Mcnorrs 4-dagars i finland!

Weee, titta va jag hitta... :tomten Det här e resultatlistan från sista deltävlingen år 2000.
http://www.srra.fi/tulokset/Motoparksm7.html

Få se om man är inom 10 sek från dom tiderna nuförtiden. I fjol fick vi ju så lite körtid så jag tror inte jag nådde ner till mer än kanske 1.45 - 1.47 tider.

Under "Luokka B750 Pirelli" så hittar man lilla mig då jag spöa den där långsamme jäkeln vid namn Sami Penna... (Man får leva på gamla meriter...:3freak )

/mika

hoj

lastu skrev:
Weee, titta va jag hitta... :tomten Det här e resultatlistan från sista deltävlingen år 2000.
http://www.srra.fi/tulokset/Motoparksm7.html

Få se om man är inom 10 sek från dom tiderna nuförtiden. I fjol fick vi ju så lite körtid så jag tror inte jag nådde ner till mer än kanske 1.45 - 1.47 tider.

Under "Luokka B750 Pirelli" så hittar man lilla mig då jag spöa den där långsamme jäkeln vid namn Sami Penna... (Man får leva på gamla meriter...:3freak )

/mika
men nu har du ju en mycket bättre hoj???????

Mr.Jim skrev:
Iom jag varit där och vet att banan ... hmm låt mig säga så här....
Den skilljer dom stora rutinerade, från dom små orutinerade.
Och iom att den är som den är så säger jag...Om någon utav oss kommer ner under 1.30 blir jag imponerad. Det i sin tur hade räckt till Sista plats i Finska mästerskapen i Superbike.
Erka Korpiaho har kört 1.25.4 å det är så fort så klockorna går baklänges
Nu är det längesedan jag varit där men sist jag var dit körde jag 1.43

Ser fram emot det något enormt, ska bli superkul.

Mr.J

Jag körde 1.41 på torrt och 1.45 i regn förra året å jag är en långsam amatör. Mr.Jim har kört ifrån mig förr (har filmbevis) och han är säkert mycket snabbare nu.

Hagster skrev:
Någon som har onboardlopp från virtasalmi? Har inte sett ett enda kort eller liknande därifrån, bara "bankartan". Vore kul att se hur det ser ut så man kan förbereda sig mentalt för att klippa banrekordet.

Här är en bättre men en som eldar kaminen lite mer plus en lite fin karta över banan.

http://www.mp-foorumi.com/videot/Motopark2003/Motopark_rataesittely.mpg

Ps Det sägs att det "går" att hålla fullt i schikanen (stava?) på långrakan

Last edited:
Hagster skrev:
Herregud! Jag kommer förmodligen dö. Gixxerbitar lär ni få leta medans jag är påväg till närmaste sjukhus.

Den ser ut att vara jobbig att köra rent fysiskt också.

Jipp jag som orkar 3 snabba varv på Sviesta

Zvugge skrev:
Här är en bättre men en som eldar kaminen lite mer plus en lite fin karta över banan.

http://www.mp-foorumi.com/videot/Motopark2003/Motopark_rataesittely.mpg

Ps Det sägs att det "går" att hålla fullt i schikanen (stava?) på långrakan

Jag ser då två ställen som han kör "fel" på, där jag troligen vinner tid på honom om jag är i form (menar att jag har kört lite mer än vad jag har nuförtiden).

Snabbchikanen har inte jag vågat hålla fullt i med suzukin, däremot med gammelfirebladen gick det bra med rätt däck.

/lastu

lastu skrev:
Jag ser då två ställen som han kör "fel" på, där jag troligen vinner tid på honom om jag är i form (menar att jag har kört lite mer än vad jag har nuförtiden).

Snabbchikanen har inte jag vågat hålla fullt i med suzukin, däremot med gammelfirebladen gick det bra med rätt däck.

/lastu

Jag kom knapp ihåg hur mitt spårval var förra året. Vilka ställen kör han "fel" på?

Det var inte så mycket du var ute förra året vill jag minnas. Men Suzukin såg ganska snygg ut i depån oxå. Det regnade en hel del iof.

Edit: Studerade filmen och i dom långsamma partierna har han ett "annat" flyt än jag.

Last edited:
Zvugge skrev:
Jag kom knapp ihåg hur mitt spårval var förra året. Vilka ställen kör han "fel" på?

Det var inte så mycket du var ute förra året vill jag minnas. Men Suzukin såg ganska snygg ut i depån oxå. Det regnade en hel del iof.

Edit: Studerade filmen och i dom långsamma partierna har han ett "annat" flyt än jag.

Snabbchikanen tycker jag att han inte tar tillräckligt mycke "höjd" i och sen lilla rakan efter branta backen - är nog där han tappar mest tid misstänker jag. Den rakan tas som ett svep när det går tillräckligt fort, dvs hojen ska inte hinna vara upprätt nåt på rakan.

Hoppas du förstår va jag menar, annars så kommer jag ju vara där å försöka förklara/visa även fast jag kanske inte kör så fort nuförtiden (har blivit gammal, feg å fattig...)

/lastu

lastu skrev:
Hoppas du förstår va jag menar, annars så kommer jag ju vara där å försöka förklara/visa även fast jag kanske inte kör så fort nuförtiden (har blivit gammal, feg å fattig...)

/lastu

Ja nu är du ialllafall fattig va?:D

Hagster skrev:
Det verkar som om det är ett gäng som ska till .fi på camp den 13-16/5.
http://www.mcnorr.se/mcnorr/motopark2005.htm

Tänkte att vi kanske kunde styra upp så att vi tar samma färja osv. Låter fantastiskt übergay men det är väl lika bra? På chatten så disskuterade en del mongoler att åka natten till 12/5 tror jag. Och det kostar 1500:- om bussen är under 6*2,4m (vinkingline). Inget är bekräftat dock, någon som kollat upp det mer noga? Vad kostar en hytt eller får man sova på govlet i baren?

www.siljaline.se
www.vikingline.se

Någon som är översmart och fattar vad de menar? Själv är jag bara semismart och förstår väldigt dåligt av vad de menar med resor och tidtabeller, eller så är jag bara lat.

Även resa hem... När är det lättast att åka? Det är pingstdagen måndagen den 16/5, den är röd så om man kanske ska tänka på det.

Fan känner mig som värsta morsan nu... Inte bra! :4skrika

jag kan säga att om ni inte har bokat nu så kan jag säga att det börjar bli väldigt fult på båtarna till åbo och h-fors om man inte vill åka morgon båt vill säga.
sitter och bokar resor på silja line så jag har sten koll.

Buell_power skrev:
jag kan säga att om ni inte har bokat nu så kan jag säga att det börjar bli väldigt fult på båtarna till åbo och h-fors om man inte vill åka morgon båt vill säga.
sitter och bokar resor på silja line så jag har sten koll.

Vi är bokade o klara. Tror jag iaf. Det är mahtin som höll i det. Jag betalar och ser glad ut typ. =)

lastu skrev:
Snabbchikanen tycker jag att han inte tar tillräckligt mycke "höjd" i och sen lilla rakan efter branta backen - är nog där han tappar mest tid misstänker jag. Den rakan tas som ett svep när det går tillräckligt fort, dvs hojen ska inte hinna vara upprätt nåt på rakan.

/lastu

Chikanen vet jag inte riktigt eftersom jag oftast är så rädd inför den så jag blundar :) Men dom gånger jag hamnat fel så hamnar jag långt ut till vänster efter chikanen som på filmen, tror jag vet vad du menar. Dom gånger det gått bra så lägger ja in sista växeln innan sista kurvsen.

Får försöka haka på dig, är oxå gammal, feg och uber fattig.

Niklasinorr skrev:
Låter som att det är PRO som skall till Virtasalmi?
Ja, det blir en billig resa med Birka Princess för oss gamlosar, och så dagsutflykter per buss i omgivningarna med svensk guide. Tror det ingår välkomstdrink oxå. Och svenskt kaffe förstås. Förträffligt.

pvcraketen skrev:
Ja, det blir en billig resa med Birka Princess för oss gamlosar, och så dagsutflykter per buss i omgivningarna med svensk guide. Tror det ingår välkomstdrink oxå. Och svenskt kaffe förstås. Förträffligt.

Jag tror det finns en schysst trädgård inne i Virtasalmi, vi kan ju fixa en utflykt dit så vi kan titta på dom fina perennerna...

Niklasinorr skrev:
Jag tror det finns en schysst trädgård inne i Virtasalmi, vi kan ju fixa en utflykt dit så vi kan titta på dom fina perennerna...

Ni får göra vad ni vill. Jag, Hagster, eus och kanske Bingo ska på finskt "lusthus".

Niklasinorr skrev:
Låter som att det är PRO som skall till Virtasalmi?

Ja. Pissa på fötterna och åka rulator med slicks.
Diskutera medociner, sjukdommar och vinterkriget.

Och mitt i allt lägga ett riktigt fläskigt varv.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT