MCK Vilse Skånevårenturen™ -09 Redux

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Den som vill ge mig stryk får gärna försöka men det är inget jag rekomenderar.

Jag för en diskussion med Jkay om detta och har klart och tydligt förklarat för honom varför jag inte anser mig betalningsskyldig. Givetvis är en skuld på 90kr inget argument för att skapa osämja. Sen är det givetvis upp till var och en att tycka till om mig som person.

Vi för som sagt en diskussion om detta och min förhoppning är att vi skall kunna komma överens på ngt sätt.

Mvh
Daniel
Det är nog ingen som förespråkar stryk men om man beställt mat och sen inte avbeställt så ser iallafall jag det som om man står som skyldig. Finns väldigt få undantag till det skulle jag vilja påstå. Speciellt då nån annan fått stå för räkningen.
 

Ninja_Assassin

[[ db is tha shit ]]
Gick med
11 Jan 2009
Ort
I poolen
Hoj
Kawasaki ZX10R (2008) Orange lightning
Det är nog ingen som förespråkar stryk men om man beställt mat och sen inte avbeställt så ser iallafall jag det som om man står som skyldig. Finns väldigt få undantag till det skulle jag vilja påstå. Speciellt då nån annan fått stå för räkningen.



:klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar


...fattar inte va problemet är.....bara att betala...
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Pay Or Die!!!! :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :FU


Va fan, här ställer folk upp och lägger ner X antal timmar på att fixa en runda till oss och fixar med käk etc....

Nä mavve, ta 100 pix jämnt nästa gång och använd överskottet till oförutsedda avgifter eller kräv förskott in på ett konto.
 

robban K-e

Radical Riders
Gick med
30 May 2004
Ort
Kävlinge
Hoj
CBR 600F 2011
Finns det någon som helst ursäkt till att inte betala.....dem som har fixat med rundan och maten är ju knappast orsak till att någon eller några inte kan deltaga. Om man är så snål att man vill slippa betala för maten eller vad man nu bokat upp sig på, bör man inte boka något som kostar...(Man bör ju känna sig själv). Ju mer strul desto färre som vill arrangera något.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Pay Or Die!!!! :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :FU


Va fan, här ställer folk upp och lägger ner X antal timmar på att fixa en runda till oss och fixar med käk etc....

Nä mavve, ta 100 pix jämnt nästa gång och använd överskottet till oförutsedda avgifter eller kräv förskott in på ett konto.
Visst kan vi göra så men varför ska andra behöva betala för några som inte tar sitt ansvar? Jag tycker det är helt fel. Förkottsbetalning är förmodligen lösningen på problemet.
 

Pyret1964

Mctjej
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Sjöbo
Hoj
2009 Triumph Sprint ST 1050
Hur går det med matbetalningarna?
Känns som om detta förtar min lust att börja rodda med NDR. :(

Tråkigt när en liten klick förstör för oss andra..:(
Det är ju inte meningen att någon av er RL ska lida för att de "dröjer" med betalningen.. :confused: :huvet

Ni gör ett kanonjobb :tummenupp och jag vet fler med mig som uppskattar det ni gör!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kom igen nu ni som inte betalat, hur svårt kan det vara!?:confused Ni beställde mat, Jkay betalar för maten och förväntar sig att få igen pengarna från er och sen så menar ni att ni ska slippa betala för er mat bara för att ni inte dök upp??:va :dummer Sluta tramsa nu och betala istället så att vi får en NDR också! Inte sjyst att hålla på och strula när nu vilsefolket jobbar som djur bara för att vi ska få trevliga turer!:4skrika

Den som vill ge mig stryk får gärna försöka men det är inget jag rekomenderar.

Jag för en diskussion med Jkay om detta och har klart och tydligt förklarat för honom varför jag inte anser mig betalningsskyldig. Givetvis är en skuld på 90kr inget argument för att skapa osämja. Sen är det givetvis upp till var och en att tycka till om mig som person.

Vi för som sagt en diskussion om detta och min förhoppning är att vi skall kunna komma överens på ngt sätt.


Mvh
Daniel

Och varför menar du att just du skulle slippa? Jag avvek innan matstället eftersom jag inte hängde med i min grupps tempo och kunde således inte äta den mat jag betalat för, men inte fan håller jag på och strular för att få pengar tillbaka eller nåt sånt. Jag beställde mat och Jkay köpte den åt mig och låg ute med pengarna så länge, klart som fan att han ska få dem tillbaka oavsett om jag äter maten eller inte!

Hur går det med matbetalningarna?
Känns som om detta förtar min lust att börja rodda med NDR. :(

Snälla tappa inte modet nu, jag har ju äntligen fått igång RD:n och ser enormt mycket fram emot NDR...:gråta

Får jag föreslå att ni portar idioterna som inte betalar och sen ser till att ta ut förskottbetalning till NDR? Så löser vi problemen (och om det handlar om pengarna är jag ganska övertygad om att vi turdeltagare kan skramla ihop lite extra ersättning som kompensation för ert slit!) och får många fler trevliga turer tillsammans:)
 
Last edited:

Pyret1964

Mctjej
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Sjöbo
Hoj
2009 Triumph Sprint ST 1050
Är ju inget vinstdrivande, detta här. Därmed inte sagt att man inte ska göra rätt för sig. Stor skillnad i min bok..

Nej men om någon skulle få lov att betala för min mat som jag beställt, så skulle jag skämmas som bara den, och man kan bara hoppas att de som inte kan hosta upp 90 riksdaler pga någon "princip" som vi andra inte känner till, kommer att skämmas om andra får lov att skramla till deras mat, de borde skämmas så pass mycket att de inte gör om samma sak igen...
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Nej men om någon skulle få lov att betala för min mat som jag beställt, så skulle jag skämmas som bara den, och man kan bara hoppas att de som inte kan hosta upp 90 riksdaler pga någon "princip" som vi andra inte känner till, kommer att skämmas om andra får lov att skramla till deras mat, de borde skämmas så pass mycket att de inte gör om samma sak igen...

Förstår vad du menar och det är en god tanke men jag tycker inte det är rätt sätt.. :(
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är ju inget vinstdrivande, detta här. Därmed inte sagt att man inte ska göra rätt för sig. Stor skillnad i min bok..

Vad jag menade var bara att jag inte tycker att arrangörerna ska behöva lida för att vissa nötter inte har vett nog att göra rätt för sig. Då skramlar jag hellre ur egen ficka och gör vad jag kan för att hjälpa dem ur denna lilla ekonomikris för att visa min uppskattning och tacksamhet över att de gör ett himla bra jobb. Vem vet, en sån här sak kan mycket väl göra att de tappar sugen om det går för långt. Då pyntar jag hellre lite extra för att förhindra detta och på så sätt kunna avnjuta mången kommande vilseturer i gott sällskap:tummenupp

Förstår vad du menar och det är en god tanke men jag tycker inte det är rätt sätt.. :(

Nej, helt riktigt. "Rätt sätt" vore om folket som är skyldiga pengar kunde ge fan i att bete sig som några jävla moppefuckon och bara punga ut med betalningen istället för att gnälla om vem som åt eller inte åt. De köpte mat, de ska betala för mat. Om de åt maten eller inte är oväsentligt.
Men, oavsett om det är rätt sätt eller inte så tycker iallafall jag att det vore värt att försöka med en sån här "kompromiss" (givetvis ska de som inte kan bete sig ordentligt bannas från turerna så att detta aldrig upprepas mer) så att det blir av vilseturer i framtiden också.
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top