Mc teori

Jag rekomendera att du kör STR och lite teo samt boken och vägmärken.. Det där med alkoholpåverkade ta det som STR har. Det kan du lita på..

Plugga inte för mycket helelr så du överPLUGGAR.
Ett hett tips sen när du är där och ska skriva är att LÄS noga noga och titta på bilderna och tänk logiskt. Läs också på om tjänstevikt och maximallast osv.. Det kan komma...

Tur jag slipper de där. Skulle du kugga dig så ser det som en erfarnehet då har du fått en blick om vad det kommer för frågor.
Men det går nog bra ska du se...

ja du har rätt, försöker att inte överplugga inte bra de heller.

ja kör mest str, lite teo, kan ju alltid köra teo trafikmärken oxå.
ska kolla på vikterna oxå, tjänstevikt är väl hela hojen med allt på och alla vätskor i. bruttovikt är vad den väger för tillfället. tycker de borde sitta lite sen CE kortet. men de försvinner snabbt.

fick en roliga frågan igen som jag tycker låter hel mysko

Vilket påstående är sant om hjälmar

Förare och passagerare äldre än 7 år måste bära skyddshjälm

borra hål i den

sätta alla sorters dekaler och klistermärken

första alernativet är rätt enligt teo programmet, mycket konstigt svar.
så barn under 7 år behöver ingen hjälm då?

ja du har rätt, försöker att inte överplugga inte bra de heller.

ja kör mest str, lite teo, kan ju alltid köra teo trafikmärken oxå.
ska kolla på vikterna oxå, tjänstevikt är väl hela hojen med allt på och alla vätskor i. bruttovikt är vad den väger för tillfället. tycker de borde sitta lite sen CE kortet. men de försvinner snabbt.

fick en roliga frågan igen som jag tycker låter hel mysko

Vilket påstående är sant om hjälmar

Förare och passagerare äldre än 7 år måste bära skyddshjälm

borra hål i den

sätta alla sorters dekaler och klistermärken

första alernativet är rätt enligt teo programmet, mycket konstigt svar.
så barn under 7 år behöver ingen hjälm då?
Inte tvång på just en mchjälm, men någon annan form av huvudskydd ska bäras. Typ cykelhjälm.
Låter lite dumt...

Överinlärning är det som gäller... Det fick man lära sig redan i lumpen, gör skiten tills du kan det i sömnen!

Jag körde dator på skola, alla "prov" om och om och om och om igen, tills man kunde frågorna bara genom att se bilden när jag tog A-kortet!

Funkade för mig, alla rätt på "väldigt kort tid".

Funkade likadant när jag B-kort på tidigt 90-tal med pärmarna 1-13 och lottkuponger man fyllde i - kommer fortfarande ihåg "3412" än idag - det var svaret när man skulle passa ihop koldioxid, kolmonoxid och bla bla med vilken miljöpåverkan de hade.

Överinlärning är det som gäller... Det fick man lära sig redan i lumpen, gör skiten tills du kan det i sömnen!

Jag körde dator på skola, alla "prov" om och om och om och om igen, tills man kunde frågorna bara genom att se bilden när jag tog A-kortet!

Funkade för mig, alla rätt på "väldigt kort tid".

Funkade likadant när jag B-kort på tidigt 90-tal med pärmarna 1-13 och lottkuponger man fyllde i - kommer fortfarande ihåg "3412" än idag - det var svaret när man skulle passa ihop koldioxid, kolmonoxid och bla bla med vilken miljöpåverkan de hade.

okej ja det börjar känns som man kan typ varenda fråga utantill nu, bara man tittar på frågorna så kan man svaret redan, men de är väl så de ska va.

kan de på str och teo programmet nu på nätet och datorn. sitter och tragglar de varje dag morgon och kväll 2-3 prov varje gång typ.

men de är väl lika bra.

Inte tvång på just en mchjälm, men någon annan form av huvudskydd ska bäras. Typ cykelhjälm.
Låter lite dumt...

mycket dumt låter ju som om de inte behöver nån hjälm men de tro fan de ska ha hjälm på sig, jag skulle då inte sätta nån cykel hjälm på dom, måste vara en riktig hjälm enligt mig iallafall.

Last edited:
mycket dumt låter ju som om de inte behöver nån hjälm men de tro fan de ska ha hjälm på sig, jag skulle då inte sätta nån cykel hjälm på dom, måste vara en riktig hjälm enligt mig iallafall.

Jag håller med. Men det är inte lagkrav på det under 7.
Samtidigt så måste ju ungen nå ner till fotpinnarna för att få åka med på hojen öht. Eller åka sidovagn.

Haha jag känner igen alla frågor. den frågan är ju helt konstig egentligen. Därför jag inte tycker teo är bra tex.. Jag gjorde lite test på datorn på körskolan med... Dom frågrna där är nästan lika som STR.

Fiskar man lite ute i havet så kan man hitta ett flertal olika program. Även för A-behörigheten. Jag tog hem det jag kom över. Tragglade dom tills man kunde det utantill och sen var själva provet inte speciellt svårt.

Skulle vilja påstå att det är ett idiotsäkert sätt att klara teorin på.

Ja teo programmet har en del konstiga frågor så jag gillar inte de längre. kör mest str på nätet nu, och lite på ett annat program på datorn.

mark, vad va de för program du fick hem då om du kan minnas?

en fråga till er, får man köra om cykel på bevakat övergångsställe eller inte? man får inte de på obevakat iallafall.

längtar tills jag ska in till provet så man får de övarstökat typ.

Last edited:
Ja teo programmet har en del konstiga frågor så jag gillar inte de längre. kör mest str på nätet nu, och lite på ett annat program på datorn.

en fråga till er, får man köra om cykel på bevakat övergångsställe eller inte? man får inte de på obevakat iallafall.

Nu när du ställer frågan blir jag aningen tveksam men jag vill minnas att det är godkänt med en omkörning på bevakat övergångsställe.

Men lagar och regler har man ju lagt bakom sig nu när man fått kortet... :fyllisar

Nu när du ställer frågan blir jag aningen tveksam men jag vill minnas att det är godkänt med en omkörning på bevakat övergångsställe.

Men lagar och regler har man ju lagt bakom sig nu när man fått kortet... :fyllisar

ja jag har oxå för mig det iallafall cyklar, ja man kommer ju slappna av en hel del när man är klar sen :)

Måste bara fråga om de är nån som har provat korkortonline.se? de är ganska kluriga frågor där tycker jag. nu har man kör str så man kan varända fråga utantill vilket är bra givet men kanske bra att köra lite annat oxå så man får mer kött på benen

Måste bara fråga om de är nån som har provat korkortonline.se? de är ganska kluriga frågor där tycker jag. nu har man kör str så man kan varända fråga utantill vilket är bra givet men kanske bra att köra lite annat oxå så man får mer kött på benen

Fordon eller spårvagnar får inte köras om strax före eller på ett obevakat övergångsställe eller en obevakad cykelöverfart.
41 § I följande fall anses det inte som omkörning när ett fordon i ett körfält passerar fordon i ett annat körfält
1.om körbanan har två eller flera körfält för färd i samma riktning och det är tät köbildning i alla körfält,
2.om körbanan är indelad i körfält för olika färdmål som är utmärkta med körfältsvägvisare, eller
3.om fordonen har placerats i skilda körfält i anslutning till en vägkorsning.

Jag gjorde nått gratis test där men tyckte det var för jobbigt hehe... Men det är bra att variera lite. Jag kunde också frågorna på str utantill..

Om det är bevakat är det bara att köra hihihi

Körde nästan uteslutande Teo MC medans jag "pluggade" teori. Sen avslutade jag med ett par STR-test på nätet.

Medans man pluggar så ska man se till att man förstått "poängen" med en fråga eller varför svaret är som det är, som i fallet med hjälmfrågan så är ju den "riktiga" poängen med hela frågan att man inte får ändra sin hjälm på något sätt, därmed är alla svarsalternativ som föreslår någon typ av ändring fel.

Jag fick en liknande den med "borra hål i hjälmen" på mitt riktiga teoriprov.

Hursom, se till att förstå frågorna så går det bra! Jag körde med den taktiken och klarade teorin med 1 fel våren 2009.

Sök bara på körkort så får du rätt många träffar. Bonniers är annars ett hett tips, teori A tex.

Känns inte som vidare bra test. Har aldrig någonsin stött på frågor som:

"Är det tillåtet att låta ett barn under 3 år färdas i taxi utan bilbarnstol?"
"Vad är ett reversibelt körfält?"
"När dödas flest fotgängare?"
mfl

...och har dessutom fortfarande kvar frågor angående kontrollmärke.

Rekommenderar dig att tanka hem lite vanliga program istället...och läsa lite i boken. Gör testet en gång nu när det är vinter, du kan bara mista 220kr som värst! :)

Fordon eller spårvagnar får inte köras om strax före eller på ett obevakat övergångsställe eller en obevakad cykelöverfart.
41 § I följande fall anses det inte som omkörning när ett fordon i ett körfält passerar fordon i ett annat körfält
1.om körbanan har två eller flera körfält för färd i samma riktning och det är tät köbildning i alla körfält,
2.om körbanan är indelad i körfält för olika färdmål som är utmärkta med körfältsvägvisare, eller
3.om fordonen har placerats i skilda körfält i anslutning till en vägkorsning.

Jag gjorde nått gratis test där men tyckte det var för jobbigt hehe... Men det är bra att variera lite. Jag kunde också frågorna på str utantill..

Om det är bevakat är det bara att köra hihihi

nice vet jag lite mer om de, för de har jag gått och klurat lite på, så om övergångsställen är bevakade så får jag köra om fordon typ cykel och bil.

ja jag har kör lite test där på korkortonline.se men de va för invecklade frågor tycker jag. så blir ta till programmen på datorn.

men på obevakade järnvägsövergångar (plankorsning som de verkar heta numera) är omkörning förbjuden, får därimot köra om 2-hjuliga fordon. sen på bevakade får man köra om bilar oxå som jag har förståt det.

schyssta svar du ger :)

Körde nästan uteslutande Teo MC medans jag "pluggade" teori. Sen avslutade jag med ett par STR-test på nätet.

Medans man pluggar så ska man se till att man förstått "poängen" med en fråga eller varför svaret är som det är, som i fallet med hjälmfrågan så är ju den "riktiga" poängen med hela frågan att man inte får ändra sin hjälm på något sätt, därmed är alla svarsalternativ som föreslår någon typ av ändring fel.

Jag fick en liknande den med "borra hål i hjälmen" på mitt riktiga teoriprov.

Hursom, se till att förstå frågorna så går det bra! Jag körde med den taktiken och klarade teorin med 1 fel våren 2009.

det är ju sant, man får ju sätta dit klistermärken som är reflekterande, sen att man inte får borrahål och sånt är ju ganska givet kan man ju tycka.

ja jag ska göra så sen kolla lite i teoriboken oxå sen innan provet.

kul att få veta hur ni gjorde innan ni gjorde provet så man kan förbereda sig så mycket som möjligt.

nice vet jag lite mer om de, för de har jag gått och klurat lite på, så om övergångsställen är bevakade så får jag köra om fordon typ cykel och bil.

ja jag har kör lite test där på korkortonline.se men de va för invecklade frågor tycker jag. så blir ta till programmen på datorn.

men på obevakade järnvägsövergångar (plankorsning som de verkar heta numera) är omkörning förbjuden, får därimot köra om 2-hjuliga fordon. sen på bevakade får man köra om bilar oxå som jag har förståt det.

Man får inte stanna eller parkera i en plankorsning. Strax före eller i plankorsningar som saknar bommar och/eller trafikljus råder även omkörningsförbud. Tvåhjuliga fordon får dock köras om. Om signalen tänds när man är så nära att man inte kan bromsa på ett bra sätt, ska man fortsätta köra. Om man bromsar ändå och blir stående på spåret ska man alltid köra vidare genast, genom bommarna om så krävs

Om du hakar upp dig på något så googla på de då:) Man hittar mycket då samt att man lär in och får en bild.. När jag skrev upp så klara jag inte de på första men då visste jag sen vad mans kulle plugga på. Det är svårt att veta exakt vad man ska plugga på för att det är såå brett... När ska du skriva?

Kul att du gillar svaren förresten :) att man kan hjälpa till lite...

Man får inte stanna eller parkera i en plankorsning. Strax före eller i plankorsningar som saknar bommar och/eller trafikljus råder även omkörningsförbud. Tvåhjuliga fordon får dock köras om. Om signalen tänds när man är så nära att man inte kan bromsa på ett bra sätt, ska man fortsätta köra. Om man bromsar ändå och blir stående på spåret ska man alltid köra vidare genast, genom bommarna om så krävs

Om du hakar upp dig på något så googla på de då:) Man hittar mycket då samt att man lär in och får en bild.. När jag skrev upp så klara jag inte de på första men då visste jag sen vad mans kulle plugga på. Det är svårt att veta exakt vad man ska plugga på för att det är såå brett... När ska du skriva?

Kul att du gillar svaren förresten :) att man kan hjälpa till lite...

självklart :) du ger bra svar.

grejen till att man hakar upp sig lite på de är väl att man sitter vid olika program med teorin, tänkte de att jag ska plugga så mycket de går och sen får man se om man klarar de, vilket jag hoppas :).

en fråga jag fick på teo va om man fick köra om vid ett övergångsställe vilket man inte får om de är obevakat men de stog de inget om så jag kilcka i nej på den frågan, inte lätt att veta om de inte står men jag förmodlar att de menades med obevakat.

ja jag ska ta och googla lite på saker man hakar upp sig på.

men jag har fått mer kött på benen nu så de ska nog gå bra.

kör str typ hela tiden a och b behörighet samt lite på teo.

jag ska meddela när jag har skrivit upp för de, vill inte säga när för de ska ju ge "otur" som dom säger.

jo de är klar jag gillar svaren och de behövs alltid :)

måste bara fråga hur lång tid efter det man har gjort uppskrivning kan man boka ett nytt prov om man kuggar? man kan ju boka genom körkortsportalen

nån som vet?

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...