Mcnorrs 4-dagars i finland!

Victor skrev:
Ni får göra vad ni vill. Jag, Hagster, eus och kanske Bingo ska på finskt "lusthus".

Okej, men glöm inte att sätta mycket vaselin i ögonen, det kan vara nyttigt att se lite suddigt i finska s.k. lusthus... :hihi

Börjar närma sig.... WOOOOOOOOOOOH!

Jag kommer vinna, bara så ni vet och kan förbereda er mentalt på det.

Någon som vet om banan tuggar mycket däck?? Undrar lite på var man ska ha med sig.. Man har ju inte så mycket däck som ligger... Då blir man ju tvungen att börja jaga beggade däck... eller så får man väl :fyllisar

mike andersson skrev:
Någon som vet om banan tuggar mycket däck?? Undrar lite på var man ska ha med sig.. Man har ju inte så mycket däck som ligger... Då blir man ju tvungen att börja jaga beggade däck... eller så får man väl :fyllisar

Ja banan äter lite däck, men det kommer att finnas däck där att köpa till rätt så bra priser.

Mr.Jim skrev:
Ja banan äter lite däck, men det kommer att finnas däck där att köpa till rätt så bra priser.

Jag tycker banan är rätt snäll mot däcken, iaf jämfört med många andra banor. Fast det är klart, på fyra dar så lär det bli ett antal pass :tummenupp

cbjorkman skrev:
Jag tycker banan är rätt snäll mot däcken, iaf jämfört med många andra banor. Fast det är klart, på fyra dar så lär det bli ett antal pass :tummenupp

Ja allt beror ju självklart på hur man kör, hur cykeln är inställd och hur mycket/lite luft man har i däcken, samt vad man har för däck.
Sätter du på nya däck på BMX´en och cyklar runt så lär det knappt synas efter 4dagar...

Victor skrev:
Ni får göra vad ni vill. Jag, Hagster, eus och kanske Bingo ska på finskt "lusthus".
När det gäller mig är det mer kanske än man kan ana. Finns det någon här som kan ta med en glad skåning i sin buss? Elelr någon som ännu inte anmält sig men gärna vill med. Jag har plats bokad och betald för ett skåp (max 7 m lång och 2,5 m hög), tre personer i trebäddshytt och buffe, inkl öl, för tre personer både på vägen dit och vägen hem.

Men jag har inget skåp och ingen att dela en med. Om du har skåpbilen så kan jag kan tänka mig att rabattera färjekostnaden KRAFTIGT :fakta

Bingo skrev:
När det gäller mig är det mer kanske än man kan ana. Finns det någon här som kan ta med en glad skåning i sin buss? Elelr någon som ännu inte anmält sig men gärna vill med. Jag har plats bokad och betald för ett skåp (max 7 m lång och 2,5 m hög), tre personer i trebäddshytt och buffe, inkl öl, för tre personer både på vägen dit och vägen hem.

Men jag har inget skåp och ingen att dela en med. Om du har skåpbilen så kan jag kan tänka mig att rabattera färjekostnaden KRAFTIGT :fakta

Trist.
Men kan du inte göra som Hagster, virra runt i ett par dagar till innan du tar hojen, kör den till Stockholm med en ryggsäck som nån tar i sin bil och du tar hoj över? Vurpar du löser vi det. Det var tre-fyra stycken i fjol som körde hoj dit. Se det som ett alternativ till Roskilde :hihi

Victor skrev:
Trist.
Men kan du inte göra som Hagster, virra runt i ett par dagar till innan du tar hojen, kör den till Stockholm med en ryggsäck som nån tar i sin bil och du tar hoj över? Vurpar du löser vi det. Det var tre-fyra stycken i fjol som körde hoj dit. Se det som ett alternativ till Roskilde :hihi
Jag kan ta den på släpet upp till Stockholm. Det är bara därifrån jag behöver hjälp. Att köra MC:n över är inget alternativ. För mycket grejjer som skall med över.

Victor skrev:
Trist.

Yepp, kör den dit och skickar resterna av den hem med bussgods hade jag tänkt. :D

Edit; Bingo: Det finns väl alltid folk som kan plocka med sig saker? Det är ju 4-5 bussar som åker från Stockholm. Bara att sprida ut :)

Hagster skrev:
Yepp, kör den dit och skickar resterna av den hem med bussgods hade jag tänkt. :D
Det är dumt tänkt, tycker jag. För att det skall vara värt att skicka hem med bussgods måste värdet av det skickade överstiga kostnaden för frakten.

Bingo skrev:
Jag kan ta den på släpet upp till Stockholm. Det är bara därifrån jag behöver hjälp. Att köra MC:n över är inget alternativ. För mycket grejjer som skall med över.
Du, det där löser vi. Samåka i buss från Linköping kanske? PMa för mer info.

Mr.Jim skrev:
Ja allt beror ju självklart på hur man kör, hur cykeln är inställd och hur mycket/lite luft man har i däcken, samt vad man har för däck.
Sätter du på nya däck på BMX´en och cyklar runt så lär det knappt synas efter 4dagar...

Bra info... Jag tar det lungt... :banana Då går jag ju nästan plus på lägret..

pvcraketen skrev:
Du, det där löser vi. Samåka i buss från Linköping kanske? PMa för mer info.
Du har PM :)

Mr.Jim skrev:

Ja det får vi väl nästan anta :kocko

Mr.Jim skrev:

Motopark är ju jättesnäll mot däcken jämförelsevis, Kemora till exempel käkar ju betydligt mer gummi...å andra sidan så är bägge dom banorna amatörer i Gummiätarföreningen jämfört med Mittsverige, där går det mycket högersidor... :gnissla

Fakk. Arbete är det värsta som kan hända en människa. Var skulle en flicka hellre vilja vara än i Virtasalmi? Inte på jobbet i alla fall, men nog är det där man kommer att vara. Jag gråter mig till sömns.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT