McDonalds lägger ner sina restauranger på Island

Gjorde misstaget att hämta mat från Donalds i veckan när jag jobbade toköver för fjärde dagen i rad.
För mig är det ett jävla under att kedjan existerar över huvud taget, och direkt ofamnbart hur den kan vara så stor.
Hur kan det ens finnas en marknad för detta?
Direkt motbjudande mat för hutlösa pengar. Och folk handlar?
Kunde knappt hålla det nere. Ångrade mig efter första tuggan och slängde andra burgaren.

Men å andra sidan, kastar man ett öga inne på resturangen så ser man snabbt att 9 av 10 tillhör sorten vi kan kalla "de förlorade", så delvis begriper man hur det går till.

Ingen kommer någonsin igen kunna övertyga mig om att "lite Donken skulle sitta fint". I ingen situation eller munhåla smakar deras mat bra. Inte ens okej.
Det är dags för världen att lämna McDonalds bakom sig.

Last edited:
Gjorde misstaget att hämta mat från Donalds i veckan när jag jobbade toköver för fjärde dagen i rad.
För mig är det ett jävla under att kedjan existerar över huvud taget, och direkt ofamnbart hur den kan vara så stor.
Hur kan det ens finnas en marknad för detta?
Direkt motbjudande mat för hutlösa pengar. Och folk handlar?
Kunde knappt hålla det nere. Ångrade mig efter första tuggan och slängde andra burgaren.

Men å andra sidan, kastar man ett öga inne på resturangen så ser man snabbt att 9 av 10 tillhör sorten vi kan kalla "de förlorade", så delvis begriper man hur det går till.

Ingen kommer någonsin igen kunna övertyga mig om att "lite Donken skulle sitta fint". I ingen situation eller munhåla smakar deras mat bra. Inte ens okej.
Det är dags för världen att lämna McDonalds bakom sig.

Var inte nykter när du går dit är vad som gäller. :tummenupp

Fattar inte hypen kring Max, det smakar ju lika spännande som alla andra snabbmatskedjor, dvs inte alls, bara det att man får vänta mycket längre. Den stora skillnaden mellan hamburgerkedjorna är smaken på såsen de har på, därifrån 100% av smaken kommer från, verkar det som...

Dom käkar ju iaf bara säl , valross å val på den ön iaf !!!
Dock va spriten jävligt billig när jag va där i Dec-08.....lite pilska brudar å...:tuttar

Ngt jag saknar här i Sverige är fish&chips. Skulle lätt ta det isf för den eviga 150-gammaren med extra allt. Fish&chips i kustnära städer i UK är ju guld, ofta så färsk fisk att den smälter i munnen.

Fish%20n%20Chips.jpg

Last edited:
Kaninin är ju gott. I Italien äter man 11 kg per pers per år, i Sverige futtiga 170 gram.

Fattar inte hypen kring Max, det smakar ju lika spännande som alla andra snabbmatskedjor, dvs inte alls, bara det att man får vänta mycket längre. Den stora skillnaden mellan hamburgerkedjorna är smaken på såsen de har på, därifrån 100% av smaken kommer från, verkar det som...

Håller med, MC Donalds är verkligen inte gott men MAX är rent av vidriga med sina äckliga såser och strips som är stenhårda på utsidan & mjuka inuti.

SKa man äta hamburgare så ska det vara en Whopper Pepper på Burger King vilka är de enda som kan göra goda hamburgare, därefter kommer en flottig-ostburgare från en Sibylla-grill. :)

Men gällande trådens titel att MC D lägger ner på Island så gör det inte mig någonting för jag hade inte tänkt åka dit för att äta där i alla fall.:)

Försökte du på ett sarkastiskt sätt inbilla mig att mcrövhalts saluför husmanskost?

Jag vet vad dom har i sina hamburgare. Jag har själv styckat och vacuumpackat skiten..

berätta, är det inte 100% rent nötkött som dom skryter om i reklamen:rolleyes:

Last edited:
Men gällande trådens titel att MC D lägger ner på Island så gör det inte mig någonting för jag hade inte tänkt åka dit för att äta där i alla fall.:)

Det berör nog ingen, men det är rätt intressant att en multi-nationell kedja som McDonalds väljer att lämna ett helt land utan representation. Finns det i huvudtaget något land där McDonalds inte etablerat sig idag?

Jag tror att du menar Umeå, det var här Mc Donalds fick vika sig för MAX i första skedet, MAX tog till och med över lokalen efter McDonalds....

Man lade även ner i Luleå vid två tillfällen också:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=3589983

Piteå:
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=2047452

MacDonalds byter strategi i Norrland:
http://www.restauratoren.se/zino.aspx?articleID=14149

Frasses verkar ha expanderat kraftigt i och med att man tagit över fd McDonalds restauranger förutom de man öppnat på egen hand.

Last edited:
Det berör nog ingen, men det är rätt intressant att en multi-nationell kedja som McDonalds väljer att lämna ett helt land utan representation. Finns det i huvudtaget något land där McDonalds inte etablerat sig idag?

Man lade även ner i Luleå vid två tillfällen också:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=3589983

Piteå:
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=2047452

MacDonalds byter strategi i Norrland:
http://www.restauratoren.se/zino.aspx?articleID=14149

Frasses verkar ha expanderat kraftigt i och med att man tagit över fd McDonalds restauranger förutom de man öppnat på egen hand.

Jo, jag förstår vad du menar, men jag valde att svara lite mer "skämtsamt" om det hela. :)

Kaninin är ju gott. I Italien äter man 11 kg per pers per år, i Sverige futtiga 170 gram.

Jag måste faktiskt hålla med, åt Bigos för några månader sen och det var fruktansvärt gott, har ätit det tusen ggr, men denna var helt otrolig! :banana

När jag frågade vad det var för det var i och fick höra att bland annat
Lille Skutt blivit offrad i grytan, så kände jag mej en aning mordisk. :näsblod
Men jag skulle inte tveka på att äta det igen, var ju så gott! :D

Jag måste faktiskt hålla med, åt Bigos för några månader sen och det var fruktansvärt gott, har ätit det tusen ggr, men denna var helt otrolig! :banana

När jag frågade vad det var för det var i och fick höra att bland annat
Lille Skutt blivit offrad i grytan, så kände jag mej en aning [Bmordisk[/B]. :näsblod
Men jag skulle inte tveka på att äta det igen, var ju så gott! :D

Vem ville du mörda istället för Lille Skutt? Klara Bella?

Ngt jag saknar här i Sverige är fish&chips. Skulle lätt ta det isf för den eviga 150-gammaren med extra allt. Fish&chips i kustnära städer i UK är ju guld, ofta så färsk fisk att den smälter i munnen.

Fish%20n%20Chips.jpg

Finns i Linköping. :)

Eller färsk fisk var det väl inte utan troligtvis en fryst variant som tinats upp + ett varv i frottyrgrytan, men det var gott som omväxling.

big boy
sibylla
lokala hak

allt annat suger fetpung. :)

berätta, är det inte 100% rent nötkött som dom skryter om i reklamen:rolleyes:

Av köttet som är i så är det 100% nötkött men sen häller man i en säck pulver, kryddor med mera. Har också jobbat med hamburgareframställning.

Varför tror du att en rå 200g krymper ihop till en 100g när den steks/grillas.

Ingen större skillnad mellan olika hamburgare bara olika säckar.

Det 100%iga nötköttet är helt OK ingen skugga över det men det är ju inte oxfile direCkt.

PS Burger King is the shit, för den grillade smaken:yoparty

Last edited:
Av köttet som är i så är det 100% nötkött men sen häller man i en säck pulver, kryddor med mera. Har också jobbat med hamburgareframställning.

Varför tror du att en rå 200g krymper ihop till en 100g när den steks/grillas.

Ingen större skillnad mellan olika hamburgare bara olika säckar.

Det 100%iga nötköttet är helt OK ingen skugga över det men det är ju inte oxfile direCkt.

Vad innehåller pulvret?

Vad innehåller pulvret?

Har inte din mamma lärt dig göra pannbiffar ?

Då har man i ströbröd, ägg, och kryddor.

Ströbröd och ägg för att hålla ihop och kryddor för smaken.

Jag gissar att pulvret i säckarna innehåller ungefär samma saker fast kanske inte på mammas sätt.

Har inte din mamma lärt dig göra pannbiffar ?

Då har man i ströbröd, ägg, och kryddor.

Ströbröd och ägg för att hålla ihop och kryddor för smaken.

Jag gissar att pulvret i säckarna innehåller ungefär samma saker fast kanske inte på mammas sätt.

Nja, mammas pannbiffar smakar inte som på McD. :näsblod

Var lite nyfiken på ifall det var en massa konstiga E-nummer och sånt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT