Mc teori

Link_696

Metal music
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Honda cbr 900rr -97
hej visste inte vart jag skulle lägga den hära tråden.

då är det dax för mc teori eller ja man har ju redan börjat med de, frågan är bara vilket program man ska välja framför datorn?

har kört nåt som heter körkortsprogrammet v.1650 för A behörighet.
TEO Trafikskola A men tycker de bara dyker upp samma frågor hela tiden. :mad:

Nu har jag dock börjat på Körkortonline där jag inte hittar nån för A bara för typ B. + att dom var rätt svåra frågor där känns mycket som kuggfrågor.

då man inte har världens läshuvud att titta i en teoribok och komma ihåg allting blir de lite krabbigt.

har läs en del trådar om de här som jag hittat på google. men kommer provet på vägvärket vara skitsvårt sen tro? :confused:

Har du b-kort?
Många frågor är gemensamma med b-kort teorin. Är endast frågorna om bilen, typ mönsterdjup som istället är mc-frågor.

Ett hett tips är att du verkligen ska lära dig teoribiten, och inte bara memorera svaren för att klara provet. I synnerhet om du, som du säger, inte har något läshuvud, är det oftast mycket enklare att lära sig saker genom att sätta dom i ett sammanhang. Läs boken, relatera det som står till något, och ta en bit i taget, så kommer det nog gå lite enklare :tummenupp

Jag skulle säga http://www.str.se/Korkort/E-tjanster/ Där köper man test men det finns även gratis test. Dom är väldigt lik dom riktiga proven ;) Men klart det är samma frågor där. Men klart värt att köpa några test där. LYCKA TILL!!! Tänk logiskt och läs noga kommer man långt på.

Många frågor är i trafikfrågor inte så mycket om hojen typ 5frågor kankse. Sen trafikmärken..

Last edited:
tack för svar, jo jag har både BECE kort men svårt för teori bara. jag ska försöka kolla lite i teoriboken oxå har den gamla och den nya liber men den va inget bra upp lägg i för kolla i den gamla boken.

ska kolla in på str.se oxå verkar vara en schysst sida. och prova där med.

tack för ni ger lite tid

Hur längesen var det du tog CE? När jag hade tagit C-kortet så bokade jag bara teori för MC och gick dit och gjorde den. Var inte många frågor som va specifika för MC. Så har du resten färskt så borde det inte vara några problem.

Hur längesen var det du tog CE? När jag hade tagit C-kortet så bokade jag bara teori för MC och gick dit och gjorde den. Var inte många frågor som va specifika för MC. Så har du resten färskt så borde det inte vara några problem.

typ 5 år sedan, har suttit lite och gjort tester på str nu rätt bra sida

Bonniers trafikskola, den kan du..."hitta" på nätet ;)

Kör den varje dag och MC boken, så klarar du det :)

Don't worry, be happy.

Jag oroade mig en del över provet, men det var mycket lättare än jag trodde att det skulle vara. Kanske hade jag bara tur, men jag tror inte det.

JAg använde också Teo och kan säga att Provet jag tyckte det programmet tog upp nästan alla frågor. Men jag läste även en hel del i boken. De flesta frågor är det bara att tänka logiskt dessutom :)
Lycka till!

STR är väldigt bra. Jag fick en del samma frågor som jag fått där. Jag körde teo 2010 också men tyckte inte riktigt att frågorna stämde in. Så jag körde i slutet bara på STR och mc-boken... klockrent.. :)

ja jag tycker oxå str verkar bra sen har jag TEO 2010 oxå men de är bara samma frågor som dyker upp vilket inte är så bra men de verkar vara större utbud på frågor i STR på nätet vilken mc bok använde du?

har kört fast lite på fordonsbredd på tung mc nu, lätt mc är ju 120cm ink last om jag fattat de rätt. men enligt STR så fick släpvagn efter 3-hjulig mc vara högst 200cm,
Hade för mig att tung mc fick vara 260cm bred. blir så himla ihopa blandat. hittar de ingenstans heller, har libers mc bok men där står ju inget om bredder?

ja jag tänkte sitta typ 2 timmar ca. varje dag nu fram till provet med de så borde de ju bita

Last edited:
Jag köpte mc-boken som str har.
Till en 3hjuling eller fyrhjuling får bara kopplas en släpvagn som har en bredd som är densamma som motorcykeln,dock högst 200cm och en vikt som inte överstiger hälften av motorcykelns tjänstevikt.

En lätt mc får vara som högst 120cm bred inklusive last
En tung mc får vara höst 260cm bred inkulsive last men lasten får INTE skjutasut mer än 20 cm på någon sida.

Gör bil frågorna med på str för det är jätte nyttigt. jag har också svårt för teori skit svårt, mer praktiskt lagd.

Jag köpte mc-boken som str har.
Till en 3hjuling eller fyrhjuling får bara kopplas en släpvagn som har en bredd som är densamma som motorcykeln,dock högst 200cm och en vikt som inte överstiger hälften av motorcykelns tjänstevikt.

En lätt mc får vara som högst 120cm bred inklusive last
En tung mc får vara höst 260cm bred inkulsive last men lasten får INTE skjutasut mer än 20 cm på någon sida.

Gör bil frågorna med på str för det är jätte nyttigt. jag har också svårt för teori skit svårt, mer praktiskt lagd.

jätte bra svar tack, ser nästan ut som om du har skrivit ur boken. ja jag ska nog prova att köra bil frågorna oxå på str lika bra.

ja man är ju mer praktisk lagd av sig så de är svårt med den hära teorin mycket roligare att köra hoj ju :)

Vill du veta en hemlis, det var ifrån boken ;) Bra bok :)

ja de är de ju tydligen nice, du verkar bra på att hitta svar :)

en annan sak jag har kört fast lite på är att de olika körkorts programmen har olika svar på saker känns de som.

typ enligt ett program jag har så är 25% alkoholpåverkade vid olyckor och i annan program är det 30-40% eller har jag blandat ihop det?

rätt kul att diskutera sånt här :)

tänkte oxå om man gör ca 2-3 repetioner av teorin på datorn om dag o kollar lite i boken när man inte vet svaret så måste de ju gå sen?

Jag tog teorin för både A o B behörighet samma dag, tror det var 8-10 frågor som var MC relaterat, resten var samma som vid prov för B behörighet.

ja tänk om man hade varit så smart.

känns som jag sitter och läser vid 3-4 olika program i teorin det osnygga är bara de att de har lite olika svar på saker och ting

Jag rekomendera att du kör STR och lite teo samt boken och vägmärken.. Det där med alkoholpåverkade ta det som STR har. Det kan du lita på..

Plugga inte för mycket helelr så du överPLUGGAR.
Ett hett tips sen när du är där och ska skriva är att LÄS noga noga och titta på bilderna och tänk logiskt. Läs också på om tjänstevikt och maximallast osv.. Det kan komma...

Tur jag slipper de där. Skulle du kugga dig så ser det som en erfarnehet då har du fått en blick om vad det kommer för frågor.
Men det går nog bra ska du se...

Back