MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
SVT på GPS

Om någon känner för en favorit i repris så har jag plottat in turen vi körde i grova drag. Min GPS har krashat och fått bitvis demens så jag har kompletterat efter bästa förmåga.

Tyvärr så är 243 kB för stort att ladda upp för en .gpx fil här på forumet så jag har länkat det från en filtjänst som är på väg att läggas ner inom kort. Så skynda å fynda.
MCK Vilse SVT -09
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
:gnissla :huvet
Grrrrrrrrr... GPS är jävulens påfund!
Vi som gör allt för att hålla våra turer hemliga. Det är som bär-, svampplockaren eller fiskaren som endast visar sina bästa ställen för invigda men aldrig avslöjar dem för andra.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
:gnissla :huvet
Grrrrrrrrr... GPS är jävulens påfund!
Vi som gör allt för att hålla våra turer hemliga. Det är som bär-, svampplockaren eller fiskaren som endast visar sina bästa ställen för invigda men aldrig avslöjar dem för andra.

Men om någon vill återuppleva de fina vägarna, men inte vet hur de ska köra p.g.a. demens eller att de är vilse utan vägledande reisleiter ?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men om någon vill återuppleva de fina vägarna, men inte vet hur de ska köra p.g.a. demens eller att de är vilse utan vägledande reisleiter ?
Då får man göra som jag gjort i fem år nu, en karta på tanken och sen ut o prova var vägarna finns! Det är bara till att vända om man kommer till en återvändsgränd.

KPT ................så ska de va....
:tummenupp Right said Fred!
 
Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Då kommer nästa Mck Vilse tur :tummenupp :D :D

Right on :yoparty

Har går det med kk ? ;)


Då får man göra som jag gjort i fem år nu, en karta på tanken och sen ut o prova var vägarna finns! Det är bara till att vända om man kommer till en återvändsgränd.

Har inte provat att köra hoj med gps ännu, men att försöka följa karta när man kör känns inte helt klockrent. Ska man dessutom bläddra och byta sidor och sånt... ja kan gå hjälpligt i en bil där man har ett passagerarsäte att lägga grejer i (även om det inte heller är klockrent), men att försöka byta sidor i en tankväska medan man kör... då kör jag nog hellre vilse.


Min reiseleiter måste ha glömt att informera om "GPS-förbudet" :D

Tror att förbudet bara gällde reisleiters. Även om Maverick antagligen helst skulle se att GPS:er ouppfanns. :p
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Right on :yoparty

Har går det med kk ? ;)

Rajd ån lajk a kawbåj med ÖK! Hittills efter en säsong och några rundor, så inga incidenter och inga klagomål från varken handledarna eller polisen. Med KK så sätter jag teorin i december, tar några körlektioner och kör upp innan nästa säsong. Så Mck Vilse SVT -10 är i sikte! :hihi
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600

Rajd ån lajk a kawbåj med ÖK! Hittills efter en säsong och några rundor, så inga incidenter och inga klagomål från varken handledarna eller polisen. Med KK så sätter jag teorin i december, tar några körlektioner och kör upp innan nästa säsong. Så Mck Vilse SVT -10 är i sikte! :hihi

Det är till att ha långsiktiga planer :rolleyes: :hihi :tummenupp
 

Pyret1964

Mctjej
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Sjöbo
Hoj
2009 Triumph Sprint ST 1050
Om någon känner för en favorit i repris så har jag plottat in turen vi körde i grova drag. Min GPS har krashat och fått bitvis demens så jag har kompletterat efter bästa förmåga.

Tyvärr så är 243 kB för stort att ladda upp för en .gpx fil här på forumet så jag har länkat det från en filtjänst som är på väg att läggas ner inom kort. Så skynda å fynda.
MCK Vilse SVT -09

Den länken uppskattas mycket!! Tack!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top