Mc-ordinans, uttag av hoj

hållundan skrev:
2477689 Trafiksoldaten får även han köra MC i lumpen. Under mycket bättre förutsättningar dessutom.

:tummenupp

Jo, det vore kul att få åka mc i skog och mark och få betalt, men frågan är ju om det är värt det. Jägare för framtida SSG låter roligt också:) Men som tur var har jag lång tid på mig att bestämma mig.

Men är det så att man fick plocka ut en mc gratis om man varit mc-ordinans? Låter väl nästan för bra för att vara sant? Eller?

visst kan det vara surt att vara ordonans ibland..spec på vintern.. men med 90lök i månaden gör det lite lättare faktiskt

/F

frebjo skrev:
2477715 visst kan det vara surt att vara ordonans ibland..spec på vintern.. men med 90lök i månaden gör det lite lättare faktiskt

/F
Ja,dom tjänar verkligen bra,med all rätt.

Johise511 skrev:
2477671 Attans då, det hade ju varit askul! men men, livet är inte alltid rättvist :) Det blir väl att försöka komma in som flygbasjägare istället då:)

Fångar du en får du behålla den.

:arsele :tummenupp :D :pannkyss :tomten

KOKO, hissen har nog fastnat halvvägs någonstan.....................

Oddjob skrev:
2477367Kommer inte att finnas den utbildningen länge till eftersom de mesta digitaliseras.

Jo, och snart kommer det digitala ledningar. Man slipper streta runt i skogen och dra dem, man bara ritar ut dem på en laptop!

Vill man ändå använda hellre använda radion så får man installera ett bra antivirusprogram mot digitala sprängämnen som styrs in mot sändaren. :tummenupp

;)

Airborne skrev:
2477345 Tror dessa hojar hade fri fart på vägarna också så länge man kör med de där militära svart/gula registreringskyltar

Man får köra så fort hojen går nästan överallt! :tungan

JT skrev:
2477363 Ingen fara, med en Jawa automat så är det ingen risk att körkortet ryker ändå:D

Jawa automat? :va

Men det är så mycket annat som ryker på en Kvarna så det är nog rökt nog utan att du blir rökt. :)

Johise511 skrev:
2477319 Kanske en dum fråga, men vad gör en mc-ordinans?

Ordinerar! Läkarutbildning ingår! :mattias

Last edited:
det e bra ft, nån som har koll på detta :)
låg själv som mc-ordonnans i kungsängen och jag plockade hem 4-5 st sproilans ktm lc4 400 cc... tänkte ge bort ett par, nån som e sugen?

Sunk skrev:
2477477 :kulspruta Jag sköt AK-7:a (minst..) i lumpen, varför fick man inte behålla den efteråt? Hade kunnat få tjockt mycket slantar för den på plattan..

Vet inte om jag hellre hade tagit ksp 58:an. Roligare sak får man leta efter :drool :drool :D

ft skrev:
2478233 Jo, och snart kommer det digitala ledningar. Man slipper streta runt i skogen och dra dem, man bara ritar ut dem på en laptop!

Vill man ändå använda hellre använda radion så får man installera ett bra antivirusprogram mot digitala sprängämnen som styrs in mot sändaren. :tummenupp

;)
Inskrivningsförrättarens som sa det men säg du emot.. gör det.

man kör inte runt med sprängämnen, som mcordonnans kör man runt med t ex
en anfallsplan eller något mellan olika läger till befälen,
men nu kan man skicka det mellan datorer osv.:arsele

Jag råkade få med mig ett par långkalsonger när jag muckade, men jag inbillar mig att det inte är lika lätt hänt med en av kronans hojar. :rolleyes:

Oddjob skrev:
2478747 Inskrivningsförrättarens som sa det men säg du emot.. gör det.

man kör inte runt med sprängämnen, som mcordonnans kör man runt med t ex
en anfallsplan eller något mellan olika läger till befälen,
men nu kan man skicka det mellan datorer osv.:arsele
Man kan ju även få stå någonstans i en korsning å frysa röven av sig för att lastbilrana inte ska köra fel, vilket vi i de varma fina lastbilarna uppskattar och inte alls driver med i matsalen sen:D

Gick kursen i våras, men de måste fått slut på nya hojar...
Jag fick en väl inkörd Husa 258, från 1982...
Men jeflar va den går i skogen!

Stackars trådskaparen... :pannkyss

Skit i lumpen och kör riktig hoj på riktiga vägar :tungan

Jag låg som mc-förare på T2 i Skövde -00/01, har lite fina minnen av -35 grader i Dalarna och -50 i Boden, så gnäll fan inte över att det är dåligt hojväder :skrämd Men jag säger som löjtnant Gustavsson, att åka hoj med skidor på fötterna är det roligaste man kan göra med kläderna på :tungan Och det var väl värt några frusna tår när man fick skjuta lagligt på danskarna och plocka ut sin Ducati SS... :kulspruta :hojsmilie

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back