Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tozerd skrev:2527230Detta låter riktigt najsÄr det en fördel om man har A1 kort innan?
Om du slutar stirra dig blind på falska medeltemperaturer och istället går på de lite mer intressanta momentantemperaturerna som infaller under natter på vinterhalvåret på ställen som älvdalen boden lule med mer så fattar du nog varför man fryser i sitt tältmarst060 skrev:2527543Kul med alla Lumpare som "legat i fält när det var -45 eller -50"
Vilket innebär att alla varit i Vuoggatjålme på -60 talet....
Gixxer Rolle skrev:2527020Nej jag är äkta!
Bus-Bo skrev:2527583Om du slutar stirra dig blind på falska medeltemperaturer och istället går på de lite mer intressanta momentantemperaturerna som infaller under natter på vinterhalvåret på ställen som älvdalen boden lule med mer så fattar du nog varför man fryser i sitt tält![]()
![]()
En flygare, det borde jag anat. Bor man inomhus hela tiden så är det klart att man inte fryser.marst060 skrev:2529407Lumpade i Luleå.
Minns helt plötsligt en strof ur Flottans snapsvisor!Bus-Bo skrev:2529743En flygare, det borde jag anat. Bor man inomhus hela tiden så är det klart att man inte fryser.![]()
Bus-Bo skrev:2529743En flygare, det borde jag anat. Bor man inomhus hela tiden så är det klart att man inte fryser.![]()
Mjo det är ju ett plus, eller så gör man som jag och sitter i hytten på den fina lastbilen med kupevärme och njuter medan alla andra springer runt och fryser på utsidanmarst060 skrev:2529776Nope. Hundförare. Men jag slapp frysa. Hade ju en fyrbent värmekudde med mig jämt.![]()
marst060 skrev:2529407Jag är uppväxt i Jokkmokk. Bor i Luleå. Lumpade i Luleå.
Alla vill säkert kunna berätta om sina 45 gradersnätter när de låg ute i fält. Men nej, det har inte inträffat.
Bus-Bo skrev:T2 är skiten
När jag var i Kosovo så var det bannat kallt vill jag minnas, speciellt om man stod mitt i natten i en snödriva med trasig plogbil på ett berg 1000m.ö.h och väntade på att bärgarna skulle gräva sig fram till en. Det blir ju inte bättre av att man har stått där från ett på dagen och inte kommer hem förrens tre på natten.marten_larsson skrev:2529832Joho! När vi va ute i fält i mars förra året var det -50, minst!![]()
Hahaha, låter typiskt som en sådan där förvirrad typ från andra sidan heden. Fick ni ingen kärlek på erat regemente?Big D skrev:2529838Du har så rätt P4 är mycket bättre![]()
Jag tog med mig mina stålgrå fast jag inte fick!
Bus-Bo skrev:2529853Hahaha, låter typiskt som en sådan där förvirrad typ från andra sidan heden. Fick ni ingen kärlek på erat regemente?![]()
För att svara på det första så ogillar jag ju inte K3, utan ni är mina idoler. Bodde förövrigt i K3:s gamla kaserner i Skövde.marten_larsson skrev:2529882Är det nu jag ska säga att ni båda e lösken å inte förtjänar att gå i gröna kläder? (K3)
Edit: är det där ens en väg eller plogar ni bara mitt på fältet![]()
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |