöka få honom att svara i denna tråd. Mycket är nämligen myter......

Chris Ash skrev:
Det där är fullständigt sant, min kompis jobbar på sjukhus i Norge just med forskning kring detta, han är även lite insatt i droger öht. Ska försöka få honom att svara i denna tråd. Mycket är nämligen myter......

Jag kan ha varit otydlig. E's positiva effekt i samband med MS har dokumenterats MEN det säger inte att det är en ofarlig substans. Lite som att morfin är bra om man har ont men man bör inte trycka i sig det för skojs skull.

Chrille skrev:
Jag kan ha varit otydlig. E's positiva effekt i samband med MS har dokumenterats MEN det säger inte att det är en ofarlig substans. Lite som att morfin är bra om man har ont men man bör inte trycka i sig det för skojs skull.

Nä det sade inte jag heller, Ecstasy är den farligaste drogen av alla egentligen, med tanke på hur fuckad man kan bli efter en användning.

Jag vet att vi diskuterar cannabis men jag svarade på en direkt fråga så det var därför vi gled lite OT. Sorry!

Silwer: Jag menade att du käkat piller, inte rökt på ;)

Jag lägger också ner diskussionen nu för det känns lite som att diskutera med religösa, de är så säkra på att de har rätt att det inte leder någonstanns.

Ni som gillar cannabis och tycker att det ska vara lagligt, flytta till Holland! :D

sandstream71 skrev:
Jag lägger också ner diskussionen nu för det känns lite som att diskutera med religösa, de är så säkra på att de har rätt att det inte leder någonstanns.

:D

Snacka om att kasta sten i glashus.......

Nej, därför att... Hjärnan blir alldeles impregnerad av fettlösligt THC, så hjärnans ägare blir moffig i huvudet. Det är en för stor riskfaktor att ha omkring sig tycker jag.

Alkohol är vattenlösligt och försvinner ur kroppen på bara några timmar efter intag... mycket bättre. :)

Dessutom kan man förbjuda tobaksrökning också... av samhällsekonomiska skäl. Nikotinister kan snusa istället!
Då slipper jag dessutom inhalera skiten...

Självklart ska det vara fritt. Det är en jävla dubbelmoral att tilllåta alkohol men inte cannabis. Hadde alkohol varigt någon nytt fenomen i vårat land så hade det varigt minst lika olakligt som cannabis.

Silwer skrev:
Känner du själv folk som drabbats av dessa flashbacks?

Ja faktiskt...
Människor som rökt regelbundet en längre tid är lite moffiga i huvudet, och beter sig emmellanåt inte så lite skummt. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman