Chris Ash
Kapten Gars
Chrille skrev:Alkoholister måste jämföras med riktiga pundare - ingen vacker syn någon av dem.
Att man däremot ofta ser cannabis-förespråkare som är snöiga i sitt framtoning talar ju sitt tydliga språk för oss som är skeptiska. Nackdelen med dessa är ju ofta att de tar annan skit också.
Har aldrig träffat en människa över 25 som förespråkat cannabis och efteråt tänkt - "Ofan, det kunde man inte tro...." Det är en viss typ av personlighet och ibland en viss typ av personlighetsdrag som dominerar...
Jag är väl medveten om att jag häller vatten på de snöiga människornas kvarn i detta fall. Det finns gott om ungdomar som går på cannabis och tror att de är odödliga och skiten är ofarlig. För att någon drog ska vara ofarlig måste man kunna tänka också.
Det finns folk som tar cannabis och alkohol, det finns folk som tar cannabis och amfetamin det har du rätt i och det är en nackdel helt klart, droger bör inte kombineras oavsett om man använder dem samtidigt eller inte.
Att det är en viss typ av personlighet som dominerar har nog att göra med att det är olagligt. Skulle vi förbjuda alkohol, eller ha alkoholen och cannabis i ombytta roller skulle det nog vara samma personer som höll på med det. Tror du inte? Jag tror inte det har med farligheten hos cannabis att göra-att det attraherar vissa personer.
Det är det att alkohol är en elakare drog som orsakar mer skit, men ändå är respekten för den skiten lika med noll hos många, framförallt unga människor. Det är det jag reagerar på.