Mc-ordinans, uttag av hoj

amullo skrev:
2477130 Det är inge fel med gult!

Det är bara gul snö man skall undvika!

:rolleyes:

Gul snö är gott!
food.gif

...och stridspiloterna plockar ut en ny 747:a som dom sedan säljer till något flygbolag och tjänar en hacka.:tummenupp

Inte konstigt att vi har höga skatter...:D

Tror dessa hojar hade fri fart på vägarna också så länge man kör med de där militära svart/gula registreringskyltar

Airborne skrev:
2477345 Tror dessa hojar hade fri fart på vägarna också så länge man kör med de där militära svart/gula registreringskyltar

Ingen fara, med en Jawa automat så är det ingen risk att körkortet ryker ändå:D

Finnepinnen skrev:
2475976 jag tycker det låter för bra för att vara sant men om det är så, så är det ju nice :P
Är livet enklare eller svårare när man är så godtrogen (och korkad) ? :va

Johise511 skrev:
2477319 Kanske en dum fråga, men vad gör en mc-ordinans?
Kör med kartor och liknande mellan olika läger typ.

Kommer inte att finnas den utbildningen länge till eftersom de mesta digitaliseras.

Last edited:
Vad är det som är så svårt med att fatta att det heter ordonans :va

Försvaret har köpt en jämrans bunt KTM 400or som ska gå som ordonanshojar så dagens kids lever nog lite bättre än vi som gjorde lumpen för >10 år sen...

Supermoto skrev:
2477409 Vad är det som är så svårt med att fatta att det heter ordonans :va

Försvaret har köpt en jämrans bunt KTM 400or som ska gå som ordonanshojar så dagens kids lever nog lite bättre än vi som gjorde lumpen för >10 år sen...

Det är svårt att fatta ordonans när det heter ordoNNans :D

:kulspruta Jag sköt AK-7:a (minst..) i lumpen, varför fick man inte behålla den efteråt? Hade kunnat få tjockt mycket slantar för den på plattan..

Oddjob skrev:
2477367

Kör med kartor och liknande mellan olika läger typ.

Kommer inte att finnas den utbildningen länge till eftersom de mesta digitaliseras.

Men jag som ska in i lumpen(förhoppningsvis) näst nästa sommar hinner jag göra det innan det försvinner?

Johise511 skrev:
2477478 Men jag som ska in i lumpen(förhoppningsvis) näst nästa sommar hinner jag göra det innan det försvinner?
Jag skulle inte hoppats för mycket, jag skrev in mig på Mc-ordonnans efter mönstringen
och det var efter någon vecka som kvinnan på inskrivningen ringde upp
för då hade försvaret "beställt" nya mcordonnanser.

Det var alltså inte ens säkert att det skulle bli några 2007 då jag skulle ha gjort lumpen
(om jag inte hade hamnat i utbildningsreserven)

Sunk skrev:
2477477 :kulspruta Jag sköt AK-7:a (minst..) i lumpen, varför fick man inte behålla den efteråt? Hade kunnat få tjockt mycket slantar för den på plattan..

Dom som gör AK-7 specialordonanstjänsten får behålla den :tummenupp

Har en polare han gick typ varenda millitärubildning som finns, han har en hel vehög mä´vapen hemma! :tummenupp

Likadant en polare som utbildade sig till snabbköpskassör, han fick ett helt Ica Maxi när han var klar! :tummenupp

Oddjob skrev:
2477643 Jag skulle inte hoppats för mycket, jag skrev in mig på Mc-ordonnans efter mönstringen
och det var efter någon vecka som kvinnan på inskrivningen ringde upp
för då hade försvaret "beställt" nya mcordonnanser.

Det var alltså inte ens säkert att det skulle bli några 2007 då jag skulle ha gjort lumpen
(om jag inte hade hamnat i utbildningsreserven)

Attans då, det hade ju varit askul! men men, livet är inte alltid rättvist :) Det blir väl att försöka komma in som flygbasjägare istället då:)

Last edited:
Johise511 skrev:
2477671 Attans då, det hade ju varit askul! men men, livet är inte alltid rättvist :) Det blir väl att försöka komma in som flygbasjägare istället då:)
Trafiksoldaten får även han köra MC i lumpen. Under mycket bättre förutsättningar dessutom.

:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...