MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jasså, du har fått ner den från depåstöden nu då?
Det måste vara jobbigt att ha wheelat sönder styrlagret...

Den har fått hänga i kärleksgunga från taket! :D Spännband i ramen is da shit! :tummenupp

Ja, det är fruktansvärt jobbigt. Det tär på stoltheten att veta att dom går sönder för wheelande. :(

och däcken på den har extremt bra friktion :gnissla



:tungan

Man ska aldrig underskatta bra grepp i vägbanan! :mattias
 
Last edited:

Ocean

Up your ass baby
Gick med
3 Jul 2008
Ort
West Harbour
Hoj
R1 racing
Och varför menar du att just du skulle slippa? Jag avvek innan matstället eftersom jag inte hängde med i min grupps tempo och kunde således inte äta den mat jag betalat för, men inte fan håller jag på och strular för att få pengar tillbaka eller nåt sånt. Jag beställde mat och Jkay köpte den åt mig och låg ute med pengarna så länge, klart som fan att han ska få dem tillbaka oavsett om jag äter maten eller inte!

Vad jag och Jkay diskuterar är vår ensak.

BRY DIG INTE!

Dessutom så har vi löst vår diskussion.:tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vad jag och Jkay diskuterar är vår ensak.

BRY DIG INTE!

Dessutom så har vi löst vår diskussion.:tummenupp

Inte om strul med matpengar leder till att vilsefolket tappar lusten inför organisationen av kommande vilseturer, då är det plötsligt allas sak.

Och du behöver inte vara otrevlig, inte jag som gjort fel...

Bra att det löst sig, då är det bara resten kvar då:)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vad jag och Jkay diskuterar är vår ensak.

BRY DIG INTE!

Dessutom så har vi löst vår diskussion.:tummenupp
Eftersom jag också följt den "diskussionen" så är jag tacksam att du gör rätt för dig och ser fram emot att slippa se fler anmälningar till våra vilseturer från din sida.
Vad jag har förstått så är det ömsesidigt. :tummenupp
 

Ocean

Up your ass baby
Gick med
3 Jul 2008
Ort
West Harbour
Hoj
R1 racing
Eftersom jag också följt den "diskussionen" så är jag tacksam att du gör rätt för dig och ser fram emot att slippa se fler anmälningar till våra vilseturer från din sida.
Vad jag har förstått så är det ömsesidigt. :tummenupp

Ja tyvärr. Tycker detta är väldigt tråkigt att det ska bli så och att Jkay tog åt sig för mkt av vad jag sa. Det var inga personliga påhopp men efter att ha läst igenom våra pm så förstår jag att han kanske gjort det. Det var inte alls min mening. Att vi har olika syn på hur saker skall göras ser jag bara som positivt. Det leder till en förhoppningsvis bättre organisation från er sida (vilket jag inte betvivlar att den är idag. Det krävs mkt engagemang för att rodda ihop en sådan stor folkfest).

Min ståndpunkt har och är fortfarande att göra rätt för mig. Dock så ansåg jag inte att denna utlottning gått riktigt till. Har förståelse för att detta skett i "desperation" (kalla det för vad ni vill, ursäkta ordvalet). Givetvis ska inte ni som organisatörer drabbas av detta pengaförlust då detta kan ha en tråkig inverkan på kommande evenemang.

Jag har inget personligt agg vare sig mot Jkay eller dig Maverick.
Hoppas att vi alla 3lärt oss ngt av detta. Vi måste ju kunna diskutera som vuxna människor även om det "bara" gäller 90kr som i detta fallet.

Jag hade gärna varit med nästa år men känner mig (är)inte välkommen och ska då gtivetvis inte vara där.

Mvh Ocean
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja tyvärr. Tycker detta är väldigt tråkigt att det ska bli så och att Jkay tog åt sig för mkt av vad jag sa. Det var inga personliga påhopp men efter att ha läst igenom våra pm så förstår jag att han kanske gjort det. Det var inte alls min mening. Att vi har olika syn på hur saker skall göras ser jag bara som positivt. Det leder till en förhoppningsvis bättre organisation från er sida (vilket jag inte betvivlar att den är idag. Det krävs mkt engagemang för att rodda ihop en sådan stor folkfest).

Min ståndpunkt har och är fortfarande att göra rätt för mig. Dock så ansåg jag inte att denna utlottning gått riktigt till. Har förståelse för att detta skett i "desperation" (kalla det för vad ni vill, ursäkta ordvalet). Givetvis ska inte ni som organisatörer drabbas av detta pengaförlust då detta kan ha en tråkig inverkan på kommande evenemang.

Jag har inget personligt agg vare sig mot Jkay eller dig Maverick.
Hoppas att vi alla 3lärt oss ngt av detta. Vi måste ju kunna diskutera som vuxna människor även om det "bara" gäller 90kr som i detta fallet.

Jag hade gärna varit med nästa år men känner mig (är)inte välkommen och ska då gtivetvis inte vara där.

Mvh Ocean
Med en ödmjuk attityd kommer man långt.

Vi kan alla göra misstag, för min del är "problemet" utagerat så snart JKay fått betalt (om han inte redan har fått det) och det är därmed upp till honom att glömma och förlåta.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Bortsett från Reisleiters som lämnar sin grupp i förtid :)7peta JKay) och att några ofrivilligt lämnade vägen, så tycker jag att det var en bra runda.
Om man anmäler sig till andra kurser och dyl. där en officiell organisation arrangerar så får man normalt inte tillbaka en krona om man avanmäler sig försent även om något dyker upp och man inte kan komma. Ser inte varför det skulle vara annorlunda här, bortsett från väder klausulen då.

Det med att rundorna bara hålls vid fint väder gör att förskotts betalning kan bli ganska osmidigt. Hur kul är det och sitta och göra återbetalning till 200-300 personer bara för att vädret behagar strula...

Nej jag tycker det verkar smidigast som det var denna gång. Man betalar på plats. Blir hela rundan inställd så betalar man inte. Blir rundan av men att man inte kommer (och har beställt mat) så får man betala i efterskott.
Om någon vägrar att betala så tycker jag att de ska uteslutas från MCK Vilse rundor. Då får man fråga sig själv om det verkligen är värt att spara en hundring eller hur många tior det nu rör sig om (var 90kr denna gång) och gå miste om roliga rundor med massa trevliga bikers. Svårare än så behöver det väl inte vara ?
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Finns det någon möjlighet att flytta fram NDR-turen till efter den 14/6 så jag har hunnit få tillbaka mitt körkort? :näsblod


SNÄÄÄÄÄLLLLLAAAAAA!!!!!
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
DSC_0060kopieraMedium.jpg
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Mitra; känner du för att bli av med den så bara säg till. H*n kan få bo i min säng :angel: Jäklar vad söt!!


I övrigt, ska vi ha någon kärringträff? :hihi
Ska vi ha den i anslutning till NDR, eller innan/efter?
 

Pyret1964

Mctjej
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Sjöbo
Hoj
2009 Triumph Sprint ST 1050
Mitra; känner du för att bli av med den så bara säg till. H*n kan få bo i min säng :angel: Jäklar vad söt!!


I övrigt, ska vi ha någon kärringträff? :hihi
Ska vi ha den i anslutning till NDR, eller innan/efter?

Skulle ju vara skitkul att ha den som en avslutning till NDR!! :tummenupp :fyllisar :yoparty :banana :fyllisar
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Skulle ju vara skitkul att ha den som en avslutning till NDR!! :tummenupp :fyllisar :yoparty :banana :fyllisar


Kan inte :( är inte ens i sverige då *suck*

Mitra; känner du för att bli av med den så bara säg till. H*n kan få bo i min säng :angel: Jäklar vad söt!!


I övrigt, ska vi ha någon kärringträff? :hihi
Ska vi ha den i anslutning till NDR, eller innan/efter?



Har du bred säng nog för både sto och föl :hihi Det här är föl nummer två och äntligen ska jag få sova en hel natt :banana

Det här blev en hingst
 
Last edited:

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Skulle ju vara skitkul att ha den som en avslutning till NDR!! :tummenupp :fyllisar :yoparty :banana :fyllisar

Till dess har jag hunnit flytta, och förhoppningsvis hunnit köpa en soffa :hihi Jag lär väl ha hela dagen på mig att fixa, så min lägenhet så absolut till förfogande då:yoparty

Kan inte :( är inte ens i sverige då *suck*





Har du bred säng nog för både sto och föl :hihi Det här är föl nummer två och äntligen ska jag få sova en hel natt :banana

Det här blev en hingst
Meeen, när är du hemma då?

Okej då, inte i sängen. Men de kan få bo på min balkong :banana
 
Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Till dess har jag hunnit flytta, och förhoppningsvis hunnit köpa en soffa :hihi Jag lär väl ha hela dagen på mig att fixa, så min lägenhet så absolut till förfogande då:yoparty


Meeen, när är du hemma då?

Okej då, inte i sängen. Men de kan få bo på min balkong :banana

Tror jag är hemma helgen före måste kolla. Just nu ska jag lasta lite hundar och köra till Tyskland :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top