Med anledning av tidigare diskussioner

Ska man släppa cannabis fritt?

• Antal röstningar
    0
sandstream71 skrev:
Vi var ganska många som drack sprit i tonåren och den del provade hasch och sen amfetamin, kokain och heroin.
Ingen av mina kompisar gick direkt från alkohol till tyngre droger utan att testa hasch!

Hade dom provat alkohol innan Hasch? Löjlig argumentation!

robbah99 skrev:
Problemet med denna diskussion är att dom flesta inte vet vad fan dom pratar om. .

Precis, de flesta vet inte vafan dom snackar om.

Dom lever kvar i 40-50 talisternas värderingar som bland annat består av följande:

har du testat hasch/cannabis så är heroin nästa och det är kört för dig.

Alkohol är inte farligt, det är ju lagligt, däremot om du röker en fet ibland så är du en jävla pundare.

robbah99 skrev:
Dom som påstår att cannabis är en gateway drog till tyngre droger snackar SKIT !!!!
Då går jag och borstar tänderna nu :tungan

Ditt resonemang om vad staten ska bestämma och inte är ju riktigt bra! :klappar
Precis så resonerar de som kör hoj utan körkort, kör bil berusade osv :huvet

Tjoffe skrev:
Hade dom provat alkohol innan Hasch? Löjlig argumentation!
Jag tror inte att du förstår vad jag menar. Det var ingen som gick direkt från ALKOHOL till TYNGRE DROGER utan att först TESTA HASCH!

Jag menar inte att alla som provar hasch går vidare till tyngre droger men det är en fin "gatewaydrog" till lite tyngre saker enligt mina egna erfarenheter.

Sen har drogkulturen ändrats sen jag var tonåring och idag är det betydligt enklar att få tag på tyngre droger och det är säkert många som inte går via hasch utan testar tex kokain första gången. Men som sagt, jag delgav mina erfarenheter och ingen annans.

sandstream71 skrev:
Jag tror inte att du förstår vad jag menar. Det var ingen som gick direkt från ALKOHOL till TYNGRE DROGER utan att först TESTA HASCH!

Jag menar inte att alla som provar hasch går vidare till tyngre droger men det är en fin "gatewaydrog" till lite tyngre saker enligt mina egna erfarenheter.

.
Läs gärna tråden, detta har tagits upp och diskuteras tidigare.
Du får tänka på att cannabis är olagligt idag vilket gör att du måste köpa av en langare som kanske har en hel del andra kul piller o grejor att sälja, så då kanske du slår till på nåt annat på än gång, nu när du ändå håller på med olaglig handel.

Sen är det ju fånigt hur du inte kan se att de först drack sprit, hur menar du att det inte alls påverkade vidare droganvändning?
Inse att det alltid finns folk som inte kan låta bli att missbruka vad än det nu är, det innebär inte på nåt sätt att det är normen för alla.

Jag tycker inte man skall gapa om jävla pundare och liknade i en sån här diskussion, varför menar man att man är bättre själv för att man dricker sprit?

OBS jag använder inga andra droger än alkohol så spar på de glada tillropen.

Men för... Finns det ingen moderator som kan stänga den här tråden?

Droger och MC-körning hör inte ihop. Det spelar ingen som helt jävla roll om ni har krökat på och är fulla, är bakis, har snortat kokain, rökt en fet brajja eller skjutit upp något kemiskt i stortån.

Jag vill inte ha er i närheten av en motorcykel i något av fallen och den som på forumet kan sitta och säga att "jag tycker att jag ska få röka på och sedan köra hoj"... tja... ni har inte min respekt direkt.

Det var en påkörningsolycka med dödlig utgång i Stockholm för någon vecka sedan... Gissa vad bilföraren hade gjort.

Nuff said. Kan ingen moderator stänga den här tråden?

Lime skrev:
Men för... Finns det ingen moderator som kan stänga den här tråden?

Droger och MC-körning hör inte ihop. Det spelar ingen som helt jävla roll om ni har krökat på och är fulla, är bakis, har snortat kokain, rökt en fet brajja eller skjutit upp något kemiskt i stortån.

Jag vill inte ha er i närheten av en motorcykel i något av fallen och den som på forumet kan sitta och säga att "jag tycker att jag ska få röka på och sedan köra hoj"... tja... ni har inte min respekt direkt.

Det var en påkörningsolycka med dödlig utgång i Stockholm för någon vecka sedan... Gissa vad bilföraren hade gjort.

Nuff said. Kan ingen moderator stänga den här tråden?

Var står det att det skall kombineras med mc eller bilkörning?
Det finns inga argument i tråden för att köra full eller knarkpåverkad.
Är du själv påverkad av nåt underligt då du får för dig nåt sådant?
Nu börjar det bli allt fånigare inlägg för all del, så stäng gärna tråden för den delen.

Silwer skrev:
Var står det att det skall kombineras med mc eller bilkörning?
Det finns inga argument i tråden för att köra full eller knarkpåverkad.
Är du själv påverkad av nåt underligt då du får för dig nåt sådant?
Nu börjar det bli allt fånigare inlägg för all del, så stäng gärna tråden för den delen.

Det står inte men jag gör antagandet att eftersom detta är ett forum för sporthojsåkare så kör de flesta hoj...

Jag tycker att det är lite intressant att det är oacceptabelt att dricka och köra bil men mer accepterat att röka på och köra...

Whatever. Inte min hjärna som tar stryk... Jobba en natt på Maria så är ni botade från allt vad narkotikaromantik heter. Jäklar vad en övertänd 14-årig tjej som väger 42 kg kan vara stark.

sandstream71 skrev:
Och vad skrev jag att de började med? Cannabis, Hasch what ever, det är samma skit alltihop och de som romaniserar över denna drog har inte en aning om vad den ställer till med i långa loppet eller vad den kan vara starten på.

Och de som orerar och klagar på den har sällan en enda aning heller.

Så här är det enligt mig, jag ser inte cannabis/hasch som farligt överhuvudet taget, jag förstår dig när du säger att du sett hur illa det kan gå, men jag har inte sett det gå illa för någon som är användare av detta. Det har nog mer att göra med var man är född, uppvuxen, splittrade hem, umgängeskrets osv osv att det går åt skogen för somliga.

Lime skrev:
Det står inte men jag gör antagandet att eftersom detta är ett forum för sporthojsåkare så kör de flesta hoj...

Jag tycker att det är lite intressant att det är oacceptabelt att dricka och köra bil men mer accepterat att röka på och köra...

Whatever. Inte min hjärna som tar stryk... Jobba en natt på Maria så är ni botade från allt vad narkotikaromantik heter. Jäklar vad en övertänd 14-årig tjej som väger 42 kg kan vara stark.

Kan du inte anta, att de flesta här dricker sprit, dock inte samtidigt som de kör hoj/bil.

Jag tror personligen inte det finns någon här som vill köra hoj när de rökt, inte av lagliga skäl, snarare för sin personliga säkerhet.

röstade NEJ!!! då jag vet hur det gick för en av mina gamla klasskompisar.
Han klarade sig ur skiten (röka och piller) för att han fick stoooor hjälp av socialen mm.

Idag har han gjort lumpen, pluggat så in i helvete och fick då bäst betyg i klassen och en av dom bästa i skolan. Han ångrade verkligen att han började med knark och är nu en helt annan människa.

sandstream71 skrev:
Ditt resonemang om vad staten ska bestämma och inte är ju riktigt bra! :klappar
Precis så resonerar de som kör hoj utan körkort, kör bil berusade osv :huvet

:rolleyes: Men med ditt exempel så drabbar det andra (krockar osv).
Om jag röker en julle framför TV'n så drabbar det, vem ? Staten i form av uteblivna skatteintäckter.

Jämför inte äpplen och päron. Jag kan också dra idiotiska exempel. Här är ett:
Folk blir mördade med knivar, förbjud knivar !!!

Är tobak och alkohol tillåtet så måste cannabis också vara det. Annars är det en inskränkning på den personliga friheten. Men det är nåt dom flesta svenskar aldrig haft mycket av och är väldigt lite intresserade av.

Lime skrev:
Jobba en natt på Maria så är ni botade från allt vad narkotikaromantik heter. Jäklar vad en övertänd 14-årig tjej som väger 42 kg kan vara stark.

Och ? Gå ut på krogen en lördagkväll och titta på menageriet där så dricker ni aldrig mer alkohol ? Knappast troligt.

sandstream71 skrev:

Summa sumarum, stoppa pundarna i tid. FÖRBJUD ALKOHOL !!!

robbah99 skrev:
Är tobak och alkohol tillåtet så måste cannabis också vara det. Annars är det en inskränkning på den personliga friheten. Men det är nåt dom flesta svenskar aldrig haft mycket av och är väldigt lite intresserade av.
Och kokain och heroin och amfetamin osv :rolleyes:
Staten ska väl inte bestämma vart gränsen går :va

Silwer skrev:
Läs gärna tråden, detta har tagits upp och diskuteras tidigare.
Du får tänka på att cannabis är olagligt idag vilket gör att du måste köpa av en langare som kanske har en hel del andra kul piller o grejor att sälja, så då kanske du slår till på nåt annat på än gång, nu när du ändå håller på med olaglig handel.

Sen är det ju fånigt hur du inte kan se att de först drack sprit, hur menar du att det inte alls påverkade vidare droganvändning?
Inse att det alltid finns folk som inte kan låta bli att missbruka vad än det nu är, det innebär inte på nåt sätt att det är normen för alla.

Jag tycker inte man skall gapa om jävla pundare och liknade i en sån här diskussion, varför menar man att man är bättre själv för att man dricker sprit?

OBS jag använder inga andra droger än alkohol så spar på de glada tillropen.
Antingen så citerade du fel inlägg eller så har du :ätapiller :7peta

sandstream71 skrev:
Antingen så citerade du fel inlägg eller så har du :ätapiller :7peta
knappast det var ditt inlägg jag kommenterade, du verkar inte ha läst tråden alls och tar upp samma argument ett varv till.
Dessutom skrev jag ett extra OBS för alla påhoppande dumskallar på slutet, men det hjälpte inte för du läste inet det inlägget heller.

Chronic skrev:
Och de som orerar och klagar på den har sällan en enda aning heller.
Jag har rökt hasch och mådde skit. Har provat ecstacy men det gav mig inget annat än ett livslångt problem (5-6 år senare). Jag vet vad jag pratar om!

Chronic skrev:
Så här är det enligt mig, jag ser inte cannabis/hasch som farligt överhuvudet taget, jag förstår dig när du säger att du sett hur illa det kan gå, men jag har inte sett det gå illa för någon som är användare av detta. Det har nog mer att göra med var man är född, uppvuxen, splittrade hem, umgängeskrets osv osv att det går åt skogen för somliga.
Visst har ens bakgrund betydelse men om du aldrig kommer i kontakt med hasch så är chansen mindre att du kommer i kontakt med tyngre droger, tror jag iaf.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back