Med anledning av tidigare diskussioner

Ska man släppa cannabis fritt?

• Antal röstningar
    0
Chrille skrev:
Alkoholister måste jämföras med riktiga pundare - ingen vacker syn någon av dem.

Att man däremot ofta ser cannabis-förespråkare som är snöiga i sitt framtoning talar ju sitt tydliga språk för oss som är skeptiska. Nackdelen med dessa är ju ofta att de tar annan skit också.

Har aldrig träffat en människa över 25 som förespråkat cannabis och efteråt tänkt - "Ofan, det kunde man inte tro...." Det är en viss typ av personlighet och ibland en viss typ av personlighetsdrag som dominerar...

Jag är väl medveten om att jag häller vatten på de snöiga människornas kvarn i detta fall. Det finns gott om ungdomar som går på cannabis och tror att de är odödliga och skiten är ofarlig. För att någon drog ska vara ofarlig måste man kunna tänka också.

Det finns folk som tar cannabis och alkohol, det finns folk som tar cannabis och amfetamin det har du rätt i och det är en nackdel helt klart, droger bör inte kombineras oavsett om man använder dem samtidigt eller inte.

Att det är en viss typ av personlighet som dominerar har nog att göra med att det är olagligt. Skulle vi förbjuda alkohol, eller ha alkoholen och cannabis i ombytta roller skulle det nog vara samma personer som höll på med det. Tror du inte? Jag tror inte det har med farligheten hos cannabis att göra-att det attraherar vissa personer.

Det är det att alkohol är en elakare drog som orsakar mer skit, men ändå är respekten för den skiten lika med noll hos många, framförallt unga människor. Det är det jag reagerar på.

Om man ser på vad alkoholen har gjort med många människor i världen, räcker med att gå ner på stan o se folket som står o tigger en tia till en öl, så förstår jag inte varför man ska släppa ännu fler droger fria??
OM de nu inte är beroendeframkallande varför är de då så många pundare som är kriminella, skulle vilja säga att dom är det enbart för att få tag på flis för att köpa mer feting för att bli ännu mer pantade o göra ännu fler brott.

Och som det står tidigt i tråden om att man inte får psykoser så känner jag en tjej som rökte på en!! gång o blev tokig till och från, gick även en snubbe här i stan som oxå hade psykoser pga knark, sort vet ja inte.
Nä bränn alla plantage, förstår inte va fan man ska med den skiten till... :va
Jefla puckon! :7peta

Last edited:
Det är ett väldans snack om frihet. Vart skall man dra gränsen? Vem ska dra gränsen? Ska det inte finnas någon gräns? Om jag gillar vapen, ska jag då få gå fritt på stan med en pistol? Ska jag få köra full för att jag gillar känslan?
Jag tycker att gränsen ska dras då någon annan än dig kan fara illa. Din frihet får ju inte vara på bekostnad av någon annan. Många far illa av droger lätta som tunga, utan att aldrig ha använt det. Bara för att någon ville ha sin frihet.

Chris Ash skrev:
.....
Det är det att alkohol är en elakare drog som orsakar mer skit, men ändå är respekten för den skiten lika med noll hos många, framförallt unga människor. Det är det jag reagerar på.

Människor som jag känner och respekterar har sagt följande om en del av sina kompisGÄNG: "Det är snälla killar men dom blir såna svin när dom röker på...."

Det stämmer dåligt med den annars så populära bilden av hasch-rökare som ett gäng puffande mumintroll dvs vimsiga men snälla.

mjukis skrev:
Om man ser på vad alkoholen har gjort med många människor i världen, räcker med att gå ner på stan o se folket som står o tigger en tia till en öl, så förstår jag inte varför man ska släppa ännu fler droger fria??
OM de nu inte är beroendeframkallande varför är de då så många pundare som är kriminella, skulle vilja säga att dom är det enbart för att få tag på flis för att köpa mer feting för att bli ännu mer pantade o göra ännu fler brott.

Och som det står tidigt i tråden om att man inte får psykoser så känner jag en tjej som rökte på en!! gång o blev tokig till och från, gick även en snubbe här i stan som oxå hade psykoser pga knark, sort vet ja inte.
Nä bränn alla plantage, förstår inte va fan man ska med den skiten till... :va
Jefla puckon! :7peta

Läs på lite....dina vanföreställningar är enbart irriterande att läsa.

Chrille skrev:
Människor som jag känner och respekterar har sagt följande om en del av sina kompisGÄNG: "Det är snälla killar men dom blir såna svin när dom röker på...."

Det stämmer dåligt med den annars så populära bilden av hasch-rökare som ett gäng puffande mumintroll dvs vimsiga men snälla.

Konstigt att du, som i andra sammanhang gärna sätter tänderna i folk som går efter "egna erfarenheter" och "det de ser", kommer med ett sådant utlåtande.

Jag har också personliga erfarenheter av folk som röker på men de lämnar jag därhän då vi båda vet hur mycket värt såna saker är.

Chris Ash skrev:
Det är enkelt att säga detta och sen bara avfärda alla förespråkare som idioter.
Dock ingen argumentation som håller i min bok.
Kanske inte men det pekar åt ett håll som räcker för mig.

Sen detta ständiga jämförande med alkohol, inse att det funnits länge och är tillåtet hur skadligt det än är (för vissa!)!

sandstream71 skrev:
Kanske inte men det pekar åt ett håll som räcker för mig.

Sen detta ständiga jämförande med alkohol, inse att det funnits länge och är tillåtet hur skadligt det än är (för vissa!)!

Ok, då kan jag inte göra mer, vill du absolut inte lyssna på någon utom dig själv så är det din förlust.

Alkohol är tillåtet, Cannabis inte, studera gärna varför det är så. Jag har min åsikt, om det skulle vara olagligt att köra roadracing hade jag ifrågasatt det.

Chrille skrev:
Alkoholister måste jämföras med riktiga pundare - ingen vacker syn någon av dem.

Att man däremot ofta ser cannabis-förespråkare som är snöiga i sitt framtoning talar ju sitt tydliga språk för oss som är skeptiska. Nackdelen med dessa är ju ofta att de tar annan skit också.

Har aldrig träffat en människa över 25 som förespråkat cannabis och efteråt tänkt - "Ofan, det kunde man inte tro...." Det är en viss typ av personlighet och ibland en viss typ av personlighetsdrag som dominerar...

Men nu är ni inne på MISSbrukarna igen, i varje byhåla fins ett gäng A-lagare, skulle du säga att de är hyperintelligent folk?

Flera i mina trakter har då varit alkoholister långt tidigare än 40 år, ok en del har kanske ryckt upp sig senare men en del har sett bra nergångna ut av spriten.

Sen vet jag förstås inte vad du är van med för "intelligens" på folk rent allmänt, du och många här är säkert enna jävla smarta personer.
Det kan vara beroende var man bor i landet möjligen vad man tycker, men jag tror ingen i tråden vill ha fram knark/fyllstyrningar eller daglig användning av något preparat.
Jag anser iaf att de flesta som vil röka cannabis säkert skulle klara det fint utan att du ens märkte att de använde ämnet, jag blir iaf inet störd av det.

Sen är allt bara rent hypotetiskt och knappast nåt att bli så arg för som vissa motståndare i tråden blir, ingen legalisering kommer nånsin att ske.

Självklart har också jag erfarenheter av sånna som röker dessa ämnen och de blir knappast våldsamma, men jag har varit med om massor av slagsmål med folk som super.
Du menar att de röker en holk o är ute och slåss mao?

Last edited:
Chris Ash skrev:
Ok, då kan jag inte göra mer, vill du absolut inte lyssna på någon utom dig själv så är det din förlust.
Jag förstår dig, men tills någon kan bevisa att cannabis gör att kroppen och psyket mår bättre efter en lång tids användning kommer jag att var emot det!

Chris Ash skrev:
Alkohol är tillåtet, Cannabis inte, studera gärna varför det är så. Jag har min åsikt, om det skulle vara olagligt att köra roadracing hade jag ifrågasatt det.
Jag har bara så otroligt svårt att tro att det sitter en massa folk (läkare mm) och säger nej till cannabis för att jävlas. Det finns nog bra undersökningar som visar vad cannabis har för biverkningar både mentalt, kroppsligt och socialt.

Silwer skrev:
Läs gärna tråden, detta har tagits upp och diskuteras tidigare.
Du får tänka på att cannabis är olagligt idag vilket gör att du måste köpa av en langare som kanske har en hel del andra kul piller o grejor att sälja, så då kanske du slår till på nåt annat på än gång, nu när du ändå håller på med olaglig handel.

OBS jag använder inga andra droger än alkohol så spar på de glada tillropen.

Då måste du ju hålla med om att cannabis indirekt är inköpsporten till tyngre droger om man nu "slår till o köper andra roliga piller"

Struntar i det du skrev sist i inlägget.

Håller med Sandstream, De här är som att diskutera med religiösa fanatiker, lyssnar bara på sin egen röst, ingen annan kan ha rätt!

Chris Ash skrev:
Konstigt att du, som i andra sammanhang gärna sätter tänderna i folk som går efter "egna erfarenheter" och "det de ser", kommer med ett sådant utlåtande.
....

Jag bara berättade det för att trycka på att jag inte alls är speciellt imponerad och/eller övetygad av den förhärligande mumintroll-varianten. Det var inte menat som en generalisering utan en invändning mot den förhärligande "alkohol orsakar våldsbrott men cannabis får folk att kramas".

Sjäv hamnar jag sällan i partypundande gäng då de alltid brukar bestå av idioter. Inte pga rökat kanske men jag har aldrig suttit bland ett trevligt, intellektuellt gäng människor som sedan förvånat mig genom att röka på. Att däremot killarna som borde läst en bok istället för att se på tv röker på blir mer som att "jaja, det var ju förvånande...."

Chris Ash skrev:
Läs på lite....dina vanföreställningar är enbart irriterande att läsa.

Du måste inte läsa det lilla gubben, gråt inte nu.
Men du som har läst på så mkt kan ju förklara för mej hur världen blir bättre med fri tillgång till cannabis?! Utan allt snack om frihet, för de är ju bara löjligt!

mjukis skrev:
Då måste du ju hålla med om att cannabis indirekt är inköpsporten till tyngre droger om man nu "slår till o köper andra roliga piller"

Struntar i det du skrev sist i inlägget.

Håller med Sandstream, De här är som att diskutera med religiösa fanatiker, lyssnar bara på sin egen röst, ingen annan kan ha rätt!

Vad jag menar där är att en legalisering innebär att du inte behöver möta upp med en langare som kaske säljer vad fan som helst bara.

struntar i vad sist i inlägget?

Hur tycker du att ni låter själva i eran förbudsivran, det är en hypotetisk tyckande diskussion och ni anklagar folk på motsatta sidan för att vara pundare o allt vad det är, men jag hör inet nån skriva att ni är enna förbannade alkisar.
Att skriva likadana inlägg om och om igen utan att svara eller komma med nåt nytt ger ingenting.

sandstream71 skrev:
...
Jag har bara så otroligt svårt att tro att det sitter en massa folk (läkare mm) och säger nej till cannabis för att jävlas. Det finns nog bra undersökningar som visar vad cannabis har för biverkningar både mentalt, kroppsligt och socialt.

Det som gör vårdpersonal extremt negativ brukar, som jag förstått det, vara kopplingen mellan hasch och psykisk sjukdom.

sandstream71 skrev:
Jag förstår dig, men tills någon kan bevisa att cannabis gör att kroppen och psyket mår bättre efter en lång tids användning kommer jag att var emot det!

Ok, det respekterar jag helt klart. Även om det är svårt att bevisa hur psyket mår så är cannabis skadligt för kroppen. Fast det blir allt lite urvattnat om du samtidigt dricker dig full på helgerna. Då förstår jag dig inte riktigt.

Läkarna säger ju att cannabis är farligt eftersom det är det, jag har aldrig påstått att det är ofarligt. Läs gärna WHO:s rapport som jag länkade till och bilda dig en egen uppfattning.

Silwer skrev:
Vad jag menar där är att en legalisering innebär att du inte behöver möta upp med en langare som kaske säljer vad fan som helst bara.

struntar i vad sist i inlägget?

Hur tycker du att ni låter själva i eran förbudsivran, det är en hypotetisk tyckande diskussion och ni anklagar folk på motsatta sidan för att vara pundare o allt vad det är, men jag hör inet nån skriva att ni är enna förbannade alkisar.
Att skriva likadana inlägg om och om igen utan att svara eller komma med nåt nytt ger ingenting.

Du skrev att du inte ville ha påhopp sist i inlägget.. typ, eller missuppfattade jag?

Säger inte att alkoholen är ett dugg bra, men ser ingen anledning till att legalisera fler droger när man ser vad alkoholen gör med människor idag.
De är väl ingen idag som saknar tex absint som ju inte skulle vara så farligt. (liten klausun (stavning)
Sen att jag bara dricker alkohol vid speciella tillställningar, typ midsommar som hägrar (dock ska ja jobba så jag hoppar över flaskan denna gången vilket jag är glad för, då kan ja gå ner pigg o kry till gymet dan efter o må ännu bättre)

Chrille skrev:
Jag bara berättade det för att trycka på att jag inte alls är speciellt imponerad och/eller övetygad av den förhärligande mumintroll-varianten. Det var inte menat som en generalisering utan en invändning mot den förhärligande "alkohol orsakar våldsbrott men cannabis får folk att kramas".

Sjäv hamnar jag sällan i partypundande gäng då de alltid brukar bestå av idioter. Inte pga rökat kanske men jag har aldrig suttit bland ett trevligt, intellektuellt gäng människor som sedan förvånat mig genom att röka på. Att däremot killarna som borde läst en bok istället för att se på tv röker på blir mer som att "jaja, det var ju förvånande...."

"Alkohol orsakar våldsbrott medan cannabis får folk att kramas" är faktiskt mer eller mindre vederlagt i olika studier, kanske inte riktigt så tydligt men du förstår säkert. Risktagande och aggression är inget som en THC-påverkad brukar visa prov på.

Att idioter röker på ser jag snarare som en effekt av samhällsynen på cannabis och att det är olagligt. Återigen frestar det att skriva om egna erfarenheter men jag låter bli.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman